Ви – бізнесмен, маркетолог або людина, яка розуміє силу ідеї? Знайомтеся, Гай Кавасакі – один з тих, кому Apple зобов’язана своїм високим статусом сьогодні. Як колишній працівник корпорації, відповідальний за маркетинг Macintosh в далекому 1984 році, Кавасакі швидко усвідомив силу ідеї, її здатність впливати на відданість певному бренду.
Озбройтеся основними секретами впливу на людей, придбайте ваших перших послідовників і змініть нарешті світ.
Секрет 1. Залишилося тільки почати. З чого ж?
Почніть з надихаючої історії – радить автор. Нескінченні занудні прес-релізи, багатогодинні презентації цілком виправдано викликають сонливість в аудиторії – і не дарма. Навчіться розповідати людям цікаві історії. Цікава і, важливо, переконлива історія, тримається на 4 китах.
Перший – ваш великий ідеал, ваше бачення світу і спосіб зміни реальності.
Другий – демонстрація мужності, приклад відчайдушного подолання поневірянь.
Третє – боротьба маленьких, але гнучких підприємливих компаній з неповороткими гігантами.
І четвертий, найбільш важлива основа вашої історії – ваша особиста приналежність або конкретно ваше ставлення до історії. Намагайтеся зацікавити аудиторію, зануривши людей у вашу ідею.
Покажіть, що нового ви можете привнести навіть у повсякденні речі. Якщо презентуєте продукт – влаштуйте тест-драйви, дозвольте людям самим оцінити продукт і зробити власні висновки про його якість. Забудьте про нудні характеристики свого продукту, більшості вони не цікаві, покажіть, те, наскільки продукт функціональний з побутової точки зору, наприклад, скільки картинок або музики вміщує презентований вами телефон замість монотонного перерахування технічних особливостей.
Секрет 2. В основі мистецтва впливу на людей – уміння їм подобатися
Якщо ви насправді хочете подобатися людям – доведеться забути про егоїзм, придбати щиру увагу до оточуючих. Автор радить частіше посміхатися – знову ж таки, щиро, тому що нещира посмішка дуже помітна, вона сильно відштовхує оточуючих від вас.
Привнесіть в вашу мову риси персональної активності – (трохи) більше «я зробив», «я вирішив», «я готовий», означте свою тверду позицію. А ваш зовнішній вигляд – одяг, повинен в цілому відповідати вашому статусу та іміджу, але уникайте химерною і надто дорогого одягу. Як і надто дешевого, скромною.
Секрет 3. Про підготовку
Якщо ви думаєте, що можна відразу створити продукт, за яким побіжать сусіди, то навряд чи ви знаєте про колосальні зусилля, витрачені на презентації найпопулярніших і революційних продуктів.
Мати корисну ідею – мало; необхідно нею поділитися з оточуючими. Але хороша реалізація – лише половина успіху, відмінний продукт потрібно і подати на відповідному рівні.
Кавасакі наводить кілька обов’язкових критеріїв якості вашої ідеї: розв’язання певних задач (як розв’язувати проблеми людей), естетичність (чи здатне викликати почуття прекрасного), відкриває можливість прогресу (тобто є точки для зростання, вдосконалення), продуманість (то, наскільки передбачені бажання клієнта в ході використання продукту), всеосяжність (клієнт повинен відчувати підтримку і турботу).
Секрет 4. Чаруємо інших
Бувши начальником – спробуйте закохати вашими ідеями підлеглих, і якщо вам вдасться зачарувати тих, хто на вас працює, ви створите ідеальні умови для зростання самих співробітників. Малоймовірно, що люди будуть процвітати в тій справі, в ідею якої не вірять.
Не робіть акцент на гроші, це не єдина мотивація співробітників. Кавасакі кожному керівнику радить запам’ятати просту абревіатуру карти, де К – кваліфікація, тобто можливість удосконалювати свою майстерність і кваліфікацію, А – це автономія, яка на противагу повному контролю залишає можливість проявляти ініціативу, РТ – розумність праці, співробітники повинні відчувати, що беруть участь в корисній для суспільства справі.
Станьте прикладом для своїх підлеглих – долайте власні недоліки, гідно тримайтеся навіть в складні часи та не змушуйте робити підлеглих те, що не зробили б самі.
Дозвольте Вашим співробітникам допомагати клієнтам, залишаючи певний простір для дій. Часто начальник – сам підлеглий.
Як зачарувати свого боса? Досить просто – ставте його інтереси вище своїх. Зробіть роботу свого начальника комфортніше – нехай він зрозуміє, що може на вас розраховувати, навіть у найвідповідальніший момент. Підіть на маленьку хитрість – робіть завжди трохи більше, ніж обіцяєте.
Секрет 5. Користуйтеся сучасними технологіями
Наприклад, push-технологіями. Вони допоможуть донести до оточуючих важливі знання про Вас і ваш продукт. Автор радить наступне: – відповідайте швидко, часто і багатьом через різні медіаресурси, передавайте цінний контент або особистий погляд на проблему.
Секрет останній
Вчимося не піддаватися чужим чарам. На жаль, наміри оточуючих не завжди чесні, вони використовують озвучені прийоми для того, щоб наживатись на вас, щоб маніпулювати вами. Але ви можете протистояти недобрим намірам.
По-перше, уникайте ситуацій, коли вам доведеться робити щось проти своїх інтересів.
По-друге, пам’ятайте, що кожне рішення тягне за собою довгі наслідки.
По-третє, яким обережним ви себе не вважали, навіть геніальні люди схильні помилятися.
Скептично поставтеся до популярних продуктів, проаналізуйте ідеї, що лежать в їх основі і історію успіху компанії.
Автор: Ліліанна Айнцберн