Для кожного стартапу потрібно мати ціль, місію та цінність, яку хоче привнести в бізнес свого клієнта. Створення цінності є однією з головних завдань кожного бізнесу. Але щоб відслідковувати виконання своїх цілей та завдань, необхідно мати інструмент, завдяки якому можна фіксувати етапи виконання. У цьому матеріалі якраз і розглянемо актуальний та ефективний інструмент для роботи з командою – CRM.  

Компанії-початківці створюють: бази даних клієнтів, формують рахунки-фактури, створюють таблиці та презентації та пишуть листи використовуючи продукти Microsoft. Можно погодитись, що це зручно, де в одному місці ти можеш закрити всі потреби, які пов’язані з клієнтською базою, для Microsoft зробили окремий продукт та назвали його – Microsoft Dynamics CRM.

Що ж таке CRM? Історія створення

Потреба в структурному зберіганні клієнтських баз та створення воронок продажів з’явилася у зв’язку розвитку американських компаній ще на початку ХХ ст. Перший екземпляр так званої CRM-системи називався Таймер дня (Day Timer). Виглядало це як звичайний блокнот, який спрощував роботу менеджера та був націлений на збільшення продажів. Функціонал даної версії передбачав управління контактами, також в процесі роботи все залежало від людини, її здібностей.

Розвиток CRM набув широкого розповсюдження з появою персонального комп’ютера, а з ним і розвиток програмного забезпечення. Тож, в 1987 році з’явилася програма “АСТ”, в якої був дуже прогресивний функціонал, де можна було задавати параметри для оброблення інформації про клієнтів. Дана програма дозволяла продавцю відслідковувати розвиток взаємовідносин з клієнтом та аналізувати ці дані. 

Термін “CRM-система” став загальновживаним в середині 90-х років, всі стали розуміти необхідність в автоматизації клієнто-орієнтованих технологій продажів [З книги А. Кудінова “CRM: російська практика ефективного бізнесу”].

CRM – це система управління взаємовідносинами з клієнтами. Це система створена для контролю Ваших угод із клієнтами, допомагає збирати інформацію, дивитись статистику з продажів та діяльність клієнтів із співробітниками. Аналізує отримані дані, які можна переглядати поетапно, у вигляді воронки з продажів.

 Воронка продажів (ілюстрація з сайту ТОВ “Хостинг «Україна»”)

 

Воронка надає можливості для організації командної роботи, в тому числі за допомогою внутрішніх чатів і системи повідомлень.

Для початку своєї бізнесової діяльності, необхідні розібратись як працює ця система та яка може закрити першочергові потреби. Тому давайте розглянемо безкоштовні системи.

Перелік безкоштовних CRM-систем

Дані системи дають можливість випробувати платформу зі своєю командою і подивитися, чи зможете отримати вигоду від використання перед тим як купувати систему. Особливо це корисно для компаній стартапів з обмеженим бюджетом.

Hubspot

Безкоштовна версія даної системи, де за концепцію роботи була взята головною не стільки продажі, як стільки навколо маркетингу. За допомогою контенту, компанія збирає контакти потенційних лідів, яких після “підігріває” з метою продати їм послугу або товар. Основні функції: контакти компанії, картки угод з воронки продажів, завдання, які можна створювати з угод, також Hubspot дає можливість інтеграції з Google календарем та Outlook – де можна планувати дзвінки та зустрічі прямо з CRM.

CRM-система Hubspot

З плюсів можна віднести – це відстеження рекламних кампаній в онлайні, також є безкоштовний інструмент для розсилок. Але при умові, якщо у Вас більше 700 контактів, то можна зробити не більше однієї розсилки на тиждень.  

Платформа передбачена для невеликих B2B компаній направлених свою працю на розвиток онлайн-маркетингу, кількість користувачів є необмеженим, можливість зберігання даних.

На жаль є певні обмеження – а саме відсутність русифікації, підключення телефонії ускладнює процес роботи з системою. Розібратись у системі, не маючи досвіду роботи з таким продуктом, створить для Вас додаткові труднощі. 

У висновку, розпочати працю у Hubspot – це як приготувати страву з меню Мішленівського ресторану, важко зробити – але все можливо, потрібно ставити за мету найвищі цілі.

Bitrix24

За кількістю користувачів Bitrix24 є однією з найпопулярніших безкоштовних CRM в світі. Bitrix24 надає хмарне CRM-рішення, яке безкоштовно для 12 користувачів, з обмеженням сховища даних в 5 ГБ. За своїми можливостями платформа забезпечує практично таку саму частоту, що й платні плани, хоча і в меншому масштабі. Тут є все, що вам потрібно: управління процесами, управління лідами, відстеження продажів, звітність, автоматизація завдань і багато іншого.

Інтерфейс допомагає зробити Bitrix24 простим у використанні, особливо хороший вигляд Канбан. Про Канбан далі буде інформація. Також є вбудовані додатки для голосового зв’язку, електронної пошти, чату і відео, а також мобільні додатки для iOS і Android, щоб команда могла укладати угоди і усувати проблеми в будь-які критичні моменти.

CRM-система Бітрікс24

До мінусів варто віднести хіба що час, який доведеться витратити, аби щоб розібратися, як працювати в системі. Швидше за все, не всі функції будуть вам корисні. В цей тариф не входить підключення бази контактів з інших мессенджерів. Тобто відправляти повідомлення прямо з CRM системи в соцмережі ви не зможете. Також в безкоштовний тариф не входить аналітика продажів. Все це можна підключити за гроші.

Freshsales

Одразу з корисної поради аби отримати «безкоштовний план для стартапу» вам потрібно спочатку обрати 21-денну безкоштовну пробну версію, де ви можете користуватись всіма можливими здібностями платного плану найвищого рівня. Після закінчення терміну дії безкоштовної пробної версії ви можете підписатися на один з чотирьох платних планів або продовжити використовувати його в базовій безоплатній формі.

Є три основні розділи: контакти, ліди і акаунти. Для компаній з довгим циклом продажів Freshsales підійде відмінно. Налаштування Freshsales досить гнучкі, їх можна переробити під себе: правда, впровадження, швидше за все, займе чимало часу.

Обмежена кількість записів у безкоштовній версії може втомити видаленням, постійним збереженням старих даних. Якщо хочете безпроблемного зберігання даних і зберігання все більшого обсягу інформації з плином часу, вам доведеться витрачати гроші на платні плани. Якщо ваша компанія перевищує 10 осіб, вам також доведеться заплатити.

Автор: Антон Мігдальський

Читати попередні матеріали цього автора:

Чому важливо мати профіль в LinkedІn?

ТОП-найкращих креативних агенцій України: проста правда – велика Ідея