Денис Шиманський – PR-спеціаліст UNIT.City. Вже понад 5 років він працює у сфері піару і реклами та має досвід роботи в таких топових агенціях України як Pleon Talan (AGAMA Communications) та Saatchi & Saatchi. PRessA поспілкувалися з Денисом, обговорили тему кар’єрного шляху, етапи монетизації досвіду, побудови комунікацій та майбутнє в UNIT.City в найближчий час.

 

📌 З чого Ви починали свій кар’єрний шлях?

Після закінчення школи, я переїхав до Харкова та вступив до Харківського Національного Університету імені В.Н. Каразіна на спеціальність «Реклама та зв’язки з громадськістю». Я опинився у чужому місті, без підтримки і зрозумів, що «Я у себе сам та повинен щось робити».

З того часу я встиг попрацювати в потужних комунікаційних агенціях України. Але починав я з студентської організації з реклами, яку створив разом з кількома студентами. Ми ходили по компаніям і пропонували свої послуги на безкоштовній основі. Наша мета була отримати досвід. І ми його отримували постійно. Це були дуже непогані кейси, крута команда та робота. Ми закрили біля 50-ти проєктів та попрацювали майже з усім комерційним бізнесом Харкова. 

Після цього я встиг переїхати до Києва та попрацювати в потужних агенціях:
Pleon Talan (AGAMA Communications) та Saatchi & Saatchi
Ukraine. Вони задали мені високий рівень, який я намагаюсь підтримувати і посилювати по цей день.

Новаторство та масштабність UNIT.City одразу зацікавили мене, тому я дуже запалився ідеєю потрапити туди. Це дуже цікаво, масштабно та новаторське в Україні. І круто бути частиною такого проєкту.

📌 Як Вам робота на стороні клієнта? Цікавіше, ніж в агенціях? 

Як на мене важко порівнювати роботу в агенції та на стороні клієнта, це зовсім два різні світи і кому який до вподоби кожен вирішує сам.Але, однозначно робота в агенціях дуже корисна для накопичення різносторонніх знань та вмінь.

Ця детальна та різнопланова робота круто виховує людину, як спеціаліста. Я точно зрозумів те, що на початку своєї кар’єри дуже важливо потрапити до гідного та крутого керівника. Це саме та людина, яка направить тебе. Кожна людина, яка хоче працювати в комунікаціях, має певний час попрактикуватись в агенції. Саме це дасть безцінний досвід, та дасть змогу пройти всі етапи монетизації.

Кожна людина, яка хоче працювати в комунікаціях, має певний час попрактикуватись в крутій агенції.

📌 Розкажіть трохи про етапи монетизації. Що це саме?

Кожен спеціаліст проходить певні етапи «монетизації» своїх знань. Запал та бажання працювати настільки великі, що людина повністю віддає собі роботі, не звертаючи увагу на втому, заробіток та інше. Це – постійна робота, яка дає досвід. І тільки коли вона отримує цей безцінний досвід, вона вже автоматично це монетизує.

📌 Чому Ви вирішили піти з Saatchi & Saatchi Ukraine в UNIT.City?

Saatchi&Saatchi Ukraine – безумовно, є однією з яскравих сторінок мого професійного життя, так як я потрапив до агенції ще студентом, а вийшов вже сформованим, впевненим спеціалістом досить високого рівня. За період роботи в Saatchi&Saatchi Ukraine зі мною пройшла повна трансформація, і я дуже вдячний, що в мене була можливість одразу після університету почати роботу в одній з топових агенцій та попрацювати з дуже крутими колегами та масштабними національними проектами. 

Але коли ти приходиш якийсь певний етап, то час від часу потрібно задавати самому собі питання: чи я продовжую вивчати в роботі щось нове і робити ті речі, які ще ніколи не реалізовував, чи я вже на стадії відточування майстерності скілів? Чи я ще щось можу в загальному плані дати та принести в проєкт з яким працюю, чи вже все, що я хотів та міг виконав? Я дав собі відверту відповідь і вирішив, що треба вміти вчасно «вставати з-за столу», до речі це правило я застосовую до всього в своєму житті. Тому моїм рішенням було рухатись далі до нових пригод.

Тобто, якщо бачиш, що тобі вже дуже комфортно, що ти вже починаєш розслаблятися, то час виходити з цього комфорту. Так це спричиняє стрес, але я зробив висновок, що тільки систематичний вихід із зони комфорту і створення стресових ситуацій приводить до результату. Ти ніколи не забуваєш розвиватись. До того ж, я весь час працював в агенціях і було б круто попрацювати на стороні клієнта, щоб отримати досвід «Helicopter view» в сфері своєї діяльності.

Тільки систематичний вихід із зони комфорту приводить до результату. Ти ніколи не забуваєш розвиватись.

📌 Що для Вас головне в роботі?

Для мене головне – зацікавленість, драйв. Яка б це компанія не була, які б умови не пропонувала, але якщо мене не драйвить компанія та чим вона займається, то я ніколи не піду туди працювати. Працювати через силу, жертвувати часом своїм та компанії, завжди погана ідея.

📌 На яку аудиторію направлені більшість комунікацій UNIT.City? Яка їх глобальна ціль?

Наша аудиторія – це два типи: профільна та загальна. Профільна – це простір креативної економіки, ІТ, бізнес. Загальна – пересічні громадяни, жителі Києва, України та інше. Наша глобальна ціль – закріпити слово “Інновації” за UNIT.City, щоб кожен куточок України знав про нас та про нашу діяльність.

Наразі наш рівень впізнаваності серед профільної аудиторії 78%(згідно з останнім офіційним дослідженням) і це дуже добре. Тому ми зараз активно працюємо над загальною аудиторією. Наша команда постійно на зв’язку, ведемо комунікацію та отримуємо фідбек, обробляємо та детально аналізуємо.

Наша глобальна ціль – закріпити слово “Інновації” за UNIT.City, щоб кожен куточок України та світу знав про нас та про нашу діяльність.

📌 Комунікації UNIT.City направлені на дві аудиторії – B2C и B2B. Меседжі до аудиторій є різними? Як Ви їх доносите?

Наші проекти, наша ідеологія, наші івенти направлені більше на кінцевого споживача. Тобто вся наша робота розрахована на такий алгоритм – “Маєш проект – приходь до нас”, “Маєш крутий стартап – приходь до нас”. А ми в свою чергу намагаємося допомогти донести всю унікальність, оригінальність проєктам, які створюються.

📌 Як ви доносите ключові повідомлення до вашої аудиторії?

Ми ставимо перед собою питання, яка конкретна ціль нашого повідомлення. Ми комунікуємо тільки в тому випадку, коли дійсно хочемо щось донести важливе нашій аудиторії. Прес-релізи та фолоу-апи кожен тиждень про те, що ми посадили 20 каштанів та пофарбували 5 лавочок – не про нас.

Ми стараємось наш massage box завжди підкріпляти релевантною діяльністю, тому завжди тримаємо аудиторію в курсі подій. Наприклад: якщо запускаємо платформу для стартапів, то демонструємо нашій аудиторії, що вона є відкритою, безкоштовною. Ми знаємо та направляємо комунікацію в потрібній напрямок, бо аудиторія завжди відчуває той настрій, який намагаємося їй передати.

Аудиторія завжди відчуває той настрій, який ми намагаємося їй передати.

📌 Ми бачили, що ви запустили проєкт «Техногон» – власне шоу на YouTube від UNIT.City. Розкажіть трохи про цей проєкт.

Усі бачать, що аудиторія вже наїлася контенту “Успішний успіх” та подібне. Ми з командою давно хотіли запустити власний ютуб канал. Щось круте, цікаве та неординарне. І у нас з’явилася ідея: ми створюємо інновації, у нас є компанії, у нас є багато друзів-інноваторів. І що наприклад, якщо ми будемо порівнювати їх?

 Наприклад, візьмемо електробайк Delfast і порівняємо його із звичайним велосипедом та авто. І чим ми доберемось швидше? Спочатку ми спробували пілотний випуск, зрівняли. Згодом запустили це шоу, під назвою “Техногон”. І воно круто пішло! Наразі ми зібрали більше ста тисяч переглядів.

📌 А як зароджуються креативні ідеї в UNIT.City?

Ми розуміємо, що аудиторії цікаво, та що їй бракує. Одне з головних – зробити зрозумілий формат, в якому будеш доносити інформацію. І тоді починається брейнштормінг, на якому уся наша команда обговорює деталі. Ми можемо присвятити цьому більше ніж дві-три години, а потім вже побачивши усю ту купу ідей, обрати найкращу.

Ми розуміємо, що аудиторії цікаво, та що їй бракує.

📌 Як на сьогоднішній день проводиться оцінка ефективності PR-кампаній? Вимірювання ефективності PR-кампаній проводиться по кожному з напрямків? За якими критеріями оцінюються кампанії?

Я завжди вимірюю ефективність тієї чи іншої кампанії тільки чіткими результатами: в продажах, трафіку, запитах, комунікаціях, залежно від цілей, які ми перед нею ставимо. Для мене головна оцінка – коли ви робите аудиторії той чи інший call to action, а вона його сприймає. Тобто, вона починає розуміти правильно вашу компанію, комунікувати про вас правильними меседжами, аудиторія починає ставати вашим френдом і робити кроки вам назустріч.

Для того, щоб правильно провести оцінку PR-кампанії та отримати коректні результати, які можна якісно обробити, ми систематично після певного активного раунду комунікаційних активацій проводимо офіційне дослідження серед профільної та загальної ЦА. Це дає дуже правильні дані, які можна правильно застосувати, ми бачимо в відсотках, як наша аудиторія реагує на ту чи іншу комунікацію, що сприймає, що ні.

Тоді ми бачимо повну картину і вже на наступному раунді ми створюємо нові комунікаційні кампанії з урахуванням обширного фідбеку від нашої ЦА. Тільки після такого алгоритму ми можемо визначити ефективність. Я не дуже вірю, коли проводять комунікаційну кампанію, вона триває три тижні, потім хлопці клепають презентацію та реліз, де, наприклад, зазначають:

– 10 публікацій в ЗМІ – 18 000 000m coverage;

– 5 постів в блогерів, 10 сторіз, 7 000 000 мільйонів контактів і т.д.

Цифри – це круто, навіть опускаємо питання, як рахувалось. Але якщо після цифр немає фідбеку і чіткого результату, аудиторія не зробила жодної дії в ваш бік, то це вже викликає певні сумніви. Ніколи не робіть піар заради піару. Якщо ми робимо певний проєкт, то в нас має бути чіткий, зрозумілий результат.

 Ніколи не робіть піар заради піару.

📌 Які виклики перед UNIT.City стоять в найближчий рік?

Цьому року в нас амбітні плани: ми відкриваємо ряд нових інфраструктурних об’єктів, аналогів яким немає в жодному інноваційному парку східної Європи. Головний акцент робиться на впровадженні концепції smart-city та забезпеченні резидентів парку потужною екосистемою для їх активного зростання.

В березні ми офіційно відкриваємо фізичний простір безкоштовної платформи NEST(Network, Education, Startup, Technology), яку ми створили рік тому. 

Там будуть розташовуватись, проходити акселерацію та залучати інвестиції українські стартапи. Також найближчим часом ми запускаємо ряд потужних проектів національного значення, які будуть сприяти розвитку інноваційного кластеру країни.

Тому можу сказати, що головний виклик для нас – вміти в умовах нової реальності швидко адаптуватись до будь-яких змін та продовжувати реалізацію одного з наймасштабніших проектів – створення першого українського інноваційного парку.

 

Спілкувалася Юлія Фокша

Читати попередні матеріали цього автора:

«Моє просування – це люди, які купують, а потім агітують робити це своїх друзів», – Олександр Грехов, засновник Unicorn & Wine

«Команда – один з головних факторів успіху», – Оксана Кононова, CEO сервісу моніторингу LOOQME