Що слід знати та як використовувати ці знання аби не платити величезні гроші за публікацію у новинах? На цю тему вже багато маркетологів висловили свою думку. Напевне, ви вже чули, що “слід підтримувати гарні відносини з журналістами” або: “не здавайтеся та відправляйте купами свої матеріали з надією, що бодай один з них пролетить”. Але як зробити так, щоб ЗМІ самі хотіли опублікувати вашу рекламу? Про це і поговоримо далі.

На що слід звернути увагу?

Звертайте увагу на телеканали чи інтернет-видання певного напрямку, як правило, не надто широкого. Усі вони знаходяться у постійному пошуку ексклюзивів, які не треба пропускати через призму специфіки їхнього видання чи каналу, чим так часто їм приходиться займатись аби отримати новину або сюжет. Наприклад, це може бути щось про музичну тематику, фільми, зброю чи окуповану територію. Уявімо, що ви знайшли той ресурс, на якому хочете зробити піар книжки, технічної розробки, виступу, організації тощо. Що на вас чекатиме далі.

Перевтілення: перший етап

Почитайте новини або подивіться сюжети, щоб зрозуміти формат. Далі уявіть, що ви — журналіст, який шукає новину. Знайдіть відповідь на такі питання: у чому полягає новина того, що я хочу прорекламувати? Як її знайти? Проаналізуйте свій товар з точки зору новизни та актуальності. На основі аналізу зробіть певний висновок щодо його значущості та ексклюзивності. Для чого це потрібно? — Оцінити його шанси на місце у новині. Буде ідеально, якщо після аналізу ви можете побачити у себе в голові цей сюжет. Це означає, що перший етап пройдено.

Стратегія: другий етап

Будьте впевнені, що, наприклад, на телебачення ваші новини забиратимуть з великим задоволенням. У цьому переконанні криється ваша мотивація і успіх. Намагайтеся нав’язати журналістам свої ідеї стосовно висвітлення вашого товару у якості новини,  який ви вже раніше уявляли в сюжеті.

Приклад. Маловідомий автор написав книгу про Крим і звернувся до вас з проханням пропіарити її. У такому випадку ви прямуєте до каналу про кримську тематику, зв’язуєтеся з журналістами й кажете, що у вас є новина. За допомогою аналізу який ви проводили раніше, розкладіть їм усе по полицях, що збільшить їх бажання до співпраці. Люди іноді ліниві, а деякі — завжди, тому часто трапляється, що навіть професіонали згодні отримувати від вас вже розшифровані та сконструйовані матеріали. 

Висновок: третій етап

Чим більше ви спілкуєтеся з журналістами, тим більше розумієте, що їм треба та в якому вигляді. На мою думку, даний спосіб являє собою більш зважений, побудований не на взаємовідносинах, а на (що досить важливо) взаємовигоді обох сторін. Набирайтеся репутації у різних виданнях, поступово публікуючись у них. Робіть матеріали так, аби догодити журналістам і ваш черговий “інсайд” будуть висвітлювати із великим задоволенням.

Автор: Федір Молодцов

Читати попередні матеріали автора: