Громадські діячі планують новий проєкт чи олімпійська збірна повернулась додому. Яким чином з ними взаємодіють журналісти та як медійникам перебувати в епіцентрі найважливіших подій? Розглянемо два наступних способи отримання інформації: брифінг і презентації. Та дійдемо до висновку, що важливіше: короткі публічні виступи (брифінги) чи вдало заплановані презентації?
Як зазначалось раніше, брифінг — це короткий публічний виступ, під час якого представники організацій (партій, колективів, команд) інформують про свою офіційну позицію щодо певного питання, повідомляють деталі чи позиції сторін. Іншими словами, це зустріч з представниками ЗМІ, найчастіше скликана в екстреному порядку.
Презентація — спосіб зв’язку з авдиторією, який містить не лише демонстрацію товару чи послуги, а й супроводжується відповідною програмою: відеоролики, концерти, розпродажі, аукціони чи вечері. Зрозуміло, що спосіб проведення медіазаходу залежить від організатора: події державної PR-служби будуть вирізнятись підходом від заходів комерційних компаній.
Брифінг — це пресконференція?
Важко не погодитись, що брифінг і пресконференція мають багато спільних правил проведення: чітко визначена тема, лаконічність у питаннях та відповідях, лояльне ставлення до журналістів. Але чи можна вважати ці заходи однаковими? Ні. Адже вони відрізняються в ідеї проведення. Якщо мету пресконференції визначили у попередній статті, тоді яка ціль брифінгу?
Основне завдання брифінгу — дати старт поширення певній темі чи проблемі в суспільстві. Найчастіше такі медіазаходи організовуються в дуже короткий термін, адже причиною стала термінова подія. Тому і проводити їх можуть не як пресконференції у просторих приміщеннях з десятками камер та професійно виставленим світлом, а в холі готелю чи при вході в державну установу.
Наступним критерієм є те, що брифінги завжди короткі (до 40 хвилин) та на них присутня невелика кількість журналістів (переважно представники впливових ЗМІ чи медіа з великою авдиторією).
Якщо порівняти з пресконференцією, то брифінг не уточнює інформацію настільки, як це роблять на конференції. Доповідач говорить короткими фразами й без детального пояснення ситуації. Варто пам’ятати, що брифінг проводиться для поштовху до поширення новини, а конференція для пояснення, можливо, навіть тієї ж інформації.
Як організовують брифінги?
Якщо з’явилась тема для брифінгу, то за 1-3 дні розсилаються так звані «червоні» (швидкісні пресрелізи) та готується сама доповідь. До слова, доповідачів може бути декілька. Якщо необхідно висловити різні думки чи навпаки, підкреслити одностайність рішення команди. В такому випадку головною є перша доповідь і матеріали ЗМІ базуватимуться на ній. Якщо залишається час (найчастіше це близько 10 хвилин), тоді журналісти можуть ставити свої запитання, дотримуючись всіх правил.
Як можемо зрозуміти, брифінг — окремий тип медіазаходу, хоч й має спільні ознаки з пресконференцією, та, найголовніше, його мета відрізняється, а, отже, вважати брифінг різновидом конференції буде помилкою.
В чому особливість презентації?
Головною відмінністю презентацій від інших медіазаходів можна вважати те, що на них запрошують не лише журналістів. Гостями стають партнери, дружні організації чи навіть представники цільової аудиторії. PR-служби таким чином знайомлять з презентованим «продуктом» без посередників, тобто без медіа.
Існує певна схожість у проведенні цього заходу з пресконференцією. Адже формальна частина у них практично однакова: журналістів за декілька днів запрошують, збирають і ознайомлюють з необхідними до початку відомостями. Але все ж не можна ототожнювати презентації та конференції. Інформаційний зміст перших полягає в наочній демонстрації «продукту», де його можна не лише побачити, а й спробувати, ввімкнути чи прочитати.
Яка ж схема проведення презентації?
Будь-яка презентація складається з трьох частин:
- Інформаційна (аналог пресконференції)
- Презентаційна (коментарі від спеціалістів, демонстрація та пояснення «продукту»)
- Неформальне спілкування (найчастіше це вечері, але часто організовують аукціони чи концерти)
PR-служби часто використовують презентації як спосіб зв’язку не лише з медіа, а й з авдиторією. Це можливість заявити про себе й свій «продукт» на ринку. Саме презентації допомагають спершу сформувати, а потім підтримувати імідж та особистий бренд компанії.
Хоч заходи зовсім не подібні між собою й існують з різною метою, але даючи поштовх інформації після брифінгу, чи знайомлячи майбутніх клієнтів з «продуктом» на презентації, компанії чи установи здаються читачам більш відкритими, тим самим розмивають межу між організаціями, журналістами та авдиторією.
Автор: Лілія Брезгунова
Попередні матеріали цього автора: