SEO-оптимізація: навіщо вона журналісту у 2022 році?

Ми знаємо, SEO-оптимізація як ніколи важлива технологія для маркетологів, рекламістів, фахівців у вузьких сферах, але чи задумувалися над тим, що це потрібно журналісту? Ось такому творчому й вільному від нудних технічних моментів майстру слова. Звичайно! Адже сам журналіст зацікавлений у тому, аби його матеріал був одним із перших у пошуковику, отримував вищі рейтинги й залучав широку авдиторію. Крім того, на сучасному ринку праці медійники з базовими знаннями SEO-оптимізації цінуються більше. 

Невеличкий експлейнер: SEO (search engine optimization) — це покращення впізнаваності сайту для пошукових систем (Google, Yahoo, Bing тощо) і користувачів за допомогою внутрішньої (все, що стосується сторінок на сайті) та зовнішньої («авторитетність» сайту для пошуковиків) оптимізації, щоб збільшити трафік на ресурс, а згодом його монетизувати. Внутрішня SEO-оптимізація включає роботу з контентом на сайті, про що саме далі йтиме мова. 

Як журналісти працюють із SEO?

Насправді варіантів роботи журналіста із залученням SEO чимало, і вони різняться залежно від рівня просунутості в темі. Розглянемо базові моменти.

Так звані SEO-журналісти пишуть грамотні й унікальні матеріали з невеликою кількістю ключових слів (окремі слова або фрази, які відображають зміст матеріалу і за якими читачі шукатимуть його). Також вони роблять у них підзаголовки, вставляють за можливості зображення з легальних ресурсів і ретельно продумують title та description. Зауважу, що title — це SEO-заголовок, який відрізняється від основного (основний бачать читачі, а SEO-заголовок бачить пошуковик). Description — це короткий опис вашого матеріалу з використанням ключових слів, що повинен максимально чітко передати зміст, оскільки ці наведені title і description прописуються під запити користувачів, тобто там мають використовуватися слова чи фрази, за якими люди шукатимуть інформацію. 

SEO-оптимізація: навіщо вона медійнику?

Наприклад, ви написали новину із доволі клікабельним заголовком «Чи вистачить взимку газу на всіх: «Нафтогаз» пролив світло на ситуацію». Але люди шукатимуть відповідну інформацію за іншими формулюваннями, тому SEO-заголовок має бути приблизно таким: «Опалювальний сезон 2022/23 — чи вистачить Україні газу на зиму — пояснення Нафтогазу». Тоді в Description слід коротко описати зміст новини, використовуючи ключові слова, такі як опалювальний сезон, газ, зима, Нафтогаз. 

Порадник

Як написати якісний текст з використанням SEO: 

  • стежити за грамотністю написаного й підбирати правильні форми тексту в залежності від його мети (зокрема, звичайну новину не варто перетворювати в коротку замітку чи навпаки розширювати її зайвою інформацією); 
  • робити текст унікальним (Google «поважає» тексти, які мають понад 80% унікальності);
  • підібрати ключові слова (вистачає 4-7 слів або фраз), за якими ваша цільова авдиторія шукатиме текст; 
  • робити підзаголовки, якщо кількість символів без пробілів більша за 1500. Це знімає напругу з читачів, структурує інформацію й покращує процес ранжування; 
  • ретельно продумувати title і description, про які йшлося вище; 
  • посилатися на інші свої матеріали чи матеріали колег із сайту, які вже стали популярними, щоб не тільки зацікавити читача якоюсь темою, а й передбачити відповіді на його наступні запитання, провокуючи ознайомитися з додатковими матеріалами; 
  • додавайте теги — вони можуть бути аналогічними до ключових слів. За ними читачі можуть шукати на ресурсі додаткову інформацію з теми; 
  • додавайте зображення з легальних джерел. Це знову ж таки дасть читачу перепочити, отримати візуальну інформацію, а текст посилить свою привабливість. 

Для чого журналістам SEO

Для початку просте пояснення: коли журналіст у своїй роботі використовує хоча б базові функції SEO-оптимізації, шанси на те, що саме його матеріал побачить цільова авдиторія, зростають завдяки першим місцям у пошуковику. Також це дозволить виданню, у якому працює журналіст з навичками редакційної SEO-оптимізації, вийти на новий рівень за рейтингами, трафіком, відомістю медіабренду й залучити нових читачів. 

До того ж журналіст із навичками SEO-оптимізації має більшу ціну на ринку праці в Україні та закордоном. У вакансіях все частіше з’являється наступна вимога, цитую: «Написання SEO-статей згідно із поставленим технічним завданням» (технічне завдання (ТЗ) — це те завдання, яке перед вами ставить замовник матеріалу, що містить вимоги щодо кількості символів у тексті, формату, використання ключових слів, відсотку унікальності/заспамленості/води тощо).

Якщо ж ви обрали шлях журналіста-фрілансера, то базові знання SEO допоможуть надавати більшу кількість послуг за більші гроші. Написання SEO-текстів — одне з найпопулярніших замовлень, тому що замовники зацікавлені в просуванні свого сайту чи окремого продукту на сайті в пошуковиках й розширенні охоплення авдиторії. SEO-тексти відрізняються від традиційних наявності ключових слів та тим, що чітко відповідають на запит користувачів. 

