Успіх у стосунках з людьми – надзвичайно важлива річ. Уміння досягати успіху, мабуть, ще ніколи не було таким потрібним. Ми всі починаємо свій тернистий шлях до успіху різними способами, маючи при цьому різні пріоритети та цілі.
Частина 1. Зупинитися і зрозуміти
Люди непоправні. Припиніть шукати швидкі рішення для складних проблем, універсальний підхід до всіх людей. Не забувайте, що ви не можете контролювати людей. Але ви можете зробити багато, щоб мати на них певний вплив (тобто отримати певний авторитет).
Деякі люди відмовляються змінюватися. Тому не бийтеся головою об стіну. Щоб змінитися, потрібна мужність. Люди повинні захотіти змінитися самі, зі своїх причин, а не за вашим бажанням. А ви можете їм допомогти стати краще.
Чому розумні люди роблять дурні вчинки. Стрес робить нас дурними. Небезпечно, якщо ми дозволяємо емоціям повністю заволодіти процесом прийняття рішень.
Ви отримуєте те, що згодні терпіти. Проблеми продовжують існувати тому, що ми звикаємо до теперішнього стану речей. Ймовірність того, що ситуація зміниться, мала, якщо ви будете мовчати й не діяти. Коли ви перестаєте терпіти та починаєте говорити, ви прокладаєте шлях до кращих і більш приємних відносин.
Приниження людей – для дилетантів. Адже це показник не сили, а слабкості, основа для злоби, образи та помсти в майбутньому. Наприклад, керівник, який використовує приниження, як спосіб впливу на недбайливого співробітника.
Потрібно оберігати людську гідність. Якщо ви хочете вплинути на людей і спонукати їх до певних дій. Щоб пом’якшити критику, запитаєте: «Що ви отримали для себе з цього уроку?», «Що б ви зробили на моєму місці?». Це дозволить співрозмовникові проаналізувати свою поведінку, змінити його, а вам буде легше контролювати його ідеї і плани, давати поради надалі.
Намагатися догодити всім – не завжди корисно. Складнощі у відносинах виникають, коли людина намагається бути приємною для всіх. Досягаючи поставленої мети, ви не зможете зробити так, щоб вас усі любили.
Для танго потрібні двоє. Життя складне, заплутане, хаотичне і часом похмуре. І саме на цьому тлі розвиваються наші відносини з іншими людьми. Нам буває складно розгледіти власну провину в конфлікті, ми описуємо події з суб’єктивної точки зору, трохи змінюючи і спотворюючи факти у свою користь, самі того не усвідомлюючи.
Немає інвестицій – немає прибутку. Ми мало знаємо навіть про тих, з ким постійно спілкуємося, у нас немає часу і сил для підтримки важливих для нас відносин. І вони поступово тьмяніють, потім в’януть остаточно. Так сильна зайнятість руйнує стосунки та ділові, і особисті.
Нічого не вкладаючи, ви нічого і не отримаєте. Припиніть сподіватися, що ви коли-небудь знайдете час для свого вкладу у розвиток відносин. Знайдіть цей час зараз!
Отже, виділяйте час для людей, шукайте способи зробити внесок в їх розвиток (даруйте цю книгу, наприклад).
Частина 2. Рухаємося далі
Будьте реалістами. У корені багатьох розчарувань і конфліктів лежать нереалістичні очікування, які ми покладаємо на інших людей і на те, як вони повинні себе поводити. Але бажання, щоб інші жили так, як вам хочеться, не завжди здійснюється.
Навчіться приймати як власні недоліки, так і недоліки інших. Ставтеся до поведінки інших людей швидше філософськи, ніж емоційно. І рухайтесь далі.
Не будіть сплячого собаку. Іноді поведінку оточуючих найкраще сприйняти як даність для поліпшення довгострокових відносин. Здатність бути більш гнучким дуже важлива в спілкуванні, але ви повинні вирішити самі, що є ті речі, які ви можете стерпіти. Прийнявши рішення «не будити сплячу собаку», чи відчуваєте ви себе комфортно з урахуванням всіх наслідків цього рішення?
Не використовуйте цей метод, щоб виправдати свою слабкість. Пам’ятайте, що постійно стояти на своєму в будь-якому питанні – нудно і може закінчитися вкрай зіпсованими відносинами. А програш однієї битви заради перемоги у війні, може бути ефективною стратегією.
Контролюйте своє ставлення до оточуючих. Мозок намагається допомогти знайти те, що ви шукаєте. Те, на чому ви зосереджені, набуває більшого масштабу. Ви будете схильні помічати негативні моменти в поведінці несимпатичних вам людини, що посилить вашу неприязнь.
Ви не помічаєте в людині нічого хорошого, а це не обіцяє легкості в спілкуванні. Щоб домогтися позитивних зрушень, спробуйте змінити свій погляд на людину, знайти в ньому позитивні сторони і, можливо, ваші відносини підуть на лад.
Будьте готові визнати свої помилки. Зосередженість, рішучість, упевненість в собі – такими рисами повинен володіти лідер. Ще йому дуже знадобляться такі якості, як смиренність і готовність визнавати свої помилки. Адже ми повинні бути більш відкритими і гнучкими.
Що це означає на практиці? Не робіть поспішних висновків, покладаючись на перше враження і свої почуття, які можуть змінюватися. Краще сказати так: «Я можу помилятися, але ось так мені це видається на сьогодні». Таке формулювання спонукає людей висловлювати думку з даного питання, залучає їх до спільної роботи, вони з готовністю поділяться своїми ідеями. З ними можна не погоджуватися, але не вислухати їх було б нерозумно.
Не думайте, що оточуючі вас люди хочуть того ж, чого й ви. Витратьте час на те, щоб зрозуміти переваги іншої людини, адже те, що підходить вам, може абсолютно не влаштовувати інших
Як не перетворити критику на тортури. Робіть акцент на пошуку та розв’язанні проблеми, а не на фіксації чиєїсь провини. Приділяйте максимум уваги тому, як уникнути повторення помилки, мотивуючи себе та інших до руху вперед.
З’ясуйте, чому вони скиглять. Багато авторів дозволяють собі глузування щодо негативно налаштованих людей, розглядають їх як корінь зла, перешкода на шляху прогресу. Але, можливо, у людей є реальні підстави для занепокоєння. Потрібно спробувати зрозуміти причини їх поведінки.
Існує кілька причин негативного ставлення:
- Деякі люди негативно налаштовані по своїй природі.
- Відсутність впевненості в собі.
- Відчуття несправедливості
Як допомогти людям відчути свою важливість. Для цього існує сім способів.
Служіння. Воно повинно лежати в основі наших взаємин з іншими людьми. Потрібно з’ясувати, що можна зробити для задоволення потреб і досягнення цілей інших людей, тобто навчитися бути менш орієнтованими на себе.
Персоналізація. Ставтеся до людини так, щоб він відчував себе унікальною особистістю зі своїми симпатіями і антипатіями.
Підбадьорення. Ми весь час від часу потребуємо цього. Кожне слово несе в собі потужний заряд, може як окриляти, так і приземляти.
Ввічливість. Повага до інших людей – наша відправна точка в побудові взаємовідносин, його заслуговує кожна людина
Зацікавленість. Не обмежуйтеся рамками власного світу і власних потреб. Коли ви хочете налагодити з кимось контакт, пам’ятайте, що повинні проявити інтерес до світу співрозмовника.
Вдячність. Запам’ятайте: «Протилежність любові не ненависть, а байдужість». Потрібно показувати, що ви цінуєте оточуючих вас людей, демонструвати їм своє визнання.
Увага. Якщо ви хочете, щоб люди відкрилися, розповіли більше і допомогли вам дістатися до суті питання, ви повинні слухати. Іноді людям потрібно повністю висловитися, перш ніж вони будуть готові почути вашу думку. Будь-якій людині потрібно відчувати свою важливість, відчувати розуміння. Найефективніший спосіб досягти цього полягає в тому, щоб навчитися слухати.
Автор: Ліліанна Айнцберн