Хештеги та репости – одні з основних форм активності користувачів в соціальних мережах: Фейсбук, Інстаграм, месенджер Телеграм. Сьогодні ми розберемо,як працюють хештеги та репости у різних соціальних мережах.

Для чого потрібні хештеги?

Хештег – мітка для маркування публікацій в соціальних мережах. Додавання значка # перетворює слово або словосполучення у посилання. Так посилання перекидає на інші повідомлення, що помічені цим же хештегом. Подібний принцип найчастіше використовують у Instagram, але працює і в інших мережах.

Одним із перших хештів був #barcamp, з’явився у Твіттері 10 років тому. Користувачі молодої соціальної мережі шукали спосіб створювати бесіди та слідкувати за подіями в ній. Твіттер не володів форумами які могли вирішити задачу, тому основним інструментом стали хештеги. За 10 років хештеги мало зазнали змін, але користувачі та СММники використовують їх у новому форматі. Розглянемо, для чого сьогодні потрібні хештеги.

Збір контенту 

Instagram дозволяє частково, а то і повністю відмовитись від виробництва власного контенту і публікувати користувальницький. Для уникнення проблем користувачі повинні ставити хештеги під відео та фото. Подібну практику використовує компанія Apple – вона використовує контент лише передплатників. Користувачі можуть ділитись своїм контентом через хештег #ShotoniPhone.

Для просування

Хештеги можуть впливати на збільшення охоплення поста, тому великі компанії використовують для просування власного бренду.

 Як використати хештег для просування ?

Для того, щоб почати себе просувати за допомогою хештегів, аккаунту невеликого магазину потрібно мати базу підписників. Бути помітним серед інших подібних магазинів та отримати клієнтів. Якщо ми говоримо про бренд тут потрібно підвищувати пізнаваність або ж працювати над іміджем. Розберемо з вами, які хештеги використовують компанії.

Брендові хештеги

Більшість брендів створюють свої хештеги, це може бути як назва самого бренду або фірмовий слоган. Такі хештеги стають дуже популярними, так їх можуть використовувати у публікаціях, що не пов’язані з самим брендом. Наприклад, по хештегу #WellTraveled, який присвячений історям  фотографів, що подорожують, що відвідують місця, як Нью Йорк, Тель-Авів та інші. Зараз хештег налічує понад 5,1 мільйон. публікацій.

Конкурсні хештеги, хештеги подій 

Більшість брендів використовують хештеги, щоб просувати власні події чи конкурси. Наприклад, у 2017 році компанія Splat разом з Констянтим Хабенським провели благодійний флешмоб в соціальних мережах #чищузубыпомогаю, охоплення якої перевищував понад 50 мільйонів людей.

Інколи бренди можуть невдало використовувати хештеги. Наприклад, компанія, що займається виготовленням телефонів Blackberry,раніше називалась Research in Motion. Компанія використала хештег #RIMjobs, щоб анонсувати набір персонала але була висміяна користувачами Твіттера – так як слово rimjobs в англійському слензі мало неприємне значення.

Але використання хештегів не завжди допомагають брендам досягти бажаної цілі, тому більшість вважає їх переоціненими. Адже багато чого залежить від того, як саме їх використовувати.Тепер ми розглянемо, як працюють хештеги у різних соціальних мережах.

Хештеги в Інстаграмі

Інстаграм дозволяє використовувати як латину так і кирилицю, нижнє підкреслення, цифри без букв, а також емоджі. Але текст залишається неактивним( неклікабельним). Також Інстаграм дозволяє в публікації використати до 30 хештегів. Для того, щоб не захаращувати пост, хештеги розміщують в окремий коментар. Хештеги можна знайти в розділі Discover.

Написавши будь – яке слово та перейти у розділ “мітки” , в результатах ти побачиш найпопулярніші публікації, а після уже інші публікації. В Інстаграмі популярні не тільки тематичні, а і спеціальні хештеги, для просування власного блогу. Напкриклад мітка #like4kike була створена спеціально для обміну лайками, а #followme розрахований на приріст підписників.

Але більшість експертів виступають проти використання хештегів для просування блогу, так до прикладу хештег #like4kike  приведе лише ботів та комерційні аккаунти. Самі ж хештеги варто використовувати, щоб зробити внутрішню класифікацію сторінки.

До прикладу, зазначити графу з відгуками чи важливим порадами як користуватись товарами чи послугами. Також існує безліч хештегів, які не мають відношення до фото і  не обіцяють  приріст підписників і лайків але можуть вивести публікацію в топ – #инстаграмнедели, #такяснимаю.  

Тим не менш навіть топові блогери досі використовують топові хештеги. Але серед підписників може бути не більше 25% ботів. Перший з них – використання хештегів для потрапляння публікації в більш розкручений аккаунт. Наприклад, популярне видання Simple+Beyond публікує в Інстаграмі вдалі знімки користувачів.

Але хештеги мають і темну сторону. Через неправильне використання хештегів більшість акаунтів отримують тіньовий бан та пониження охоплення публікації. 

Через що можна отримати тіньовий бан?

Багато хештегів які використовуються для постів – заборонені, порушують правила користування платформи Інстаграм. Наприклад, такі хештеги як #like4like #follow4follow можуть не принести нічого, а і отримати бан.

Забанені хештеги не відображаються в результатах пошуку і автоматично роблять пости з ними невидимими для інших користувачів. Детальніше які хештеги заборонені, можна ознайомитись ось за цим посиланням.

Більшість хештегів містять спам, що також можуть нашкодити акаунту. 

Хештеги у Фейсбук

Фейсбук не дозволяє використовувати у хештегах спеціальні символи і цифри без букв. Також можна зрозуміти чи буде хештег клікабельним, можна до публікації посту.Так вбиваючи у пошук хештеги у стрічці спочатку показують сторінки з подібною назвою, потім публікації друзів де був використаний хештег, а потім загальнодоступні публікації.

Нерідко Фейсбук дозволяє публікувати пости “лише для  друзів “ або “лише я”. Якщо хештеги будуть використовувати у подібних постах, то інші користувачі бачити їх не будуть. Щоб знайти пости з хештегом, можна скористатися стандартною функцією пошуку на сайті. Ще один варіант – вбити в адресний рядок браузера https://www.facebook.com/hashtag/ і хештег.

Кількість використання у фейсбук не обмежена, але краще використовувати не більше трьох, щоб не виглядало як спам. Найкраще використовувати хештеги, які вшиті у текст. Пошук у фейсбук є важким та незрозумілим, адже тут не так багато україномовних користувачів, як у Інстаграм.

Тому використовувати хештег варто виділяючи необхідне слово в тексті символом #. Це допоможе зробити акцент на тому, що на виділене слово варто натиснути. Оптимально, якщо слово відноситься до якогось тренду або флешмобу.

Репост  

Репост – один із основних видів активності в соціальних мережах поряд з коментарями та лайками. Репост – це коли один користувач або сторінка ділиться постом іншого користувача або сторінки у своїй стрічці, зі своїм коментарем або без. Чим більше репостів тим більше охоплення у запису, тим більше людей її побачить. 

Як працює репост у Фейсбук?

Кількість репостів у Фейсбук відображається у текстовому форматі з правого боку від кількості коментарів. Щоб зробити репост, потрібно натиснути кнопку “Поділитись”. Сама кнопка “Поділитись” ділиться на :

  • поділитись з друзями у своїй стрічці з або без коментаря 
  • поділитись записом у стрічці друга
  • поділитись записом у групі
  • поділитись записом на сторінці зустрічі
  • поділитись записом у групах де є адміністратором

Як працюють репости в Інстаграм? 

У самій мережі Інстаграм не існує поняття як “репост”, але за допомогою вбудованих засобів можна поділитись в “Історію” чи “Історією”, в якій відмітили вас. Також за допомогою сторонніх засобів можна зробити “репости” із стрічки в стрічку з будь-якої “історії”. На жаль, аналітика Інстаграм не зараховує репости, а також їх не можна відслідкувати.

 Автор: Іванна Якуб

Читайте попередні матеріали цього автора на схожу тематику:

Що може вбити ваш аккаунт в Instagram?

Як налаштувати таргетовану рекламу в Facebook?