Крім того, SEO допомагає журналісту в самореалізації. Що відчуває людина, коли її текст прочитали 500 осіб, а коли 5000? У другому випадку мотивацію рухатися далі й впевненість у тому, що його робота недаремна. 

Важливість SEO для стрічки новин: коментар фахівця

«SЕО просування для сайту новин —  це 99% успіху ресурсу, оскільки правильно прописані ключові запити пов’язують ваш матеріал не тільки безпосередньо з читачем, але і з агрегаторами новин, найбільший з яких Google News.

Щоб зрозуміти, які ключі правильно підібрати, потрібно думати як споживач новини чи матеріалу. Уявіть, який ви вводили запит для того, щоб отримати відповідь на те чи інше питання.

При цьому правильно підібрані «ключі» не завжди будуть запорукою успіху в пошукових системах, оскільки агрегатори випускають постійні апдейти, в яких прописані сотні, якщо не тисячі вимог. Якщо не стежити за тим, що вимагає від вас агрегатор, ви ризикуєте втратити читача, та й зовсім можете бути викинуті з нього (агрегатора, — ред.)», — пояснив старший випусковий редактор стрічки новин інтернет-видання «Апостроф» Максим Яценко.

Що пишуть про SEO у вакансіях?

На популярних сайтах із пошуку роботи в Україні слово «SEO» зустрічається у таких вакансіях (обрано найпопулярніші): SEO-спеціаліст, контент-менеджер, копірайтер, маркетолог, вебаналітик, журналіст-редактор, редактор стрічки новин, універсальний журналіст. 

Що на тему SEO прописується у вимогах до кандидата на посаду, підбірка цитат із вакансій, зауважу, що часто це виглядає доволі туманно й завуальовано: 

  • «Здатність зрозуміти, які теми цікаві, важливі, актуальні, наберуть трафік»;
  • «Бажання від ранку до ночі шукати контент, який міг би сподобатися цільовій аудиторії»;
  • «Мінімальні знання у SEO (базові орієнтири)»;
  • «Виконання базових регулярних SEO задач: робота з Google Search Console, Netpeak Spider, Screaming Frog»;
  • «Базова seo on-page оптимізація»;
  • «Вміння налаштовувати пошукові, торгові, медійні РК на високому рівні, високий рівень знання звітів Google Analytics»;
  • «Координація роботи з SEO-спеціалістом, співробітниками різних відділів в департаменті маркетингу»;
  • «Розуміння принципів SEO-оптимізації текстів та досвід складання семантичного ядра»; 
  • «Створювати круті статті у блог та на сторінки сайту компанії згідно з SEO ТЗ»;
  • «Розуміння та вміння застосувати діджитал інструменти вітається»;
  • «Вмієте орієнтуватися на інтереси читача»;
  • «Розуміння основ інтернет-маркетингу (SEO, SMM)».

З цього можна зробити висновок, що не потрібно бути гуру SEO-оптимізації, аби писати якісні, читабельні тексти з великим охопленням. Базові знання допоможуть потрапити на бажану роботу, адже зроблять вас більш конкурентоспроможним на ринку праці. 

Де журналісту навчитися SEO-оптимізації

Якщо вам не потрібні сертифікати та безпосередній зв’язок із менторами, а натомість є бажання отримати базові знання з SEO, щоб застосовувати їх у своїх текстах, варто почати з безплатних курсів чи відеоуроків. 

Ось вам підбірка посилань з окремими відеоуроками чи серією (на жаль, українськомовного контенту в цій ніші мало, але впевнена, що незабаром це зміниться): 

Що таке SEO-текст і чим відрізняється від іншого тексту;

SEO, просування сайту, оптимізація сайту, розкрутка сайту.. що ж це таке у цьому відео;

Хто такий SEO спеціаліст? Навички, обов’язки сеошника;

Серія лайфхаків та тренди SMM у 2022 році (зокрема, є випуск про написання заголовків і текстів для соцмереж);

Що робить сеошник? Навички SEO спеціаліста та основи SEO просування;

Оптимізація сайтів SEO простими словами за 1 годину;

Після перегляду цих відео ви зможете більше розібратися в темі, а також вирішити, чи будете продовжувати її вивчення. Якщо відповідь виявиться ствердною, тоді вже існуватиме сенс придбати якісний і вузькоспрямований курс з редакційної SEO-оптимізації. Водночас вам дійсно може вистачити знань із безплатних ресурсів і джерел. 

Який можна зробити висновок з усього написаного? Навіть якщо ви публікуєте дивовижно цікаві матеріали, вкладаючи в них усю душу, але не вкладаєте туди базові навички SEO-оптимізації, то цей контент залишиться десь на задвірках Google. Зважайте, що близько у 85% випадках користувачі знаходять свій запит на першій або максимум другій сторінці пошуковика, і коли ви там не опинитеся одразу після публікації, то з часом вас відноситиме все далі й далі на 8, 9 чи 10-ті сторінки Google. 

Порада дня: розвивайте й цінуйте себе, тоді зросте ваша цінність для інших, зокрема для Google 🤪. 

Авторка: Ліза Бровко

Читайте попередні матеріали цієї авторки:

Категории: Для ЗМІ