Пам’ятаєте своє перше враження, коли завантажили TikTok? «Що це, чорт візьми?» – подумалося мені. Та воно втягує, як не крути: згодом у моїх рекомендаціях почали з’являтися відео з Симоненком, політичними мемами. І так я повністю поринув в україномовний TikTok. Які виклики стоять перед блогерами, що стоять на сторожі українського контенту? Саме про це ми в них і запитали.

«Я не зацікавлена створювати контент для громадян інших держав»

Анастасія Свідерська – юристка, тіктокерка. На каналі понад 11к фоловерів, профіль у TikTok. 

📌 Що дасте у відповідь тим, хто каже, що україномовний TikTok погано «заходить» та не потрапляє у рекомендації? Чому вирішили вести канал саме українською?

Це стереотип або навіть упередження людей до українського контенту. Насправді TikTok не опирається на мовні категорії, просто аналізує, наскільки ваш контент цікавий іншим, чи втримує погляд і таким чином визначає, хто потрапляє в рекомендації, а хто ні.

Крім того,  як українка що живе в Україні, можу додати, що абсолютно не зацікавлена створювати контент для громадян інших держав. Для мене є пріоритетним створювати щось саме для українців, тому й  українською.

📌 Ви робите тіктоки переважно на патріотичну тематику. Що хочете донести сучасній молоді? Чому? 

Насправді, патріотична тематика на моєму каналі виникла через те, що в соцмережі було дуже багато пропагандистських російських меседжів, на які не було відповіді від українців. Тому я вирішила ввести певну контрпропаганду. У першу чергу, щоб молодь не забувала про деякі важливі речі, що в країні йде війна, що зараз необхідно бути патріотом і мати свою чітку громадянську позицію. 

📌 У вашу сторону був хейт через таку тематику ваших «тіктоків»?

Звичайно! І було досить багато. Періодично він ще з’являється, хоча зараз його стало  набагато менше. Пов’язую це з тим, що як тільки я почала вести канал (рік тому), то простір був “зросійщений”. Тому, причиною цього стала оця битва двох світоглядів, коли я зайшла із своєю українською позицією – і вона з проросійською зіштовхувалися. Через це було дуже багато хейту. Але зараз  вважаю, що нам з тіктокерами вдалося відвоювати свій український простір. Поступово хейту стає дедалі менше.

📌 Як Ви реагували на хейт?

За весь час було тільки два коментарі, які мене дійсно дуже зачепили. І вони не були пов’язані з моїм контентом, а критикували мою особистість, зовнішність. Усі ж інші хейтерські вислови були пов’язані саме зі  змістом мого блогу. А яка реакція може на них бути? Або ти б’єшся, або блокуєш. 

Якщо перше – то не можеш програти. Це хтось буде читати, і він обов’язково стане на сторону або твою, або твого опонента. І битись завжди треба вміти. Коли не впевнений, що зможеш у цій дискусії виграти, то краще блокуй і видаляй коментарі.

Ну що, «клепаємо» контент?

Lyonches – тіктокер. На каналі понад 150к фоловерів, профіль у TikTok.

📌 Як створюються ваші тіктоки, сюжети для них?

За словами блогера, з моменту зародження ідеї, її розвитку до створення монтажу, підбору музики може піти від кількох хвилин до годин. Крім того, він додає:

«Взагалі, TikTok – це платформа, де створювати цікавий контент може будь-хто. Головне, аби був під рукою в тебе був  телефон. Маючи камеру, кілька хвилин свого часу, ти можеш займатися творчістю. Тому я думаю, що перспективи великі.

 

Натхнення створювати «тіктоки» приходить переважно через кіно, яке я дивлюсь. Мені подобається той чи інший ракурс, сюжет, тому намагаюся якось собі його адаптувати. Більше подобається робити кіно-варіації життєвих моментів. А отаке (ред. натхнення) приходить через спів пташок, прослуховування музики, простого спілкування чи стояння в черзі».

Катерина та Владислав – актори, блогери. На каналі понад 50к фоловерів. Профіль у TikTok.

📌 Скільки часу витрачаєте на ведення «ТікТоку»?

Створюємо відео разом. Ідеї можуть виникнути спонтанно, а можуть і годинам не з’являтися. У підготовку відео також входить підбір костюмів, грим, якщо він потрібний, монтаж. все займає приблизно від 30 хвилин до 2-3 годин.

Поради для початківців від тих, хто вже «собаку з’їв»

Катерина та Владислав: Робити такі відео, які у першу чергу будуть приносити задоволення автору.

Lyonches: Не зважати на критику, творити і кайфувати – оце моя порада. Хтось може сказати що «ти знімаєш якусь дурню, займаєшся невідомо чим, або навіть занадто дорослий для цього». Нічого подібного! Є і дідусі, і бабусі, які мають мільйонів підписників. У TikTok стають блогерами навіть люди, що працюють у серйозних професіях та обіймають важливі посади: юристи, адвокати лікарі. І вони ведуть свій блог просто як хобі.  А чому б і ні?

Іще трошки мотивації

Maccoudi (­понад 190к слідкувачів), alhorytm (35к фоловерів), malchyn_27 (530к підписників) – це ще кілька українськомовних блогерів, за якими я стежу. А grammarishot ще й мотивує удосконалювати свою рідну мову.

Варто лише реагувати на цей контент, і ваша стрічка рекомендацій стане наповнюватися новим диханням – українськими блогерами.

P.S. Якщо пощастить, то вам траплятимуться відео із Василем Симоненком 😉 

Автор: Денис Булавін

Читати попередні матеріали цього автора:

Як не стати «жертвою інтерв’ю»: взаємовідносини журналіста та респондента

«Так, я гей. І що такого? Приймайте!»