У вас є велика ідея, проте 99% успіху залежить від її реалізації. І тут виникає потреба у партнерах. Як знайти партнера для вашого проекту та як комунікувати з ним?
Для ефективного пошуку партнера необхідно провести велику роботу над своїм проектом. Партнер – такий самий потенційний покупець вашого товару, як і ви самі, коли їдете на шопінг. Є ключова відмінність партнера від звичайного покупця – партнер інвестує в ваш проект, якщо той може стати ефективним рекламним інструментом для продажу свого продукту. Ваш проект – це міст який з’єднує бренди з їх цільовою аудиторією.
Рекламний бізнес надзвичайно різноманітний та пропонує безліч цікавих інструментів, які можуть працювати як в комплексі, так і поодиноко. Все залежить від цільової аудиторії бренда. До початку COVID-19 бренди активно підтримували різні заходи, фестивалі, концерти, форуми, але зараз у всіх акцент на digital-активації, наприклад, топ-блогери стали більш заможними в порівнянні з минулими роками. Головне пам’ятати, що будь-який проект знайде партнера, якщо той може бути ефективним для нього.
Дехто скаже: “камон, я все це знаю!”. А я скажу: “покажи свої проекти з ТОП-брендами і партнерами?”. Дехто скаже: “у мене їх безліч!” Тоді, друже, напиши мені в Facebook @mcvladee буду радий повчитися в тебе 🙂 А поки в тебе немає безлічі партнерів, варто розуміти логіку та базові речі.
Як знайти партнера. Кроки успіху
Крок 1. Оціни свою цільову аудиторію, тему, нішу, потенціал свого проекту
Ти маєш дуже добре розуміти, яким чином твій проект буде корисним потенційному партнеру. Які саме можливості прояву ти можеш надати, щоб саме твій проект з’єднав бренд з цільовою аудиторією. Оціни, що буде, якщо все вийде. Чи будеш ти готовий підписати довгострокову угоду.
Крок 2. Проаналізуй ринок та вибери бренди, цільова аудиторія яких збігається з твоєю
Потрібно пам’ятати, що взаємовідносини партнерів – це взаємовигідні бізнес-відносини. На жаль, велика кількість організаторів та менеджерів проектів у своїх пропозиціях до брендів звертаються з проханням подати милостиню, а не співпрацювати. Пам’ятай, ніхто просто так не підтримує класні проекти! Обери бренди, яким ти можеш бути корисним для контакту з їх аудиторією, а вони можуть бути корисні тобі справедливою оплатою за такий коннект!
Крок 3. Вивчи попередні рекламні кампанії твоїх потенційних партнерів.
Ти маєш дуже добре розуміти філософію та цінності бренду свого потенційного партнера. Вивчи всі їх відео-реклами та акції за останні 3 роки. Вивчи активності, які бренд робив у інших країнах, якщо це міжнародний бренд. Проаналізуй промо активності, які бренд реалізовує сьогодні. Ти маєш відчувати бренд душею, щоб запропонувати якісну та ефективну співпрацю.
Крок 4. Контактуй з потенційним партнером.
Головні питання – з ким контактувати та де взяти контакт тієї особи, яка приймає рішення, оскільки в 99% info@sponsor.com не працює. Відкриваю правду – пошук контакту – це квест:) Потрібно попотіти, але знайти контакт через друзів або когось, хто може в теорії знати цю людину. Пам’ятай, тобі потрібен бренд-менеджер!
Лайфхак, який працює в 70% випадків – телефонуєш на телефон, який на сайті компанії та просиш з’єднати з бренд- менеджером, бо ви домовлялися, але ти загубив його телефон. У деяких компаніях на сайті є імейли або лише імена бренд-менеджерів, тож телефонуй та кажи, що тобі потрібна Катерина Вікторівна, якщо знаєш її ім’я:) Якщо не знаєш ім’я, то телефонуй на загальний номер компанії та запитай ім’я бренд-менеджера і в більшості випадків тобі скажуть.
Друже, маркетинг – це креатив та винахідливість, тому готуйся до цього або взагалі не починай. Багато бренд-менеджерів спілкуються відкрито через Facebook. Тож, якщо дізнаєшся ім’я потрібної людини, то навіть сам зможеш знайти її в соцмережі. Все дуже індивідуально, бо одні бренд-менеджери максимально відкриті, а інші мов агенти ЦРУ.
Як комунікувати з партнером
Варто розуміти, що бренд – це одне, а людина, яка працює в компанії – це ще одне випробування для тебе. Навіть, якщо твій проект 100% підходить компанії, але ти не сподобався бренд-менеджеру, вважай діла не буде.
Ще раз нагадую, що взаємовідносини партнерів – це взаємовигідні бізнес-відносини, а взаємовигідні вони мають бути ще й з точки зору комфортної роботи з командою бренда. Зрозумій, хто такий бренд-менеджер, в якому ритмі він живе і ти зрозумієш, як краще з ним або з нею розмовляти. Нижче даю узагальненні підказки щодо комунікації з партнерами:
Ефективний лист
- Тема – має бути зрозуміло з двох-трьох слів про що твій лист
- Текст супроводу – має бути максимально короткий текст по суті, який можна прочитати за 30 секунд та зрозуміти все!
- Презентація – має бути на 7 – 10 слайдів та відповідати на питання: “що за проект”, “коли і де відбудеться”, “яка цільова аудиторія проекту”, “які результати бренд може отримати”, “як бренд може бути інтегрований в проект”, “скільки це коштує”, “хто пропонує цей проект”.
Бренд-менеджер максимально зайнята людина, тож може виділити на твого листа лише 1 хвилину! Логіка проста – якщо тема зацікавила, імейл відкривають. Якщо текст супроводу зацікавив, то відкривають і презентацію. Якщо презентація більш широко відповідає на уточнюючі питання, тебе запрошують на зустріч. Там ти вже можеш презентувати проект максимально розгорнуто, бо тебе готові уважно слухати мінімум 1 годину.
Іноді перший контакт може бути через телефон або особисто за кавою. Там працює така ж сама логіка – ти маєш максимально коротко зацікавити людину своїм проектом. Варто розуміти, що все одно тебе будуть просити надіслати інфо на пошту, тож ефективний імейл ніхто не скасовував.
Ефективні переговори
Процес самої зустрічі це ,мабуть, дуже широке питання, яке можна вивчати довго з різних джерел. Проте, є надзвичайно важливі аспекти як на першій зустрічі, так і при подальшому діловому спілкуванні. Бренд-менеджери та загалом усі маркетологи дуже чутливі на правильне ділове спілкування, на листуванняз копіями всіх членів команди і т.д. Саме ці люди слідкують за репутацією бренда, тож все має бути досконало.
Приходьте на зустріч командою до 3-х чоловік (найнеобхідніші колеги вашого проекту). Зробіть не лише якісну презентацію, але й репетицію презентації серед своїх колег до самої зустрічі, адже ваш виступ має бути ідеальним. Розподіліть ролі серед колег, щоб відчувався командний дух та ви доповнювали один одного на зустрічі. Бренд-менеджер має не лише бачити досконалий виступ та супер-презентацію, він має повірити у Вас і побачити в ваших очах вогонь.
Надзвичайно важливий момент – ви маєте показати при першій зустрічі, що здатні запропонувати не лише супер-проект, а й командну та професійну роботу над проектом. Натякнути, що через ваш проект бренд- менеджеру не знадобиться ночувати на роботі:) Обов’язково після зустрічі надішліть лист з підсумками зустрічі та подяку за продуктивну зустріч. В копію вставте всіх ваших колег та колег зі сторони партнера.
Про те, як саме реалізовувати проект та які існують етапи його втілення, як себе поводити на кожному з цих етапів – ми поговоримо в наступних статтях. Вірте в себе та пам’ятайте, що мрії здійснюються. Головне – не зупинятися. Я шукав свого партнера 4 роки. Коли знайшов – зміг зробити наймасштабніший у світі фестиваль з брейк-дансу BATTLE SCHOOL.
Автор: Влад Салун, засновник VLADEE event agency
Читати попередні матеріали цього автора: