Звичайна реклама чи банери в теперішній час зазвичай не викликають довіру у користувачів. Читачі навпаки намагаються будь-якими способами ігнорувати рекламні оголошення за допомогою спеціальних розширень браузера чи програм. Саме тому нативна реклама набуває широкого поширення серед рекламодавців, які хочуть у ненав’язливій формі зацікавити потенційних клієнтів. То що таке нативна реклама? Які її переваги та недоліки?
Нативна реклама – спосіб просування продукції за допомогою завуальованої реклами. Інформація подається, як частина певного цілого, вона не виділяється серед загального змісту. Це дозволяє природно доповнити рекламним оголошенням певний вид контенту і не привернути яскравої уваги до публікації, як до відкритої реклами. Такий спосіб просування використовується для зацікавлення користувачів щодо того товару чи бренду, але не для нав’язування ідеї придбати чи спробувати щось. Загалом нативна реклама має виконувати дві важливі функції:
- Відповідати інтересам аудиторії та популяризувати корисний і цікавий контент.
- Виконувати основні завдання рекламодавця, який хоче популяризувати свій бренд чи товар.
Характеристики якісної нативної реклами:
- Розміщена на платформі, де зосереджується цільова аудиторія;
- Вона враховує інтереси цільової аудиторії та містить корисну і цікаву інформацію;
- Формат реклами підходить до теми та представляє бренд чи товар.
Види нативної реклами
Рекомендований контент – публікації, які з’являються у стрічці новин, як пропозиція. Вони переважно пропонують користувачу ознайомитись з певним матеріалом у вигляді статті, відео чи фото. Головною умовою є те, що такий контент має мати схожу тематику, дуже часто розміщується у рубриках «схоже», «схожі матеріали», «читайте також».
Спонсорський контент – будь-які інформаційні матеріали, які містять завуальовану рекламу. Людина не повинна зрозуміти, що це реклама, а навпаки сприйняти цю публікацію, як пізнавальний контент. Такий вид реклами не дає миттєвого приросту аудиторії, а просто формує у користувачів позитивне враження про бренд чи товар.
Переваги нативної реклами
- Ефективність
Нативна реклама краще сприймається аудиторією, ніж звичайна, оскільки в ній відсутні традиційні методи залучення аудиторії, як-от: нав’язливі речення «тобі потрібно це», «спробуй». Люди зазвичай звикли ігнорувати будь-які оголошення, що мають рекламний характер. Саме через це нативна реклама зазвичай набирає на 60% більше переглядів, ніж звичайна, і користується популярністю серед користувачів.
- Позитивний імідж
Нативна реклама впливає на іміджеву складову бренду, товару чи марки, про яку була публікація. Вона підвищує рівень впізнаваності бренду, оскільки користується довірою серед аудиторії. Основною причиною цього є те, що такий тип реклами не транслює нав’язливе бажання продати товар, а навпаки виглядає як звичайна дружня порада.
- Широкоформатність
Нативна реклама може містити різні види інформації, як-от: відео, фото, текст, анімації, посилання. Також ці формати можна комбінувати та утворювати цікаве наповнення для публікації. Такий вид реклами має попит через відсутність стандартних нецікавих банерів чи оголошень.
- Відсутність блокування
Звичайну банерну рекламу будь-який користувач може легко заблокувати, використавши безкоштовне розширення браузера чи спеціальну програму. Щодо нативної реклами це зробити неможливо, оскільки вона найчастіше сприймається браузером, як звичайний пізнавальний контент.
- Поширеність
Якщо для розміщення нативної реклами правильно обрали платформу, і сама інформація є насправді цікава та корисна для аудиторії, то такий контент стане дуже швидко поширюватись у різних блогах, соціальних мережах та сайтах.
- Кросплатформність
Велика кількість користувачів зараз використовують мобільні версії сайтів та соціальних мереж, що дуже часто є перешкодою для розміщення певних видів реклами. Нативна реклама може знаходитись на будь-якій версії сайту, у будь-яких месенджерах, подкастах, іграх чи на інших інформаційних платформах. Саме тому вона має максимальне охоплення серед аудиторії.
- Відсутність «банерної сліпоти»
Банерна сліпота – явище свідомого чи несвідомого ігнорування користувачами інформації, що може мати рекламний характер. Щодо нативної реклами, то через комбінування різних видів інформації, через велику кількість корисної інформації вона легше сприймається читачами.
Недоліки нативної реклами
- Омана
Багато читачів не люблять нативну рекламу та намагаються її оминати через те, що відчувають себе ошуканими після прочитання такої публікації. Аудиторія має завжди розуміти, що це реклама, але не така як звичайні банери, а тому важливо завжди стоврювати дійсно цікавий та корисний контент для суспільства.
- Ціна
Такий тип реклами дуже часто вимагає більших витрат, ніж інші форми контент-маркетингу. Проте результати виправдовують ціну, адже після такого грошового вкладення буде максимальне охоплення аудиторії та багато інших переваг, які були описані вище.
- Поганий імідж
Як описувалось вище, то нативна реклама може сформувати хорошу впізнаваність бренду, товару чи марки. Проте вона може ще й погіршити імідж. Причинами цього є погане наповнення контенту, нудний формат і неправильно обрана платформа для поширення оголошення.
- Час
Щоб привернути увагу аудиторії і отримати максимальну кількість охоплень необхідно, щоб нативна реклама була особливою, виділялась серед великої кількості іншої реклами такого формату. Тому без відповідних навичок, кваліфікації у сфері PR та маркетингу на це буде витрачено багато часу.
- Відсутність переваг для SEO
SEO – пошукова оптимізація сайту. Тобто за допомогою контролю певних чинників можна підняти позиції сайту в результатах пошуку, коли користувач отримує перелік сайтів у відповідь на свій запит. Нативна реклама ніяк не може збільшити відвідуваність сайту, вона лише може зацікавити читача пошукати різну інформацію щодо товару чи бренду. Справка: виключенням може бути хіба що нативна реклама в інтернет-ЗМІ, якщо в статті редакція розмістила посилання на сайт замовника поряд з ключевими словами.
Висновок
Нативна реклама – дуже ефективний спосіб просування певної продукції, адже завуальована реклама не сприймається користувачами як застарілі нав’язливі оголошення. Вона має велику кількість переваг: формування позитивного іміджу, широкоформатність, відсутність блокування та «банерної сліпоти», кросплатформність, які роблять такий вид піару дуже дієвим для зацікавлення цільової аудиторії. Хоча також є ряд недоліків: ціна, витрати часу, можливість формування поганого іміджу для бренду чи товару.
Тому перед тим як обирати нативну рекламу для популяризації бренду чи товару, варто проаналізувати всі переваги та недоліки і усвідомити, що такий засіб просування вимагає значних витрат часу та грошей, але може бути дуже ефективним.
Автор: Анна Завірюха
Читати попередні матеріали цього автора: