Заголовок – найважливіший гачок, щоб спершу зацікавити аудиторію, а потім змусити натиснути на назву і ознайомитись з повним обсягом інформації. Правильно написаний заголовок дорівнює успіху статті. Тому варто розібратись у двох основних питаннях: що таке привабливий заголовок і які поради написання цікавого заголовку дійсно ефективні.

Для формування списку ефективних порад PRessA провела онлайн експеримент за допомогою Google Forms (посилання в кінці статті). 35 людей різної вікової категорії, статі та статусу в кожному з 7 питань обирали серед трьох заголовків той, який найбільше зацікавив.

Що таке ПРИВАБЛИВИЙ заголовок?

Звичайний і привабливий заголовок – різні речі. 

Звичайний заголовок має правильну граматичну будову і відповідає змісту тексту, проте він зовсім не зацікавлює читача ознайомитись з матеріалом, а часто навпаки відлякує через банальність і сухість.

Привабливий заголовок не лише граматично відповідає змісту тексту, але й:

  • приваблює читача, але водночас не дає гучних обіцянок;
  • відповідає на запит будь-якого читача;
  • дає зрозуміти, що прочитана інформація цікава та корисна;
  • позитивно сприяє на відвідуваність сайту чи сторінки;

Тож правильно написаний привабливий заголовок – ключ до успіху всієї статті, тому потрібно дуже відповідально ставитись до написання назви. Існує безліч порад, як написати насправді ефективний заголовок, але не всі з них, безсумнівно, найкращі. Тож які варто використовувати, а які ні? Розглянемо найпопулярніші 7 порад.

Використовуйте популярні тренди

Популярні фрази чи тренди, які якісно пов’язані з змістом публікації зацікавлять читачів набагато більше, ніж звичайний заголовок з стандартними словами. Це допомагає отримати кращий трафік, а саме збільшити відвідуваність сайту, що в свою чергу допоможе опинитись в топі пошукової видачі. 

Результати опитування:

1.Поради про те, як стати популярним блогером у 2021 році. – 12,5%

2. Ватсон, стати блогером у 2021 році елементарно. – 78,1%

3. Як стати відомим блогером у 21 столітті? – 9,4%

Більшість опитаних обрали заголовок із популярною фразою: «Елементарно Ватсон» – з серіалу «Шерлок Холмс».

Використовуйте формат у вигляді списку

Список – найпопулярніший формат заголовку, оскільки він є не лише ефективним засобом під час роботи з оптимізацією сайту (його просування в пошуковій видачі), але й просто для привернення уваги користувачів. Основними перевагами таких заголовків є те, що їх дуже просто написати і підлаштувати під велику кількість статей, а також користувачам легше сприймати таку назву, тому вони не лише натиснуть на назву, але й насправді зацікавляться матеріалом.

Результати опитування:

  1. Ефективні способи економії коштів. – 3,1%
  2. 10 найефективніших способів економії коштів. – 96,9%
  3. Способи зекономити кошти. – 0%

Заголовок у форматі списку зацікавив майже всіх опитаних.

Пишіть у вигляді особистої інформації, поради

Ефективним способом залучення аудиторії є використання речень чи слів, які створюють атмосферу особистої розмови чи дружньої поради. Наприклад, це можуть бути займенники чи прикметники «моя», «ти», «я», «своє», «тобі», як звернення від другої чи першої особи. Ці заголовки допомагають яскравіше звернутись до читачів та їхніх емоцій чи потреб.

Результати опитування:

  1. Безоплатне навчання в університеті закордоном. – 3.1%
  2. Вступ в закордонний університет без коштів. – 9,4%
  3. Як я поступила в закордонний університет без грошей? – 87,5%

Багато респондентів обрали заголовок, що виглядає як особиста розмова через використання займенника «я».

Використовуйте сильні слова

Строгі та емоційні слова домагають навіть найнудніший заголовок зробити цікавим та яскравим. Наприклад, слова «завжди», «ніколи», «нізащо», «безсумнівно» за допомогою чіткого ствердження чи заперечення додають емоційності і драматичності заголовку. Також прикметники «новий», «таємний», «секретний» додають нотку особливості та ексклюзивності тексту.

Результати опитування:

  1. Чому газовані напої ніколи не принесуть вам користь? – 75%
  2. Чи приносять газовані напої користь? – 21,9%
  3. Причини шкідливості газованих напоїв. – 3,1%

Заголовок з сильним словом «ніколи», на думку респондентів, є найпривабливішим порівняно з іншими двома.

Використовуйте числа і дані

Числа допомагають читачам зрозуміти важливість інформації. Наприклад, дуже часто в заголовках використовують «100%», «в 10 разів», що допомагає зацікавити аудиторію.

Результати опитування:

  1. Як 100% збільшити зарплатню? – 59,4%
  2. Як зробити зарплатню точно більшою? – 3,1 %
  3. Ефективний спосіб збільшити зарплатню. – 37,5%

За результатами лише трішки більше половини респондентів обрали заголовок з використанням числа 100%.

Використання гумору в актуальних проблемах

Користувачі полюбляють засоби комічного, якщо вони якісно та невимушено пов’язані з актуальною проблемою. Це допомагає зробити заголовок у певному сенсі безглуздим, але таким, ня який хочеться натиснути. Такий спосіб дуже часто використовують автори політичних новин, які хочуть висміяти дії чиновників чи державних організацій, служб.

Результати опитування:

  1. Як в Києві розпочалась підготовка до весни? – 9,4%
  2. Чи розпочались в Києві підготовчі роботи комунальних служб до весни? – 6,3%
  3. Аж дим іде або про початок роботи комунальних служб перед весною – 84,4%

Найбільше респондентам сподобався заголовок, в якому є гумористичний фразеологізм для.

Додайте трішки хайпу (але в міру)

Під час написання заголовків багато авторів люблять використовувати дуже яскраві слова, що створюють атмосферу шокуючої новини, наприклад, «неймовірно», «в це неможливо повірити», «ви будете здивовані». Проте потрібно дуже обережно використовувати такі слова, щоб не ввести користувача в оману. Зміст має обов’язково відповідати заголовку. Адже, якщо відвідувачі сайту чи читачі тексту зрозуміють, що заголовок був приманкою, вони ніколи не повернуться на цей сайт знову.

Результати експерименту:

  1. Вчені знайшли шокуючу таємницю на дні океану. – 68,8%
  2. Яку знахідну вчені знайшли на дні океану? – 25%
  3. На дні океану вчені виявили цікаву знахідку – 6,3%

Більшість опитаних обрали заголовок саме з прикметником «шокуючу».

ВИСНОВКИ

Отже, заголовок – це така ж важлива частина статті, як і основний текст. Тому до його написання треба підійти дуже відповідально та уважно, щоб одразу зацікавити користувача привабливою назвою, після чого він сам захоче прочитати весь текст повністю.

Саме тому можна використовувати поради для написання привабливих заголовків, ефективність 7 яких була перевірена в опитуванні від PRessA.  Посилання на опитування.

Авторка: Завірюха Анна

Читати попередні матеріали авторки:

Креативність, що змінює спосіб мислення. Як народжуються та втілюються в життя шалені ідеї?

Як опинитися в топі? Сайт для бренду у 2021