Щоденник PR-менеджера. Частина № 8

Коли говорять “PR”, одній половині людей це здається дорогий пафосний термін, іншим – що це обов’язково щось безкоштовне. Дисонанс, тож PR – це дорого чи взагалі безкоштовно? 

Міф #1 PR – це абсолютно безкоштовно

Повністю безкоштовного піару фактично не існує. Більшості людей здається, що достатньо поспамити на пошти журналістів листами з описом продукції і хтось десь про них напише. Так не буває. Дійсно, треба інформаційний привід, креатив та незвична новина, яка зацікавить журналіста. На таких умовах він напише про вас, проте часто за цим креативом стоїть кропітка робота піар-агенції чи маркетолога. Або ж трудомісткий процес з витратами на створення самого інформаційного приводу – конференції, шоу, нестандартної подачі продукту.

Вміти зацікавити ЗМІ на більше, ніж на одноразовий прес-реліз про вас – майстерність вищого пілотажу.  Часто через недосвідченість власники бізнесу беруть “креатив” та “піар” у свої руки і  роблять навіть гірше,  виглядаючи у ЗМІ кумедно чи занадто креативно замість цілі – формувати бренд.

Нагадаємо і про подарунки з продукцією для прес-конференцій і власне створення самої прес-конференції – це ще одні докази не безкоштовності піару.

Тому, коли бізнес має великі плани на масштабування, пропрацьовує інвестиційний чи бізнес-плани, проте не дбає про піар і не планує витрачати коштів у цьому напрямку, виглядає неправильно і утопічно. Порівняння –  як дівчина з гарним голосом, яка сидить перед телевізором і мріє стати зіркою, нічого не роблячи для своєї популярності.

Отже, у вас завжди є шанс потрапити у ЗМІ безкоштовно. Проте потрапити треба не аби з чим і не аби як – а це вже кошти. Адже PR – це зусилля та компетентність. Тому часто такі послуги на ринку вартують не дешево чи на саму реалізацію інфоприводу буває треба певна сума коштів. PR – musthave для будь-якого бізнесу, який планує розвиватися та дбає про свою репутацію.

Художник ілюстрації: Поліна Дудник

Міф#2 PR – це дуже дорого 

У іншої половини аудиторії домінує стереотип, що PR – це пафосна та дорога річ для заможних брендів. Навіть, якщо ваш бізнес невеличкий кафетерій – піар для вас можливий. І навіть рекомендується.  PR – це довіра до бізнесу, лояльність клієнтів та їх прихильність до вас. І часто вона вартує не усі гроші світу. Достатньо з піар-менеджером чи агенцією продумати вашу стратегію розвитку, вкластися в креативну подачу бренда – і у вас всі шанси бути цікавим аудиторії чи ЗМІ.

Є різний масштаб піару і відповідно різний кошт на його реалізацію. Навіть за невеликий кошт можна створити свій PR, нехай навіть і не масштабний, проте гарний початковий фундамент для формування бренда. Піар та репутація потрібні не лише великому бізнесу, а й малому.

Піар – не та сфера, де результати помітні одразу і завтра. Проте, це інструмент, який працює на вас з часом. Навіть невелика порція PR, почне працювати. Щомісячні виходи в медіа, інформаційні приводи хочаб раз в квартал – зроблять свою справу і вже через півроку ви будете задоволені сильним та вражаючим ефектом. Зрозумієте у що інвестували, побачивши вірних клієнтів, які прийшли до вас не за знижкою з реклами, а тому, що вас люблять та довіряють. 

Отже, важливе для піару – це креатив та можливість реалізації інформаційного приводу. Навіть для малого бізнесу можливо віднайти надзвичайно економні, проте ефективні PR-рішення.

Міф#3 PR приводить клієнта та одразу конвертується в гроші

Часто саме тут підприємці люблять сплутати PR та рекламу. PR не приводить клієнта за ручку та не генерує ліди.  Якщо реклама налаштована на точкові рішення, то піар – річ дещо глобальніша і тривала. Так, піар не приводить одразу клієнта з покупкою, проте він працює як інвестиція, яка згодом конвертується у капітал бренда, репутацію та постійних клієнтів.

Автор: Ярослава Католик

Читайте також попередні статті “Щоденника PR-менеджера”:

Що таке інфопривід? Робимо з мухи слона

Комікс №7. Інфопривід. Робимо з мухи слона