Як писати так, щоб ваші тексти викликали залежність, а клієнт закохався у ваш лист з першого погляду? Чудове керівництво з ефективного написання текстів, промов і презентацій від найкращих експертів своєї справи. Книга стала класикою в США.
Вашими наставниками будуть Роуман Кеннет і Рафаельсон Джоел. (До речі, Огілві, батько реклами, радить прочитати цю книгу три рази, а потім ще раз перечитати – що радимо і ми).
Загальні правила написання успішних текстів
Не так вже й багато людей можуть похвалитися вмінням ясно та цікаво викладати свої думки на папері. Гарний текст той, у якому мало «води». Чим простіший текст, тим швидше читач зрозуміє його зміст. Читач знайомиться з вами, оцінює ваші ідеї саме через слова.
Це необхідно окремо для себе зрозуміти перш ніж засвоїти ряд важливих принципів хорошо тексту.
Принципи хорошого тексту
1. Короткі слова, абзаци, пропозиції – ключі до перемоги.
2. Заміна «складних» слів простими синонімами.
3. Відмова від неправдивої інформації (факт-чекінг у дії).
4. Ніякої двозначності – тільки прості речення, тільки зміст який доступний читачеві. Ніякої незрозумілої інформації або складних слів.
5. Ваш читач може знати менше ніж ви. Враховуйте цей факт.
6. Позбавте свій текст від канцеляризмів. Це мовні звороти юристів, держслужбовців і т. д.
7. Пунктуація. Коми і крапки повинні стояти на своїх місцях. Стратити не можна помилувати. Любіть свого читача і розставляйте всі розділові знаки у правильному порядку (є багато корисних онлайн-сервісів для перевірки пунктуації).
8. Позбуваючись зайвого, дотримуйтеся літературних норм: ніяких вульгаризмів або матюків.
Грамотні і результативні ділові листи
1. Тему листа вказувати обов’язково. Далі відразу переходьте до суті того, про що ви хочете повідомити адресата.
2. У перших реченнях означте предмет листа, тобто з приводу чого конкретно ви пишете.
3. Закінчуйте текст з повагою та любов’ю.
4. Точно вказуйте імена, назви і адреси. Помилки неприпустимі. Звернення на кшталт «пан» або «шановний» доречні.
5. Фамільярний тон у робочому листі неприйнятний. Ім’я, прізвище та «шановний» – ось, що необхідно вказувати.
6. Конкретика, і тільки конкретика. «Надайте відповідь до 11 квітня» замість «Будь ласка, повідомте про своє рішення як тільки зможете».
7. У ділових листах немає індивідуальності. Ніяких особистих звернень, оригінальних слів. Завжди строго нейтральні «з повагою», «щиро Ваш» тощо.
8. Бажана структура ділового листа така: запит, причини, подяка за співпрацю.
Публічні промови і презентації
Той, хто виступає перед аудиторією, повинен вміти утримувати увагу публікою. Пам’ятайте, що ви витрачаєте дорогоцінний час вашої аудиторії.
Найкращі доповіді завжди супроводжуються презентацією. Поради про зразкову презентації:
1. Мета презентації завжди повинна бути конкретно сформульована. Коротко сформулюйте і тему презентації, далі кожен слайд повинен її зачіпати.
2. Дотримуйтесь регламенту.
3. Якщо зробити гарний роздатковий матеріал, то це підвищить інтерес публіки до промови.
4. У презентацію можна включити невеликі елементи шоу – спецефекти, короткі відеоролики. Головне не перестаратись.
5. В кінці виступу ще раз пробіжіться основними моментами. Постарайтеся відповісти на питання. Залучайте публіку в обговорення, щоб ніхто із аудиторії не дрімав.
6. Інтерактив, ще раз інтерактив. Але не перебільшуйте.
Мова без презентації теж може бути цікавою. Для цього скористайтеся кількома порадами:
1. Говоріть з любов’ю та пристрастю про предмет вашої промови.
2. На затягуйте, переходьте відразу до справи. Можете жартувати, якщо вмієте це робити. Якщо не вмієте, то краще приведіть яскравий приклад (можна із життя, головне, щоб це була цікава та недовга історія).
4. Промова не повинна бути довгою. Важливо відобразити все, бажано – коротше.
5. Не забудьте в кінці промови подякувати своїй аудиторії (можна залишити після себе філософське питання, головне – по суті предмету мовлення).
Вчимося правильно редагувати
Навіть найбільш вдалий текст потребує редагування (навіть цей). У більшості випадків можна скоротити, уточнити, змінити послідовність або щось додати.
Завжди тримайте цей факт в розумі, коли редагуєте черговий текст. Якщо ви вже відредагували текст, то дайте собі трохи відпочити. Редагувати потрібно тоді, коли ви вже відійшли від тексту, перестали жити їм.
Покажіть текст знайомим. Думка оточуючих дуже важлива в цій справі. Короткі абзаци, наочні графіки, гучні заголовки й точні підзаголовки зроблять ваш текст набагато привабливішим.
Автор: Ліліанна Айнцберн