Якщо ви хоча б один раз гортали сайти з пошуку роботи, то помічали, що поряд з вакансіями бухгалтерів, маркетологів, аналітиків та кур’єрів з’являються пропозиції роботи smm-менеджером, таргетологом та контент-менеджером. На ринок праці вони увірвалися дуже швидко, тому звичайним користувачам важко визначити, в чому їхня суть. Розберімося!

Не всі розібралися, яка різниця між цими професіями та які їх зони відповідальності. Буває, що навіть сам “працівник маркетингу” не розуміє повністю весь функціонал нової професії. І часто можна зустрітися з ситуацією, коли звичайний контент-менеджер називає себе SMM-фахівцем. Тому, щоб не вводити себе та інших в оману, потрібно чітко розібратися, яким функціоналом та навичками має володіти той чи інший фахівець!

Контент-менеджер

«Контент» походить від англійського слова «content», тобто «зміст». Контент-менеджери керують наповненням веб-сайту або сторінки в соціальній мережі. Якщо ви працюєте в цій сфері, то ви:

  •       Пишете тексти, які відповідають тематиці блогу/компанії, та які задовольняють потреби цільової аудиторії. Якщо ви працюєте у великій компанії, то цю задачу можете делегувати копірайтеру, чітко сформулювавши технічне завдання;
  •       Підбираєте такі відео- та фотоматеріали, щоб підсилити ефект від того, що люди прочитали на вашому сайті;
  •       За потреби організовуєте фотозйомки та редагуєте зображення;
  •       Складаєте контент-план на певний період (найчастіше на місяць);    Контент-план — це план публікацій в соцмережах, де зазначається час виходу кожного матеріалу;
  •       Підбираєте гештеги для публікацій, щоб вони відповідали змісту та підвищували охоплення;
  •       Аналізуєте результати своєї роботи: чи стала сторінка більш популярною, який час для публікації виявився найбільш вдалим тощо.

Таргетолог

Багато результатів на Google SERP при пошуку "таргетолог", "таргетинг", "targeting"

Таргетинг — це реклама в соцмережах, яка налаштована не на всю аудиторію акаунту, а тільки на її частину та показується лише їй. Якщо ви вирішили стати таргетологом, то ваші обов’язки — це:

  •       Аналіз цільової аудиторії, ділення її на сегменти. Кожному сегменту буде показуватися різна реклама;
  •       Налаштування рекламного кабінету (наприклад, у Facebook);
  •       Планування рекламної кампанії, бюджету, за потреби його корегування та створення макетів для рекламних оголошень;
  •       Безпосередньо налаштувати таргетовану рекламу;
  •       Аналіз рекламної кампанії та складання звіту.

Smm-менеджер

Багато результатів на Google SERP при пошуку "smm-manager", "smm-менеджер", "smm-спеціаліст"

«Smm» розшифровується як Social Media Marketing, тобто маркетинг в соціальних мережах. Smm-менеджер — це спеціаліст, який займається просуванням комнаії або бренду в соцмережах. Просто вести сторінку в Instagram недостатньо, потрібно:

  •       Аналізувати профіль вашого клієнта;
  •       Виявити сильні та слабкі сторони конкурентів;
  •       Створити контент-план на певний проміжок часу;
  •       Писати тексти для соціальних мереж;
  •       Організовувати зйомки для бренду, формувати чітке завдання для фотографа або навіть самостійно робити знімки;
  •       Просувати бренд: налаштовувати тагретовану рекламу, замовляти рекламу в інфлюенсерів тощо;
  •       Формувати спільноту навколо бренду: об’єднувати між собою людей, оперативно давати зворотний зв’язок та працювати з негативом;
  •       Аналізувати результати виконаної роботи;
  •       Обдумувати подальший план дій.

Як ви могли помітити, Smm-менеджер може бути одночасно і копірайтером, і дизайнером, і контент-менеджером, і таргетологом. Якщо ви працюєте у великій компанії, то вам необов’язково робити це все самостійно, ви будите лише контролювати виконання цих завдань. Натомість маленький бренд не може наймати велику кількість персоналу.

І наостанок

Попри те, що ці три професії доволі молоді, вони стали дуже важливими для сучасного бізнесу, без них не може обійтися жоден бренд. Щодо них існує багато упереджень, але тепер ви знаєте, які обов’язки виконують контент-менеджер, таргетолог і smm-спеціаліст, та чим вони відрізняються.

Автор: Марія Смальоха

Читати попередні матеріали цього автора:

Що таке SEO-оптимізація?

Топ-5 фільмів для PR-менеджерів та маркетологів