Тетяна Лукинюк – генеральна директорка компанії Red Bull Україна та запрошена професорка Київської школи економіки. PRessA поспілкувалися з Тетяною, обговорили тему побудови особистого бренду, роль соціальних мереж сьогодення та дізналися як просувати ТОП-менеджерів в усій країні. 

 

📌 На вашу думку, яку роль відіграють соціальні мережі сьогодні?

Соціальні мережі – це місце для спілкування з різними людьми: маловідомими та малознайомими, які не завжди позитивно налаштовані. Тому точно не потрібно показувати на всі соціальні мережі абсолютно все, що в тебе на душі. Соцмережі – це канал комунікації, в якому ми ведемо себе як у соціумі. Це теж саме, коли ми виходимо на вулицю, гарно одягаємося, робимо макіяж. Те саме стосується і соцмереж.

 

“Соцмережі – це канал комунікації, в якому ми ведемо себе як у соціумі. Це теж саме, коли ми виходимо на вулицю, гарно одягаємося та робимо макіяж”

 

📌 З чого краще почати роботу над особистим брендом?

В соціальних мережах важливо бути послідовною та регулярною: визначити, що для вас цікаво та на які теми ви готові говорити багато. Важливо вміти доносити інформацію в зрозумілому, спеціалізованому ключі. Тому тут існує три етапи: перше – зрозуміти, що через соціальні мережі можна донести інформацію, друге – вирішити, про що ви хочете розповісти та третє – розповідати про це постійно, регулярно та в одному напрямку.

📌 Як ви прийшли до особистого брендингу?

В час, коли соціальні мережі почали набувати популярності, стало зрозуміло, що потрібен структурований підхід до маркетингу бренду в соціальних мережах. І в момент розробки стратегії, я зрозуміла, що в роботі з особистим брендом підхід такий ж самий. Тобто, людина може самостійно генерувати контент для медіа та будувати своє позіціонування. 

Якщо раніше, щоб отримати доступ до аудиторії потрібен був телевізор чи радіо, то зараз тобі не потрібно нічого окрім того, щоб генерувати контент, який буде цікавий іншим людям. Розуміючи принципи формування контенту для бренду, я взяла ці ж принципи і для себе. І визначила основні теми, з якими я буду виступати та що буду доносити. 

 

“Якщо раніше, щоб отримати доступ до аудиторії потрібен був телевізор чи радіо, то зараз тобі не потрібно нічого окрім того, щоб генерувати контент, який буде цікавий іншим людям”

 

📌 Яке головне правило успішного особистого бренду?

Визначити та нести у світ постійні послідовні повідомлення про свої цінності та заняття. Якщо вони будуть цікаві іншим людям, то це, вірогідно, зробить людину популярним особистим брендом. А якщо вони не цікаві іншим, то просто станеш особистим брендом для вузького кола експертів. Бо їм можна бути і для десятьох людей. Головне – знайти цих десятьох. 

📌 Чи є шанс «відмитися» після того, як вже зіпсував свою репутацію? Якісь антикризові заходи будуть ефективні в цьому випадку?

Ми не можемо розділити складові особистого бренду. Немає білого та чорного, є багато сірого. Тобто, в будь-якій складній ситуації частина людей тебе підтримує, а інші будуть намагатися тебе принизити. 

А якщо бренд, як торгова марка, не може собі цього дозволити, наприклад, заблокувати половину хейтерів, то ти як людина це точно можеш. Просто треба розуміти, що в соціальних мережах люди будуть по різному до тебе ставитися. Вони мають на це право, як і ви маєте право дослухатись до них чи ні.

📌 Просування бізнесу та просування особистості: що спільного?

В більшості, спільні канали комунікації та іноді аудиторія. Як вже казала, що коли я побачила методи просування бізнес брендів, стало зрозуміло, що і для себе це теж можна використовувати. Тому спільного дуже багато. Починаючи від контенту: частоти, повідомлень, чіткості, закінчуючи каналами, через які несеш своє повідомлення людям.

📌 Навіщо зараз ТОП-менеджерам потрібен особистий бренд?

Треба розуміти, що це ні в якому разі не обов’язкова складова. Це nice to have, але це не зумовлює успішність лідерів. Багато відомих ТОП-менеджерів не транслюють особистий бренд в широких колах, але мають його в професійному оточенні. 

Коли ви професіонал, то ви вже сто відсотків володієте особистим брендом. Популярність дає більше цікавих пропозицій, вас знає більше людей та ви маєте крутий нетворкінг. Це розширює можливості, але без особистого бренду вони теж будуть, якщо у правильному напрямку їх шукати.

📌 Особистий бренд 2021 – це бізнес-обов’язок чи хобі? 

Твій особистий бренд він у будь якому випадку в тебе є. Але коли ми говоримо про інфлюєнсерство, то це точно не бізнес-обов’язок. Успіх в бізнесі не дорівнює масове інфлюєнсерство.

 

 “Успіх в бізнесі – не дорівнює масове інфлюєнсерство”

 

📌 Які інструменти просування особистого бренду керівника в регіоні (а не в Києві), Ви можете порадити?

Не дивлячись на те, що ми живемо в період карантинних обмежень, коли онлайн в тренді, краще офлайн зустрічей нічого не існує. І якщо в регіоні немає зовсім ніякої асоціації, то є прекрасна нагода її створити. 

Це крута можливість побудувати особистий бренд та показати себе. Тому що підприємці та ТОП-менеджери – це окрема група людей, які досить самотні в робочому плані. В них дуже амбіційні цілі та задачі, багато стресу та навантаження, але мало з ким можна поділитися складними ділемами, з якими вони стикаються майже кожного дня. 

Такі люди дуже тягнуться один до одного. Будь-який осередок, будь-яка асоціація, зустріч, які потім переходять у регулярні зустрічі, обговорення та презентації, конференції зі спікерами завжди чудовий спосіб побудувати свій особистий бренд в професійній сфері.

 

Спілкувалася Юлія Фокша

Читати попередні матеріали цього автора:

«Наша глобальна ціль – закріпити слово «інновації» за UNIT.City» – Денис Шиманський, PR-спеціаліст UNIT.City

«Моє просування – це люди, які купують, а потім агітують робити це своїх друзів», – Олександр Грехов, засновник Unicorn & Wine