Багато результатів на Google SERP при пошуку "пресконференція", "круглий стіл", "найакутальніші питання"

Політики зробили гучну заяву чи група науковців оприлюднила приголомшливе відкриття. Яким чином з ними взаємодіють журналісти та як медійникам перебувати в епіцентрі найважливіших подій? Розглянемо два способи отримання інформації: круглий стіл та пресконференція. З чим ЗМІ працювати доцільніше: відвідувати пресконференції чи модерувати «круглі столи»?

Перш за все, потрібно чітко зрозуміти, що означають ці медіазаходи:

Пресконференція – захід, що проводиться у випадках поширення важливої суспільству новини чи привернення уваги до неї. Коли особа чи організація, що безпосередньо пов’язані з цією новиною, дають коментарі чи пояснюють певні факти з цього приводу. 

Також пресконференція – це зустріч державних, громадських чи наукових діячів з представниками ЗМІ для висвітлення актуальних для громадськості питань. Це спосіб не лише поширення інформації, а й донесення до суспільства своєї позиції чи коментарів у зв’язку з ситуацією.

«Круглий стіл» – форма публічного обговорення чи висвітлення важливих питань, у якій беруть участь посадові особи, експерти, громадські, політичні та наукові діячі, а також журналісти. 

Це різновид полілогу (форма мовлення, що характеризується зміною висловлювань декількох мовців), вході якого всі присутні висловлюють свою думку щодо наявної проблеми й шукають способи її вирішення. 

Багато результатів на Google SERP при пошуку "організація пресконференції", "особливості пресконференції", "пресконференція це"

Які особливості пресконференцій?

Формат пресконференції відкриває можливість масштабно представити результати своєї діяльності чи анонсувати новий проєкт.

Зрозуміло, що для якісного проведення заходу потрібно заздалегідь подбати про світле й просторе приміщення, пресрелізи й запрошення.

Для чіткішого розуміння особливостей пресконференцій можна виділити декілька правил:

  • Потрібно чітко визначити тему й мету конференції. Підготувати аналітику чи статистику, необхідні графіки для короткої вступної промови перед запитаннями, щоб запрошені журналісти розуміли, яка ідея та мета заходу.
  • Матеріал повинен бути викладений просто, без використання спеціалізованої термінології. Говорити варто коротко й не відходячи від теми. Демонструвати наявні напрацювання. Це допоможе журналістам підібрати запитання та заголовки для майбутніх матеріалів.
  • Продумати чіткий план конференції: хто і коли бере слово, що наголошувати та хто і яку роль буде виконувати. Уникати розбіжностей, підготувати логічну й послідовну аргументацію.
  • Чітко запланувати час конференції (до 1-1,5 години), щоб не втратити увагу журналістів.
  • Щодо правил для ЗМІ, то можна виокремити власне про запитання: воно повинно бути одне, без довгої передісторії. Може бути уточнювальним, але за умови, що не викликатиме дискусії, що переростуть у конфлікт. У таких випадках модератор має право перервати журналіста чи взагалі попросити залишити приміщення.

Можемо розуміти, що журналісти й організатори пресконференції розглядають її з різних позицій. Для перших важливість заходу полягає у написанні в майбутньому цінного читачам матеріалу. Коли для других – важливим є чіткість подачі та викладу думок, адже без цього навіть приголомшлива новина не потрапить на шпальти ЗМІ. 

Отже, хоч і позиції, з яких розглядається захід відрізняються, та мета в них одна: якісне поширення новини чи матеріалу в медіа. Тому це однаково залежить як від журналістів, так і від організаторів.

«Круглий стіл». Як працює формат полілогу?

Назва заходу справді походить від того, що колись важливі члени суспільства збирались за круглим дерев’яним столом. Пам’ятаєте легенди про короля Артура та його лицарів? Так ось, саме від них і походить це поняття. Таке розташування підкреслює рівність прав кожного представника або кожної делегації, яка бере участь в цьому заході. 

Хоч час іде та традиції змінюються, та мета «круглого стола» залишається. Це досі зустріч рівноправних сторін для розв’язання проблем чи домовленості про співпрацю.

Багато результатів на Google SERP при пошуку "круглий стіл", "організація круглого столу", "круглий стіл особливості"

Як організувати ефективний «круглий стіл»?

  • Включити до числа організаторів одного або кілька представників ЗМІ. Подбати про включеність інших медійників у процес. Також буде вдалим рішенням у ролі модератора (ведучого) запросити журналіста. Він не лише вдало контролюватиме ситуацію, а й підготує якісний ексклюзивний матеріал.
  • Заздалегідь повідомити про тему й мету зустрічі, щоб сторони могли підготувати чітку аргументацію та матеріали для демонстрації.
  • Запрошувати від 5 до 15 осіб (більше не ефективно), модератору слід представити кожного, оголосити програму, а в кінці підбити підсумки й виділити найважливіші ідеї. 

Так, можливо, цей формат зустрічі не буде ефективний у всіх важливих громадськості сферах, але саме він забезпечить читачу чи глядачу повне розуміння ситуації, яку обговорюють, адже за столом будуть сидіти посли з кардинально різними поглядами. 

У підсумку можемо лише сказати, що як і пресконференція, так і «круглий стіл» є важливими джерелами інформації. Хоч не виключено, що вони будуть сплановані для якісного поширення фейків. Та у більшості ситуацій, на матеріали з цих медіазаходів покладаються більше, ніж з інших заяв чи документів. 

Хоч ці події не можна рівняти, бо вони проводяться у різний спосіб й сповідують різну мету, та варто розуміти, що в обох випадках важливою є цінність отриманих висновків та можливість політиків, науковців, громадських діячів стати ближчими до народу. 

Автор: Лілія Брезгунова

Попередні матеріали цього автора: