Соціальні мережі (надалі СМ) давно вже вийшли за рамки просто спілкування між своїми знайомими та друзями. СМ стали невід’ємною частиною нашого життя. Сьогодні розберемо мережу LinkedІn де можна розвивати бізнес зв’язки, знайти роботу своєї мрії та побудувати фантастичну кар’єру.

Що таке LinkedIn? Історія створення

Рід Хоффман маючи досвід роботи в Apple та Fujitsu в області управління продуктом, вирішив у 1999 році створити свій перший стартап під назвою – SocialNet.com, службу з інтернет-знайомств який не став успішним. В вже в грудні 2002 року, була створена ділова соціальна мережа LinkedIn. Ідеєю проекту було створення ресурсу, на якому можна було б розмістити своє резюме, легко знайти своїх колег, запросити у них рекомендацію. 

LinkedІn – насамперед це важливе поле, на якому можна зібрати багато цікавих контактів та використовувати їх для роботи та саморозвитку. 

Цікавий факт: Linkedin був запущений раніше ніж Facebook.

Основою LinkedIn було спілкування професіоналів, колег по роботі. Хоффман вважав, що створення і підтримка ділових зв’язків – це важливий елемент життя і діяльності будь-якого фахівця, що більшості людей, орієнтованих на кар’єрне зростання або просто зацікавлених в пошуку гарної роботи, важливо зберегти можливість зв’язатися зі своїми колишніми колегами, наприклад, для того, щоб попросити рекомендацію.

Основною метою Хоффмана було створити продукт для професіоналів, які йдуть в інтернеті не заради котиків та смішних картинок, а заради професійних зв’язків, зручного сервісу, що приносить дохід. 

На початку становлення, було зареєстровано близько 5000 чоловік. LinkedIn надає можливість зареєстрованим користувачам створювати і підтримувати список ділових контактів. Контакти можуть бути запрошені як з сайту, так і ззовні, проте LinkedIn вимагає попереднє знайомство з контактами. У випадку, коли користувач не має прямого зв’язку з контактом, він може бути представленим через інший контакт. 

Користувачі LinkedIn можуть використовувати список контактів у різних цілях: 

  • Бути представленими через існуючі контакти і розширювати зв’язки; 
  • Здійснювати пошук компаній, людей, груп за інтересами; 
  • Публікувати професійні резюме і здійснювати пошук роботи; 
  • Рекомендувати і бути рекомендованими; 
  • Публікувати вакансії; 
  • Створювати групи за інтересами 

Чим може бути корисним LinkedIn?

LinkedIn найбільша професійна мережа контактів у всьому світі. Чим же вона настільки популярна і яку користь може принести? 

Отже, в соціальній мережі LinkedIn можна створити два аккаунта: особистий і профіль компанії. У чому різниця? 

Персональний вхід – це ваш особистий профіль, в якому ви можете прописати наступні дані про себе, як про професіонала: 

  • Ім’я, вік. 
  • Навчальні заклади та додаткові курси. 
  • Сертифікати, дипломи і т.д. 
  • Досвід роботи і попередні місця роботи. 
  • Наявні у вас навички (їх можуть підтверджувати інші користувачі мережі).
  • Рекомендації та багато іншого. 

Якщо ж ви представляєте компанію і ведете акаунт компанії, ви маєте наступні можливості: 

  • Розповісти про вашу компанію користувачам мережі. 
  • Знайомити користувачів з новинами зі сфери діяльності компанії.
  • Розміщувати відкриті вакансії. 
  • Приєднати всю команду компанії до вашого бізнес-аккаунту. 

Такі моменти є важливими, але варто нагадати, що в Україні LinkedIn використовують дуже невелика кількість компаній. В основному це компанії з ІТ-сектора або великі міжнародні корпорації, також українські компанії створюють свої сторінки. Варто відзначити, якщо ви працюєте фрілансером, або ж шукаєте фрілансера в свою компанію за кордоном, LinkedIn може стати відмінним інструментом для розміщення нових вакансій і пошуку хороших співробітників. 

Читай також наш матеріал про приховані загрози для аккаунту в Instagram під час накрутки підписників.

Що може вбити ваш аккаунт в Instagram?

LinkedIn також можна назвати великим нетворкінгу, де безліч людей з різних сфер діяльності спілкуються в основному на професійні тематики, а також діляться новими ідеями, думками, корисною інформацією зі своїми друзями і передплатниками. Нерідко можна побачити, як в LinkedIn один професіонал радить на роботу знайомого або іншого хорошого фахівця. 

В 2010 році LinkedIn, за даними дослідження компанії LeadForce1, стала лідером по генерації трафіку на сайти компаній B2B сектора. В опитуванні взяла участь 261 компанія, що надає послуги для бізнесу, і за підсумками з’ясувалося, що 2,24% користувачів, які відвідали сайти учасників дослідження, переходило на них через LinkedIn, в той час як Twitter, наприклад, привернув всього 0,81% відвідувачів , а Facebook – 0,45%. Це показує, що мережа LinkedIn найбільш ефективна для PR в інтернеті, коли мова йде про B2B компаніях, так як в неї користувачі йдуть, перш за все, за професійною інформацією, а не для проведення вільного часу, як, наприклад, у ВКонтакте або Facebook. 

Яка користь для бізнесу?

Для фахівців в сфері управління персоналом, власників бізнесу ця професійна мережа – справжній Клондайк! Безліч цільових фахівців знаходяться в доступі одного-двох кліків мишею. За статистикою, накопиченої за поточний рік, кожна четверта вакансія топ- і лінійного менеджменту була нами закрита за допомогою LinkedIn. Активно відгукуються фахівці з HR- та ІT-сфер, маркетингу, лізингу, страхування, агросфери, фінансів. 

Так само HR-менеджери можуть використовувати цей ресурс для розміщення вакансій – чим більше контактів, тим більше шанс, отримати бажаний відгук на вакансію! Наприклад, розміщуючи вакансію в новинній стрічці топ- і лінійних менеджерів, ми отримуємо в перший день два-три цільових відгуку на вакансію. Наша практика свідчить, що закрити вакансію топ-рівня, використовуючи тільки LinkedIn, можна швидше, ніж інші шляхи (але зауважимо також, що фахівці нижчого рівня менш активні в відгуках). 

Для всіх користувачів, починаючи від молодого фахівця до топ-менеджера, в мережі є безліч цікавих профільних груп. Тут, крім встановлення цільових контактів, професіонали можуть обмінюватися корисною інформацією, давати поради, давати «наводку» на корисну інформацію за межами мережі. Відкривається також можливість стати експертом у своїй сфері, публікуючи статті в новинній стрічці. Так можна привернути до себе (і до своєї компанії) інтерес користувачів. 

«Фішка» LinkedIn в тому, що всі учасники по визначенню показують свої резюме, з описом досвіду і досягнень (власне, мережа, за великим рахунком, і є розгорнуте резюме професіонала, див. Приклад на малюнку). 

Тому дуже важливо щоб особистий профіль професіонала був максимально заповнений, досягнення представлені найбільш докладно. Це автоматично підвищить рейтинг користувача, дасть про нього більше інформації як про фахівця. Ідеальний кандидат розкривається в своєму резюме! ☺ 

  Поради щодо заповнення профілю 

Правильно заповнений профіль – це і резюме, і «візитна картка» учасника, тому заповнити його необхідно ретельно і якісно. Хороший профіль – це великі шанси залучити потрібного фахівця до розгляду вашої вакансії. 

Важливим елементом профілю є фотографія. Чому? По-перше, таким чином учасник повідомляє, що він не бот (на жаль, паразитарні програми намагаються проникнути і в цю мережу). По-друге, фото в діловому форматі транслює професійний підхід, гарантує, що приєднується колегам дотримання правил бізнес-етики. 

Мова заповнення профілю – переважно англійська, адже LinkedIn – це платформа для спілкування професіоналів всього світу. Використання англійської мови відкриє більше можливостей в мережі. 

Доброю опцією для власників і топ-менеджерів є можливість створення профілю компанії, як інструмент PR та бренду роботодавця. Таким чином, використовуючи профіль, можна розміщувати в мережі новинки компанії, статті, досвід впровадження / зміни виробничих і HR-систем, ділитися напрацюваннями щодо формування / зміни корпоративної культури і т. Д. Цими матеріалами можна привернути увагу до компанії як нових клієнтів, так і потенційних співробітників. 

«Підводні камені» при використанні LinkedIn 

Обмеження можливостей додавати в мережу велику кількість контактів фахівців. Адміністрація сайту активно використовує певний ліміт доступу до контактів, груп. Процес пошуку за допомогою LinkedIn може бути розтягнутий у часі в зв’язку з тим, що не всі фахівці щодня проглядають профіль і читають повідомлення. За деякі контакти доведеться платити. Використовувати мережу можна (і навіть потрібно!) Безкоштовно, однак це можливо, якщо вже напрацьована власна дуже велика база контактів, що займає роки. Втім, і вона відкриває доступ тільки до зв’язків другого рівня. А як бути, якщо потрібні контакти конкретних фахівців, які не входять поки в коло ваших знайомств або потрібен доступ до великої бази даних мережі? У таких випадках доводиться підключатися до платних опцій. 

Платне використання LinkedIn обійдеться в суму близько 22-75 євро на місяць, а вартість розміщення вакансій стартує від 100 євро в місяць. Конкретна сума залежить від кількості вакансій і частоти їх оновлень в місяць. 

Колеги-ейчари, професіонали-консультанти, фрілансери і все-все-все зацікавлені в успішній кар’єрі професіонали! LinkedIn – дуже цінний, при цьому доступний ресурс для нарощування контактів, джерело актуальної інформації про людей в сучасному бізнесі.

Давайте будемо активніше використовувати цю дуже корисну бізнес-платформу в Україні, розширюючи професійне коло своїх контактів. В умовах діджіталізаціі і стрімких змін на ринку праці цю можливість не можна упускати! 

1. Будьте відкриті для спілкування з людьми 

Щоб збільшити кількість контактів LinkedIN профілю, найперше, що вам варто зробити – це встановити контакти з людьми зі сфер бізнесу, які вам цікаві. На пошуки потрібної людини, з яким ви б хотіли познайомитися, може піти досить багато часу, натомість спробуйте збільшити свою мережу контактів. Навіть якщо ви знайшли людину, яка колись працював в цікавій для вас компанії – зв’яжіться з ним, в майбутньому це обов’язково принесе результат. Пам’ятайте ідею шести рукостискань – кожна людина знайомий з іншим через максимум шість рівнів спільних знайомих.

2. Продумуйте свою цільову аудиторію 

LinkedIN автоматично підбирає людей, які можуть бути вам знайомі або потенційно цікаві. Алгоритм бізнес-мережі створює пропозиції на основі ваших попередніх контактів, локацій, компаній, в яких ви працювали і даних вашого пошуку. Так що, якщо ви живете в Лондоні, але хочете розширити мережу знайомств в Іспанії, не додавайте на початку своїх колег і знайомих, встановіть зв’язок з ким-небудь з Барселони – це принесе набагато кращі результати. 

3. Ваш профайл повинен бути активним

Нагадуйте своїм знайомим про своє існування, ідеально – хоча б 3 рази на тиждень. Що ви можете для цього зробити? Оновити статус, використовуючи такі прийоми: 

– задавайте питання і пишіть ваші пропозиції; 

– діліться статтями або кейсами з вашого веб-сайту; 

– використовуйте «чіпляють» картинки; 

– відзначайте людей і компанії в своїх постах, використовуючи @ -sign. Дуже важливий момент! Ідеальна кількість знаків для статусу на LinkedIn – 50-100, всі інші символи будуть приховані під кнопкою «… see more» (на яку дуже-дуже рідко клацають).

4. Не користуйтеся інкогніто занадто часто 

LinkedIn активно рекламує Преміум аккаунт з чудовими можливостями встановлювати контакти з людьми, а також переглядати акаунти анонімно. Преміум аккаунт – це відмінно, він пропонує безліч корисних речей, але не приховуйте свій профіль, якщо вирішили збільшити кількість контактів на сторінці. Коли відвідуєте чиюсь сторінку, покажіть людям, що ви там були – будьте помічені.

5. Проявляйте інтерес

Коли потрібні вам контакти вже встановлені, скажімо серед ваших контактів вже достатня кількість інвесторів, потенційних бізнес-партнерів, покупців, просто бути серед їх контактів – недостатньо. Показуйте свої інтерес – лайкать їх поновлення, коментуйте статуси. Важливо! Тільки не спамьте вашу мережу контактів месседжами на кшталт: «У нас є рішення спеціально для Вас, за вигідною ціною!». Будьте розумнішими – виділяйтеся, надайте телефону свої коментарі, не використовуючи кліше.

6. Якісно заповніть блок з досвідом роботи 

Блок «Досвід роботи» дуже важливий – люди найчастіше переглядають саме його. Постарайтеся максимально наповнити даний блок важливою інформацією – опишіть не тільки де і ким працювали, але також які були ваші обов’язки і яких результатів ви досягли. Прикріплюйте медіа-файли якщо такі є. Уявіть, що це ваша персональна презентація, переконайтеся, що вона виглядає привабливо.

7. Переконайтеся, що ваш заголовок не схожий на інші 

Подумайте, чому вас повинні помітити серед 100+ запрошень або друзів в списку? Підійдіть творчо до свого опису в головній рядку під ім’ям, не робіть копіпаст заїжджених слів. Спробуйте використовувати формулу «Що-Хто-Як-Чому». Ні: «Social Media Superstar» або «Маркетинг Чарівник». Так: «Спеціаліст з підбору керівного персоналу / Спікер / Автор /, який допоможе вам побудувати відмінну кар’єру. Співпрацюю з Fox / CBS / CNN »

8. Блок Summary – не місце для реклами 

Як тільки ви додаєте в блок Summary (Ключова інформація) бізнес-пропозицію або фрази на кшталт «Ми пропонуємо …», «Ми робимо життя легшим …», можете забути про високий інтерес до вашого профілю. LinkedIn вже перевантажений «Відмінними» бізнес-пропозиціями і рішеннями, так що ви станете просто одним з тих сотень тисяч однакових акаунтів. Напишіть даний опис своєї діяльності – поясніть, чому ви особливий просто, і не докучайте людям зайвим офіціозом. П.С. Будь ласка, не використовуйте в профілі модні слова та їх англійські аналоги, на кшталт: Вмотивований Креативний Успішний Лідерство Стратегічний Всебічний досвід Проактивність Всі ці слова вже занадто часто використовувалися, постарайтеся погуглити синоніми.

 

9. Навички – це те, що варто виділити 

Ви впевнені, що вміння користуватися Microsoft Word – це те, чим ви пишаєтеся? Зробіть ставку на свою спеціалізацію – спробуйте написати до 10 навичок, які б демонстрували компетентність у вашій сфері. Залишайтеся в тренді – подумайте які навички дійсно можуть справити враження на людей. Уміння друкувати, навряд чи підкреслить ваш професіоналізм, вірно? Більш того, варто поділитися одним з навичок і подякувати за його підтвердження, якщо це того варто. Будьте впевнені – оновлення в статусі з фразою «Спасибі, @Richard Branson, за підтвердження мого досвіду Підприємництво! »Справить враження.

10. Контакти мають значення!

Переконайтеся, що заповнили всю контактну інформацію і вказали особисті контакти. Щоб, коли вам хтось напише, йому у відповідь не прийшло стандартне повідомлення «Раді вітати в нашій компанії, будь ласка почекайте (1 година) онлайн, з вами зв’яжеться наш асистент» (в той час, як повідомлення було адресовано Голові відділу продажів). Це дуже дратує. Не бійтеся залишати особистий номер телефону або email, вам не стануть набридати так вже й багато людей. 

Сподівась цей матеріал був корисним для вас. Пропоную також прочитати мою попередню статю про найвідоміші креативні агенції України.

ТОП-найкращих креативних агенцій України: проста правда – велика Ідея

Автор: Антон Мігдальський