Якщо ви хоча б поверхово знаєте про ведення власного вебсайту, то обов’язково чули таке слово, як «SEO-оптимізація». Чути ви, можливо, і чули, однак що це таке, та як його застосовувати не зовсім зрозуміло. Розбираємося!

Визначення

Уявіть двох учнів, які хочуть посісти на шкільному конкурсі перше місце. Вони старанно готуються до нього: удосконалюють навички, гарно вдягаються, намагаються всіляко довести вчительці, що саме він краще. Такий принцип роботи і SEO-оптимізації.

SEO — це абревіатура «Search Engine Optimization», яка перекладається як «оптимізація під пошукову систему». Це комплекс заходів, який допомагає сайту підвищити свої позиції в пошуковій видачі. Таким чином вебсторінка отримує більше відвідувачів.

Деякі люди плутають два поняття: SEO та контекстну рекламу. Якщо ви напишете в пошуковому рядку «зимові чоботи купити» і натиснете «Enter», то побачите наступні результати: вгорі розташуються декілька результатів з позначкою «реклама» — це оголошення контекстної реклами. Трохи нижче посилання, які з’явилися внаслідок органічної видачі. Те, що вони піднялися так високо в результатах пошуку — плідна робота SEO-спеціаліста.

Плюси SEO-оптимізації

  •   Зростання довіри: багато користувачів скептично, навіть вороже ставляться до реклами. Якщо ж ресурс нагорі пошукового запиту, то він зазвичай не викликає жодних негативних емоцій.
  •       Покращення зовнішнього вигляду сайту: коли SEO-спеціаліст починає роботу з сайтом, він працює над навігацією, контентом та коректністю роботи всіх компонентів. Після таких змін користуватися сторінкою зручніше. Відвідувач може прийти на цей сайт один раз, а згодом повернутися знову.
  •       Довгостроковість: якщо ваш сайт піднявся в топ пошукових запитів, йому не так просто втратити свої позиції. Це значить, що коли користувачі щось шукають, вони в першу чергу будуть звертати увагу саме на ваш сайт, а отже збільшувати його популярність та авторитетність.
  •       Платоспроможні клієнти: оптимізація під пошукові системи приваблює не випадкових людей, а тих, хто цілеспрямовано шукав саме вашу послугу. Такі люди прийняли рішення про покупку, а отже мають і достатньо грошей для її здійснення.

Мінуси SEO-оптимізації

  •       Немає гарантій: приблизні результати можна спрогнозувати, якщо провести ретельний аналіз. Однак алгоритми пошукових систем постійно змінюються. Вони можуть змінити свої вимоги в будь-який момент. У деяких випадках це може зіграти на користь сайту, а в деяких — суттєво погіршити результати просування.
  •       Постійна робота над сайтом: якщо ви здійснюєте оптимізацію під пошукові системи, то маєте завжди слідкувати за поточними результатами та впроваджувати велику кількість змін. Ніколи не можна втрачати пильність, хоч це і займає дуже багато часу. Один незначний недогляд може коштувати всього процесу просування.  

Обов’язки SEO-спеціаліста

Щоб підняти вашу сторінку в пошуковій видачі, SEO-спеціаліст повинен:

  •       Перевіряти сайт: перш ніж починати роботу, ретельно вивчіть сторінку, з якою вам доведеться працювати. Дізнайтеся, в якому стані зараз навігація, кнопки зворотного зв’язку, візуальне та текстове оформлення. Щоб клієнт купив щось у вас, не достатньо просто привести його на сайт, важливо втримати його там. Це можливо за допомогою якісного наповнення. Запам’ятайте, що такі перевірки потрібно проводити регулярно: один раз на місяць і частіше.
  •       Правильно підбирати ключові фрази: це називається складанням семантичного ядра. Виберіть найбільш точні слова та фрази, які характеризують тематику вашої сторінки. Від цього залежить, наскільки якісно буде просуватися сайт.
  •       Аналізувати конкурентів: краще вчитися на помилках інших, ніж на власних. Однак не завжди звертайте увагу лише на негативні моменти. Подумайте, чому SEO-оптимізація опонентів ефективна.
  •       Розробити план оптимізації: щоб просування сайту стало успішним, не варто діяти наосліп, потрібно мати чітку стратегію і за потреби її корегувати.
  •       Визначити бюджет: SEO-спеціаліст повинен не тільки створити план, а й розрахувати, скільки коштів потрібно на просування.
  •       Працювати з вузькими спеціалістами: успіх оптимізації залежить від зручної навігації, якісного контенту та візуальних елементів, тому чітко формуйте ТЗ (технічне завдання) копірайтерам, програмістам та вебдизайнерам.
  •       Аналізувати результати: визначте, як часто аудиторія бачить ваш сайт, який відсоток тих, хто замовив послугу звідти, коли найбільший та найменший приріст трафіку тощо.
  •       Підготувати звіт: зробіть презентацію результатів оптимізації, але говоріть не просто про «сухі» факти, а шукайте причини невдач або запропонуйте шляхи, щоб утримати успіх.

Види пошукової оптимізації

Коли SEO-спеціаліст працює з сайтом, він має займатися двома видами пошукової оптимізації: внутрішньою та зовнішньою.

  •       Внутрішня оптимізація: це удосконалення змісту вебсторінки. Щоб краще зрозуміти цей процес, уявіть спеціаліста, що збирає ключові фрази, наповнює сайт якісним контентом, перевіряє, наскільки  навігація зрозуміла для користувачів.
  •       Зовнішня оптимізація: це робота з зовнішніми посиланнями на джерело. Пошукові системи звертають особливу увагу на цей фактор. Щоб здійснити зовнішню оптимізацію, ви розповсюджуєте посилання в соцмережах та на сайтах зі схожою тематикою, регулюєте PR-кампанії. Найголовніше: не розміщуйте посилання на сумнівних платформах — пошукова система в цьому випадку просто не буде довіряти вашій сторінці.

Думки щодо методів роботи різняться, але всі фахівці сходяться в одному: важливо працювати з обома видами пошукової оптимізації. Якщо не враховувати якийсь навіть незначний аспект, власники бізнесу можуть втратити свої гроші або навіть зіпсувати свою репутацію.

Строки отримання результатів

Ось ви проаналізували сайт та конкурентів, провели внутрішню та зовнішню оптимізацію, коли ж чекати на результат? Будьте готові до того, що очікування буде довгим. Воно може зайняти від 3 тижнів до цілого року.

На це впливають такі фактори:

  •       Кількість сайтів на подібну тематику: якщо конкурентів мало, то просувати сайт легше.
  •       Кількість відвідувачів сайту: якщо сторінку відвідують багато людей, то система вважає цей сайт корисним.
  •       Вік сайту: система більше довіряє тому ресурсу, який існує довше.
  •       Які ресурси посилаються на ваш сайт: якщо їх багато, та вони авторитетні, то у вашої сторінки більше шансів швидше просунутися вгору.
  •       Ключові слова: щоб успішно оптимізувати сайт, потрібно підбирати коректні ключові слова. Так користувачам легше знайти вас.
  •       Використання інструментів автоматизації: якщо ви користуєтеся програмами, які автоматично виконують деякі технічні операції, то швидше отримаєте результат.

Перед початком роботи ви маєте пояснити своєму клієнту, що SEO-оптимізація — справа нелегка, і щоб отримати результат, потрібно чекати.  

І наостанок

За даними сайту Worldometers, зараз кількість пошукових запитів у Google досягла 7 мільярдів на день. Це значить, що люди щось шукають 81 000 разів на секунду.

Як бачите, пошукові системи дуже популярні та мають неабиякий вплив на користувачів. Це значить, що вони є оптимальним майданчиком для просування свого ресурсу. Сайт без оптимізації буде відвідувати зовсім небагато людей, які самі по собі не допоможуть покращити позиції в пошуковій видачі.

Тому якщо у вас є сайт вашого бізнесу, то обов’язково розгляньте цей спосіб просування, особливо якщо ви не використовуєте інші методи. 

Автор: Марія Смальоха

 

Читати попередні матеріали цього автора:

Топ-5 фільмів для PR-менеджерів та маркетологів

«Жовті статті» та «чорний піар». Як захиститися і позиватися?