Багато результатів на Google SERP при пошуку, "першоджерело інформації", "пошук інформаціїі"

 Щодня трапляється нескінченна кількість подій, які можуть стати новинами. Як же вони з’являються у стрічці новин? Де журналісти їх знаходять? Які є першоджерела новин?

Пограбування бізнесмена, смертельне ДТП, корупційна схема у парламенті усе це потенційні новини у ЗМІ. У повсякденному житті інфоприводи оточують нас на кожному кроці: сварка вашого сусіда з представниками ЖКП може стати чудовим новинним сюжетом. А якщо ще цю інформацію опублікувати постом в соціальній мережі, прикріпити фото та цитати — ідеальна новина!

Усіх цих подій об’єднує актуальність факту або проблеми — чогось, що насправді відбулося.

Метою журналіста є пошук новин, які зацікавлять широку аудиторію, бо новина  інформація, яка має викликати інтерес споживачів.

Тут ми підходимо до питання про першоджерела новин. Де ж все-таки взяти інфопривід?

Багато результатів на Google SERP при пошуку, "офіційні джерела інформації", "медіа"

Офіційні джерела новин

До них відносяться прес-релізи, інформаційні агентства, прес-конференції соціальні мережі тощо. Прес-релізи публікуються у різних прес-службах, найвідомішою в Україні є прес-служба Офісу Президента https://www.president.gov.ua/. На сайті публікують останні рішення влади, документи та законопроєкти, інформацію стосовно засідань, конференцій та анонси запланованих подій. Також, у розділі “Робота зі ЗМІ” можна оформити підписку і на пошту будуть приходити сповіщення стосовно нових матеріалів.

Інформаційні агенції, маючи бюро і кореспондентів по всьому світу, висвітлюють багато фото, відео, текстового контенту і продають його клієнтам (медіа) на передплатній основі. Наприклад, онлайн-видання оформило підписку на міжнародну агенцію і використовує її контент.

Найбільші українські новинні агенції:

 Найбільші світові новинні агентства:

Agence France-Presse, Associated Press та Reuters мають представництва в більшості країн світу.

Багато результатів на Google SERP при пошуку, "як написати новину", "як створити новину"

А якщо бажаєш створити власну новину, то тримай декілька порад

1)Дотримуйтесь структури!

– заголовок (чітко хто, що зробив, що в цьому особливого?);

– лід(підзаголовок, який поширює заголовок);

– новина/тіло(правило 6 питань);

– цитата(яка підтверджує інформацію);

– бекграунд(нагадування певних деталей із минулого);

– джерело інформації.

2)Основне повідомлення.

Якщо із новини можна виділити одне речення/словосполучення, яке пояснює головний сенс це успішна новина.

3)Оперативність — наше все. Інформацію, котра існує понад добу, називають “стариною”.

4)Простими словами про головне.

Використовуйте лише професійну лексику, говоріть чітко і лаконічно.

5)Лише правда! Перевіряйте інформацію на правдивість, передавайте суть, не змінюючи її контекст.

6)Стандарти журналістики.

Керуйтесь правовими та етичними нормами, не публікуйте приватну інформацію, не розповсюджуйте брехню та копії чиєїсь роботи.

І наостанок, пам’ятайте про відповідальність. ЗМІ – це рушійна сила, яка формує думку суспільства. Перевіряйте кожне слово і речення!

Авторка: Ольга Бондар

Читати попередні статті авторки:

Правда чи брехня? Прості поради, які убезпечать від фейків

Безкоштовне навчання у США: мрія чи реальність?