Сабіна Абляєва – керівник відділу зв’язків з громадськістю ICTV. Вже понад 3 роки вона очолює посаду найважливішої людини зі зв’язків з громадськістю телеканалу ICTV. За свій кар’єрний шлях Сабіна встигла попрацювати на таких відомих телеканалах як «Футбол» та«Україна». PRessA поспілкувалися з Сабіною, обговорили тему кар’єрного шляху, побудови комунікацій та дізналися яким має бути справжній керівник сьогодення.

 

 📌 З чого Ви починали свій кар’єрний шлях? Пам’ятаєте свій перший великий проект?

Мій перший досвід роботи в PR – це робота молодшим менеджером по роботі з клієнтами в PR-агентстві. Для молодого фахівця – це відмінний старт і крута школа, оскільки ти отримуєш вміння, які в корпоративному секторі напрацьовуються набагато довше. Наприклад, client service, створення презентацій і їх захист перед замовником, оперативне вирішення будь-яких проблем, реагування на кризові ситуації.

Мій перший великий проект трапився ще під час мого випробувального терміну в агентстві – проведення найбільшого в СНД тижневого покерного матчу і організація роботи прес-руму впродовж всього цього часу. І, звичайно ж, на підготовку такого масштабного івенту було відведено менше 10 днів. Тоді я прокачала свою стресостійкість і дізналася, як це – довго не спати. В результаті я пройшла випробувальний термін.

📌 Що є найважливішім у керуванні відділом зі зв’язків із громадськістю?

Я не фанат контролю, я будую роботу на довірі до своїх співробітників. Тому найголовніше – це зібрати команду, яка буде працювати, як єдиний організм, яка заряджена на результат не менше керівника. Я завжди чесна і відкрита з командою.

Разом ми обговорюємо завдання, проекти, ідеї та шляхи їх реалізації. Важливо надихнути, дати зворотний зв’язок, направити і дати свободу дій. Насправді, вони мене надихають і мотивують не менше, ніж це намагаюся робити я. Буває і сперечаються.

📌 Керівниками народжуються чи стають впродовж життя?

Однозначно у керівників повинні бути сформовані певні якості: лідерство, стратегічне мислення, вміння вибудовувати відносини, створювати команди і т.д. Деякі вміння та якості можна розвинути за допомогою книг, курсів і досвіду, наприклад, тайм-менеджмент, презентаційні навички, вміння давати зворотний зв’язок. А існують якості, яким неможливо навчитися.

На мою думку, вони або є з народження, або ні. Тобто без них можна бути керівником, але чи можна стати крутим? Харизма. Якщо запитаєте мене, чи піду я в команду до нехаризматичного керівника – однозначно ні. Я не розумію, як лідер команди може ставити цілі та завдання своїм людям, при цьому не мати палаючих очей, не заряджати на досягнення цих цілей.

📌 Як змінилася професія піарника з моменту, коли Ви їм стали, і по сьогоднішній день?

Минуло вже більше 10 років і нарешті настав момент, коли піарник відповідає не тільки за брендований календар з блокнотом і проведення івентів для співробітників. Алілуя! Компанії стали розуміти, що правильна комунікація впливає на весь бізнес.

За PR-відділом закріплені стратегічні завдання компанії, робота над сенсами та цінностями бренду, його соціальним впливом на суспільство. Розширився інструментарій для роботи: проекти з інфлюенсерами, створення ком’юніті та робота з фан-рухами, колаборації з іншими брендами і т.д.

📌 У вашій роботі маркетинг та PR суміжні?

Функціонал фахівців змішується, інструменти стають універсальними. Ця тенденція простежується, дивлячись на мій кар’єрний шлях . Я починала PR-менеджером, а дійшла до маркетинг-директора телеканалу ICTV, тому – безумовно. PR-стратегія – це частина загальної маркетингової стратегії. Потрібно працювати за принципом 360 градусів, щоб охопити все відразу, бути завжди в доступі, поруч «в один клік».

 

Потрібно працювати за принципом 360 градусів, щоб охопити все відразу, бути завжди в доступі, поруч «в один клік».

 

📌 Як потрібно спілкуватися з аудиторією на сьогоднішній день? Яка комунікація сприймається і цінується громадськістю?

Я можу розказати на прикладі нашого телеканалу. На ICTV ми спілкуємося з глядачами відповідно до цінностей компанії – відкрито, чесно і без снобізму. Цієї позиції ми дотримуємося всюди: в ефірі, на сайтах, в соціальних мережах і публічних заявах.

Крім цього, потрібно завжди бути в курсі бажань і потреб своєї аудиторії, бути з ними на одній хвилі. У період пандемії ми намагалися стати для нашого глядача тим товаришем, який забезпечував його перевіреними фактами та відволікав від негативних думок. Думаю, що саме за наші цінності нам довіряють вже багато років.

📌 Чим найбільше відрізняється піар-стратегія просування медіа бізнесу (ICTV) від комерційного?

Головна відмінність у тому, що ми і є найголовнішим каналом комунікацій для себе. Жодна компанія не може похвалитися таким owned media, як у нас. Наша перевага – це швидкість реагування. Ми швидше за всіх можемо «добігти» до своїх глядачів і бути почутими ними.

 

Наша перевага – це швидкість реагування. Ми швидше за всіх можемо «добігти» до своїх глядачів і бути почутими ними.

 

📌 А чого ще не вистачає піар-сфері, щоб про продукти говорили ще більше, голосніше, креативніше?

Я вбачаю великі можливості в декількох суміжних напрямках: інфлюенс-маркетинг, колаборації та партнерства. Все це – ефективні інструменти, якщо грамотно ними скористатися. Спільні проекти дають можливість обом сторонам отримати доступ до нової аудиторії, збільшити охоплення, підвищити впізнаваність.

Але варто пам’ятати, що блогери та компанії повинні мати спільні із вами цінності. Не створювати одноденні партнерства, а вибудовувати довгострокові відносини, тоді й колаборація принесе більший успіх. І найголовніше – не шукати максимальну вигоду для свого бренду, а спільно робити так, щоб принести користь аудиторії.

 

Я вбачаю великі можливості в декількох суміжних напрямках: інфлюенс-маркетинг, колаборації та партнерства.

 

📌 Як гадаєте, чи варто чекати від PR-сфери якихось кардинальних змін в найближчий час? Якщо так, то яких?

Усе вже змінюється на наших очах. Ніхто не міг передбачити, що 2020 року почнеться пандемія, а PR- і маркетинг-менеджерам доведеться відійти від намічених стратегій і повністю перебудувати свої плани. З початком карантину діджиталізація суспільства в Україні прискорилася в багато разів.

Закривалася преса, скасовувалися івенти та особисті зустрічі. Відбувся перехід до онлайн-формату, а після – втома від нього і неприборкане бажання офлайну. Також змінився формат спілкування всередині команди. Все, що ми робили в одному темпі, тепер прискорилося вдвічі. Одне можу сказати з впевненістю: нудно PR-менеджеру ніколи не буде.

Спілкувалася Юлія Фокша

Читати попередні матеріали цього автора:

“Людина має самостійно генерувати контент для медіа” – Тетяна Лукинюк, CEO компанії Red Bull Україна

«Наша глобальна ціль – закріпити слово «інновації» за UNIT.City» – Денис Шиманський, PR-спеціаліст UNIT.City