Щодня трапляється нескінченна кількість подій, які можуть стати новинами. Як же вони з’являються у стрічці новин? Де журналісти їх знаходять? Які є першоджерела новин?
Пограбування бізнесмена, смертельне ДТП, корупційна схема у парламенті — усе це потенційні новини у ЗМІ. У повсякденному житті інфоприводи оточують нас на кожному кроці: сварка вашого сусіда з представниками ЖКП може стати чудовим новинним сюжетом. А якщо ще цю інформацію опублікувати постом в соціальній мережі, прикріпити фото та цитати — ідеальна новина!
Усіх цих подій об’єднує актуальність факту або проблеми — чогось, що насправді відбулося.
Метою журналіста є пошук новин, які зацікавлять широку аудиторію, бо новина — інформація, яка має викликати інтерес споживачів.
Тут ми підходимо до питання про першоджерела новин. Де ж все-таки взяти інфопривід?
Офіційні джерела новин
До них відносяться прес-релізи, інформаційні агентства, прес-конференції соціальні мережі тощо. Прес-релізи публікуються у різних прес-службах, найвідомішою в Україні є прес-служба Офісу Президента https://www.president.gov.ua/. На сайті публікують останні рішення влади, документи та законопроєкти, інформацію стосовно засідань, конференцій та анонси запланованих подій. Також, у розділі “Робота зі ЗМІ” можна оформити підписку і на пошту будуть приходити сповіщення стосовно нових матеріалів.
Інформаційні агенції, маючи бюро і кореспондентів по всьому світу, висвітлюють багато фото, відео, текстового контенту і продають його клієнтам (медіа) на передплатній основі. Наприклад, онлайн-видання оформило підписку на міжнародну агенцію і використовує її контент.
Найбільші українські новинні агенції:
Найбільші світові новинні агентства:
- Associated Press (AP) (Штаб-квартира Нью-Йорк, США)
- Reuters(Штаб-квартира у Лондоні, Британія)
- Agence France-Presse (AFP)(Штаб-квартира: Париж, Франція)
- Bloomberg (Штаб-квартира: Нью-Йорк, США)
- United Press International (UPI) (Штаб-квартира у Вашингтоні)
- Deutsche Presse-Agentur (Штаб-квартира у Німеччині)
- https://www.efe.com/ (Штаб-квартира: Мадрид, Іспанія)
- ANSA (Штаб-квартира: Рим, Італія)
- DPA (Штаб-квартира: Гамбург, Німеччина)
- ТАСС (Штаб-квартира: Москва, Росія)
Agence France-Presse, Associated Press та Reuters мають представництва в більшості країн світу.
А якщо бажаєш створити власну новину, то тримай декілька порад
1)Дотримуйтесь структури!
– заголовок (чітко хто, що зробив, що в цьому особливого?);
– лід(підзаголовок, який поширює заголовок);
– новина/тіло(правило 6 питань);
– цитата(яка підтверджує інформацію);
– бекграунд(нагадування певних деталей із минулого);
– джерело інформації.
2)Основне повідомлення.
Якщо із новини можна виділити одне речення/словосполучення, яке пояснює головний сенс — це успішна новина.
3)Оперативність — наше все. Інформацію, котра існує понад добу, називають “стариною”.
4)Простими словами про головне.
Використовуйте лише професійну лексику, говоріть чітко і лаконічно.
5)Лише правда! Перевіряйте інформацію на правдивість, передавайте суть, не змінюючи її контекст.
6)Стандарти журналістики.
Керуйтесь правовими та етичними нормами, не публікуйте приватну інформацію, не розповсюджуйте брехню та копії чиєїсь роботи.
І наостанок, пам’ятайте про відповідальність. ЗМІ – це рушійна сила, яка формує думку суспільства. Перевіряйте кожне слово і речення!
Авторка: Ольга Бондар
Читати попередні статті авторки: