Будь-який успіх будується на взаєминах з іншими людьми.

Немає нічого поганого в тому, щоб отримувати від людей те, що потрібно саме вам, віддаючи натомість те, що потрібно їм. 

Щоб підтримувати гарні взаємини з іншими, перш за все треба чітко усвідомити, що силою ви не досягнете від людей ні лояльності, ні дружби, ні підтримки.

Однак ви в змозі зробити так, що інші самі захочуть з вами спілкуватися (їх буде вабити до вас наче магнітом). Успішні в професійному плані люди, як правило, дуже відкриті, чарівні та харизматичні від природи. Їм не потрібно грати певну роль, а просто бути собою.

Усвідомивши, як насправді влаштована людська природа, ви будете упевнені у взаєминах з іншими.

Цікавий факт, що для багатьох людей серйозною психологічним перешкодою виявляється – низька самооцінка.

 

Коли людина відчуває себе незахищеною (наприклад, конфлікти з колегами, начальником або нестабільні стосунки удома) вона сприйнятлива до критики та сприймає її на власний рахунок.

Для компенсації низької самооцінки людина, часом, поводиться дуже зухвало або зарозуміло. Такі люди агресивно захищають уражене самолюбство і часто розцінюють звичайні слова, як привід до конфронтації. Сперечатися з ними марно – замість цього знайдіть, за що їх можна похвалити. Подаруйте їм гарний настрій та посмішку ☺

Кожна людина бажає відчувати власну значимість і вважає, що заслуговує на гідне ставлення до себе. Ваше (навіть п’ятихвилинне) запізнення на зустріч говорить про те, що ви не дуже цінуєте час інших. 

Згадайте, як вам буває неприємно, коли ваші дзвінки або листи залишаються без відповіді. Підлеглі постійно скаржаться на своїх начальників за те, що ті не цінують їх зусиль або ігнорують їх зауваження і пропозиції. Насправді, їм просто не вистачає схвалення. Як свідчать дослідження, коли співробітники відчувають, що начальство їх цінує, вони набагато ефективніше виконують свою роботу та отримують від неї набагато більше задоволення.

Як справити приємне враження?

Перше враження про людину має  дуже величезне значення (люди більшість свого часу приділяють думкам про те, як вони виглядають в очах інших та хто і що про них подумав).

Досить згадати, наскільки важливо бути зацікавленим у розмові та мати охайний вигляд. Прагніть до підтримання позитивної атмосфери. Ніколи не кажіть нічого поганого про конкурентів або колишніх начальників. Ні на що не скаржтеся. Уникайте критичних висловлювань навіть при обговоренні тем, які не стосуються роботи, будь то політика чи спорт.

Вміти дати людям зрозуміти, що вони справляють на вас гарне враження, набагато важливіше, ніж справляти таке враження самому.

Формула успішних взаємин

Щоб люди до вас потягнулися, однієї ввічливості недостатньо. Для цього будьте готові запропонувати їм те, чого психологічно потребує кожна людина, а саме:

  • Прийняття

Найкомфортніше ми відчуваємо себе з тими, хто беззастережно приймає нас з усіма нашими слабкостями. Дозвольте іншим людям бути такими, якими вони є, навіть якщо їх вчинки або думки здаються вам незвичайними. Людям не подобаються ті, хто засуджує або критикує їх.

  • Схвалення.

Навіть у дуже неприємних людей є позитивні риси характеру. Замість того, щоб помічати чиїсь недоліки, шукайте в людині те, за що її можна похвалити. Ваше схвалення справить ще сильніше враження, якщо ви сказали приємне людині за те, що пройшло непомітно повз інших.

  • Повага

Демонструйте людям, які мають для вас значення, наскільки сильно ви їх цінуєте і поважаєте. Ставтеся до кожної людини, як до особистості. Давайте відчути, що він (вона) не такий, як усі – що, насправді, так воно і є.

  • Будьте відкритими до інших

Деякі люди мають талант швидко заводити друзів. Для них не складає особливих труднощів почати розмову з іншою людиною.

Секрет їхнього успіху простий: вони впевнені у своїй здатності подобатися. Однак слід знати міру навіть у проявах прихильності. Не будьте настирливим або вимогливим.

Доброзичливі люди багато посміхаються, роблячи це свідомо. Вловити фальш у посмішці або нещирість рукостискання – не надто складно.

Як правильно вести розмову?

Хороші співрозмовники не обов’язково повинні бути найрозумнішими, чарівними й проникливими людьми. Багато з тих, хто розуміє всю важливість вміння вести бесіду, соромляться розмовляти з іншими тільки тому, що бояться сказати що-небудь банальне. Мабуть, вони не розуміють, що насправді розмови на звичайні теми є неодмінною умовою життя в соціумі. Зрештою, ніхто не стане питати про сенс життя людини, з яким щойно познайомився в ліфті.

Ставлячи питання, уважно вислухайте відповіді, і отриману інформацію використовуйте для підтримки розмови. Свою думку краще висловлювати тоді, коли про це вас запитають. У розмові намагайтеся відшукати теми, за якими ваші погляди збігаються з поглядами співрозмовника.

Навчіться слухати

Хороший співрозмовник насамперед прагне краще пізнати іншу людину і намагається якомога менше говорити про себе. Він висловлює свою думку лише в тих випадках, коли це дійсно доречно.

Нікому не подобаються балакучі люди, які вважають себе знавцями в будь-якій області й ні на секунду не можуть зупинити потік свого красномовства.

Хороші співрозмовники ведуть розмову, покладаючись на інтуїцію. Вони уважно слухають співрозмовника, а не обмірковують свою наступну репліку, чекаючи слушного моменту, щоб вставити її в бесіду.

Щоб стати приємним співрозмовником, дотримуйтеся наступних правил (теж універсальна формула, яка працює у 65% випадках):

  • Дивіться співрозмовнику в очі;
  • Використовуйте невербальні засоби спілкування;
  • Ставте цікаві питання;
  • Уникайте конфліктів;
  • Радьтеся з іншими;
  • Не скупіться на похвалу;
  • Критикуйте з обережністю (нехай критика буде у якості доброї поради).

Автор: Ліліанна Айцберн