«Українська компанія стала найефективнішим незалежним рекламним агентством в світі». Це не жарт, українська компанія banda вдруге стали найкращими. Цікаво, як їм це вдалося? Мене звати Антон Мігдальський і це мої особисті погляди та записи – записи НЕжурналіста. 

Реклама – один з найважливіший витворів людини. Вона супроводжує нас усюди, інколи ми наспівуємо її, переказуємо друзям та родичам, лаємось коли вона з’являється в самий не потрібний момент. Але в той же час, ми кожен день продаємо себе та свої думки – це Реклама Себе.

Україна багата на творців реклами. Люди – важливий ресурс творчого бізнесу, який впливає на якість рекламного продукту і зростання бізнесу замовників-рекламодавців. В 2015-2016 році  у рекламних агентств були вичерпані резерви, за рахунок яких відбувалося покриття зростання витрат по персоналу, не мали можливості працювати собі у збиток.

Тоді Всеукраїнська рекламна коаліція запропонувала і створила Декларацію лідерів рекламно-комунікаційного ринку України, це дало змогу уособити до єдиних стандартів на ринку креативних і маркетингових послуг, виступаючи за створення значущої цінності для бізнесу клієнтів. Це дало можливість для якісного зростання ринку і для запобігання його стагнації.

Рейтинг комунікаційних агентств

Всеукраїнська рекламна коаліція проводить статистику рекламних агентств, що спрямована на розвиток рекламно-комунікаційної індустрії країни. Мене зацікавив рейтинг комунікаційних агентств Вибір рекламодавця, або Advertiser`s Choice.

Цей рейтинг проводиться щорічно, Всеукраїнська Рекламна Коаліція (ВРК) залучає для проведення дослідження, європейську компанію Factum Group. Основна цінність цієї компанії, полягає в тому, що робота спрямована на покращення дохідності дослідницьких інвестицій, гнучкість та адаптивність, та взаємодію з досвідченими фахівцями.

Нижче в таблиці наведено п’ять агентств – найкращих, на думку рекламодавців.

Рейтинг Вибір рекламодавця /Advertiser`s Choice – 2019-2020

Ранк Агентство % позитивних відповідей рекламодавців Членство у ВРК
1 banda 50,9% +
2 FEDORIV 36,2% +
3 BBDO Ukraine 26,9% +
4 AIMBULANCE 16,2% +
5 TABASCO 15,3% +

Як формують список для проведення вибору найкращих

Цільова аудиторія для опитування є представники ТОП-100 рекламодавців, які відповідають або впливають на вибір медійних або рекламно-комунікаційних агенцій для рекламних активностей рекламодавця. Опитування проводиться: на основі онлайн персоналізованого посилання за стандартизованою анкетою, F2F (face to face – особистої зустрічі), круглі столи. В цьому рейтингу представлені 57 компаній, з якими Ви можете ознайомитись на сайті ВРК. На основі подібних рейтингів визначаються найкращі команди які здатні популяризувати найновітніші та найефективніші рекламні технології, а також сприяти появі нових талантів в рекламній індустрії.

Рекламні кейси вищезгаданних ТОПових агентств

А тепер давайте розглянемо кейси компаній-лідерів, які мене вразили найбільше: рекламна кампанія для Monobank, «Держава у смартфоні» – Дія, Змінюй сприйняття, «Заливай!», «Я так Хрещатик люблю».

Monobank поважають та люблять за зручний сервіс та комунікацію, яка відповідає дружній атмосфері. Усі фінансові послуги надає Universal Bank, а monobank – це не банк, це IT-рішення, яке дозволяє керувати своїми грошима із смартфону – це головна ідея проекту. Banda створила фанстастичне, сучасне відеозвернення до людей і розповідає про найчастіші потреби людини. Рекламний ролик сповнений легкістю, на будь-яку вашу потребу є відповідь – mono. 

«Дія» – держава і я. Головна ідея проекту – зробити державні послуги ближче до людей. Fedoriv розробили бренд, спростили доступ до багатьох послуг, бо держава має допомагати, а не заважати. Розуміємо, що це тільки початок змін, але такі зміни дають можливість розвитку для кожного з нас.

Продовжуючи тему змін, компанія Toyota Ukraine звернулась до BBDO, для того, щоб покращити репутацію, а саме для Lexus. Особисто мені сподобалась реклама на білбордах. «Змінюй своє сприйняття» – для нової марки Lexus UX, це авто для молодих та прогресивних людей, які здатні змінювати не тільки своє життя. 

«Заливай!» – це буде чутно на кожному будівельному майданчику. Компанія Aimbulance, розробила іміджеву кампанію аби нагадати, що «Бетон від Ковальської» посприяв будівництву Києва одних з найголовніших будівель в Києві: НСК «Олімпійський», аеропорт «Київ» та інших.

«Я так Хрещатик люблю» – напевно цю рекламу із DZIDZIO чув майже кожен українець, особисто я наспівував. Проста ідея – створити всесвіт, де створюють накращий пломбір – Пломбірленд. Створювати креативні світи, бо реклама – це загалом, створення нової реальності, а для морозива Хрещатик, в Tabasco це чудово вийшло.

На думку експертів найкращим стали – banda. Головна цінність компанії – це створювати проекти, які допомагають заговорити з соціумом. Креатив народжується із історії, яка вирішує поставлену на меті задачу. Загалом, у 2020 році banda стали найефективнішим рекламним агентством світу за рейтингом Global Effie Index. Їх проекти для міжнародних брендів були реалізовані у семи європейських країнах. Таким чином, реклама є одним із рушієм прогресу та розвитку. 

Автор: Антон Мігдальський