Будь-який бізнес має власну філософію. Що таке філософія бізнесу? Це думка, яка створюється в головах Ваших клієнтів обумовлюючи всю інформацію, котру людина сприймає про Вашу компанію. Це слова і фрази, які ви говорите клієнтам. Це рівень комфорту, який ви створюєте при купівлі вашого товару / послуги. Це девіз Вашої компанії.

Чому пропонується “внутрішня” і “зовнішня”? Тому що існує та філософія, яку ви показуєте клієнтам, а є філософія внутрішньої частини вашої компанії, відношення до співробітників, яким чином будується система з середини.

Чому це важливо? Як я одного разу почула від Сергія Тарасова (успішний підприємець на ринку з Китаєм) “У магазині – людина купує консультанта, в інтернеті – покупець купує контент”. Ви продаєте інформацію про ваш товар, з цієї причини, те як ви його презентуєте , яка думка про вас буде жити в голові клієнта – від цього і буде залежати продаж і подальша співпрацю.

Як створюється філософія бізнесу? Вона народжується і продовжує видозмінюватися починаючи від створення компанії і закінчується рівно на її закритті. Від початку до кінця, але серце цієї філософії створюєте саме ви, оскільки вам же і вирішувати, що буде чути ваш клієнт і як він це буде сприймати.

Чи може ця філософія застаріти? Може, однак в даному випадку це поняття відносне, оскільки і матеріальної основи поняття філософії немає. Хіба що підходи до розуміння філософії можуть втратити свою актуальність, в такому випадку, це може вплинути на потік клієнтів.

Чи існують невлучно створені елементи зовнішньої філософії? Так. Це може бути ціленапрямлена брехня у слогані компанії; це незрозумілий контент у соц мережах, тоді він є просто – ніяким; це гарантування, у розмові з клієнтом, одного, а виконання по-факту іншого, через певні причини і не сповіщення про ситуацію клієнтам. Тобто, ситуація буде цілком логічна для співробітників та власника, однак для ви станете тими, від кого люди підуть незадоволеними.

Найчастіше, слоган компанії визначає її спрямування, наприклад:

NIKEJust do it” (просто зроби це) – філософія цієї компанії говорить про простоту вибору і покупки, умовно гарантує якість і зручність. Це ж спорт!

Відеопродакшн “Дивись ширше” має назву-слоган. Такі слова говорять покупцеві про широкі можливості які він отримає, відповідно цікавому розумінню відео мейкера того, що ви хочете показати в форматі відео. Тобто робиться ставка на унікальність товару, котра народжується в процесі виконання замовлення.

Андрій Федорів дав слоган місту Вінниця, назвавши його “містом ідей“. Відповідно ця назва говорить про smart-можливості, про те що саме в цьому місті живуть ініціативні люди, творці незвичайного і реалізованого. 

Приклад роботи команди Федоріва і готового брендбуку для Вінниці

Пам’ятаємо, що в деяких компаніях цими поняттями нехтують. Так трапляється, оскільки цінності власника не спрямовані на побудову конкретного іміджу компанії, наприклад, owner може сильно піклуватися виключно моментом прибутку, тоді він просто не звертає уваги на такі моменти, в тупу створює Лендінг (сайт продукту для ознайомлення і заявки від клієнта), робить креативи (аналог – реклама в Інстаграм , фб, конкретно картинка, відео) хоча це гарантувало б збільшення терміну життя компанії.

Чому наявність філософії компанії може продовжити термін життя компанії? Тому що це те що залишається в пам’яті людей на довго. Яскравим прикладом є фургон “Coca cola inq”, який все пам’ятають ще з дитячих років і який є символом Нового року.

Підбиваючи підсумки. Зовнішня філософія компанії – це закономірне відношення компанії і її співробітників до клієнта; це слогани компанії за всі віки і часи; це сприйняття власником свого бізнесу і ставлення до нього; це ідентифікатор компанії серед інших подібних представників в цій же ніші, одна з тих речей, яка змушує йти саме до вас.

Рекомендація. Зважайте на те, які чутки формуються про вашу компанію у світі Бізнесу та через сарафанне радіо у людстві. Ви можете зростати, роки будуть проходити, а погані думки, статті про те “які ви погані”, живуть довго і якось вони можуть дуже боляче вилізти. До того ж, при правильному побудуванні зовнішньої філософії, ви легко зможете підвищити прибуток.

Автор: Катерина Плохій