Інформація — як «корисна копалина» видобуток якої доступний всім, але для бізнесу вона набуває справжньої цінності тільки тоді, коли має актуальний вміст і зрозумілу форму. Медіа та соцмережі — невичерпне джерело інформації, в межах якого вона циркулює, видозмінюється, накопичується і щоб добути з неї ось ту справжню цінність якраз використовують медіадослідження. Команда сервісу моніторингу LOOQME для читачів PRessA розповіла, як потрібно працювати з інформацією, чітко пояснила, що таке медіадослідження і чому це корисно бізнесу.

Медіадослідження це процес збору та обробки кількісних і/або якісних даних із різних типів медіа чи соцмереж для розуміння соціальних, споживчих, комунікаційних, ринкових тенденцій.

Сьогодні медіадослідження затребуваніші і популярніші в Україні ніж 5-10 років тому. Бізнес перестав ставитися до них, як до чогось екзотичного та разового і почав активніше та з частішою періодичністю їх замовляти та використовувати.

Дані медіадосліджень застосовують у розробці маркетингових та PR-кампаній, медіаплануванні, запусках комунікаційних проєктів чи виведенні на ринок нового продукту. Їх активно використовують у брендингу, управлінні репутацією та кризами. Галузеві дослідження медіа дають відповіді на питання про інформаційну активність конкурентів, дозволяють оцінити ефективності комунікацій відносно лідерів галузі.

Існує багато підходів до класифікації медіадосліджень. Наведемо найпопулярніші.

Які бувають медіадослідження

  • За типами: контент-аналіз, рейтинг, комбіноване дослідження (може поєднувати декілька методів).
  • За об’єктами дослідження: друковані ЗМІ, онлайн-медіа, ТБ, радіо, соцмережі.
  • За періодичністю: разові, регулярні (наприклад, щомісячні, щоквартальні), періодичні (не фіксується чітка періодичність).
  • За напрямками досліджень: галузеве, продуктове, спеціальне (вузьконаправлене, коли йдеться про конкретний напрям, явище чи подію).

Крім цього медіадослідження можуть враховувати і додаткові критерії такі як локалізація (регіон, країна чи декілька країн), аудиторність (наприклад, медіа з аудиторією більше 50 000), тематика досліджуваного об’єкта (наприклад, тільки медіа life-style і fashion), які перед запуском варто обговорити в форматі «замовник — підрядник» та зафіксувати.

З досвіду LOOQME виділимо кілька рекомендацій, які пригодяться на старті:

  • Визначтеся з тим, що досліджувати і для яких цілей вам потрібне медіадослідження. Чим чіткішим буде запит — тим краще.
  • Детальніше розпитайте про можливості та методику дослідження. Це може відкрити вам додаткові вигоди і допоможе краще пропрацювати ваш запит вже з фахівцем.
  • Якщо вам потрібне дослідження для маркетингових цілей, включіть в об’єкти не лише власний бренд чи продукти, а й конкурентів та основних гравців ринку.
  • Попросіть у підрядника приклади подібних досліджень, щоб наперед оцінити як це виглядатиме візуально і чи комфортний вам такий формат.

З чим можуть допомогти медіадослідження бізнесу

  • Побудова тактики та стратегії дій в медіапросторі;
  • Оцінка ефективності маркетингових чи PR-кампаній;
  • Покращення досвід користування продуктом та підвищення впізнаваності  бренду;
  • Аналіз активності конкурентів в межах галузі чи регіону, а також у порівнянні із власними результатами.
  • Прийняття кращих бізнес-рішень, заснованих на медіаданих.

Якщо узагальнити, то медіадослідження, дозволяють якісно та кількісно оцінити наслідки, процеси, явища, зміни, події в медіаплощині і дають дані на основі яких можна опитимізувати, покращити, вдосконалити чи впровадити більш ефективні бізнес рішення.

Читати статті на схожу тематику: