Що об’єднує Кайлі Дженнер, Худу Каттан, Настю Івлєєву, Пьюдіпая та Діану, принцесу Уельську? Якщо ви відповіли, що всі ці люди – інфлюенсери, то вітаємо. Ви слідкуєте за провідними лідерами думок. А для тих, хто й гадки немає що це, пояснимо.
Інфлюенсер (від англ. influence – вплив) – це людина, яка має обширну аудиторію та впливає на їх думку, вибір, переконання. Сфера діяльності інфлюенсерів не обмежується інстаграмом, їх можна знайти і на фейсбуці, і на ютубі.
Для чого вони потрібні?
Інфлюенсери займаються тим, що освітлюють останні тренди та головні питання у світі. Вони першими доносять інформацію до аудиторії та формують думку стосовно тієї чи іншої проблеми. Лідери думок, зазвичай, прислухаються до своєї аудиторії, адже ця робота тримається на взаємовигоді. Наприклад, інфлюенсер-веган розповідає про нову cruelty freeкосметику у своєму блозі. Аудиторія, що підтримує та розділяє погляди лідера думок купує цю косметику. Інфлюенсер отримав гроші, а його аудиторія – продукт.
Види інфлюенсерів
Оскільки лідери думок можуть вести блоги з абсолютно різними темами, то й сфери впливу інфлюенсерів також відрізняються. Розподіл, зазвичай, починається із соціальної мережі, де інфлюенсер веде блог. Вирізняють:
YouTube лідери думок
Геймери: PewDiePie, EeOneGuy, Kuplinov Play. Вони можуть рекламувати нову техніку, ті чи інші ігри, роблять огляди на ексклюзивні ігри, яких ще немає в доступі, тобто створюють перше враження в аудиторії стосовно того чи іншого застосунку.
Журналісти: вДудь, ПУШКА, Нежный Редактор. Ці люди здатні або відродити славу давно забутої медіаперсони, або ж зруйнувати її кар’єру за 60 хвилин. Вони напряму впливають на ставлення до тієї чи іншої людини.
Огляди: ДКино, BadComedian, Better Voice. Ці люди також можуть зруйнувати або ж підняти прибуток нового фільму, що тільки з’явився в кінотеатрі.
Beauty контент: Фая, Джеймс Чарльз, Олена Кригіна. Вони першими розкажуть, покажуть новинки beauty індустрії та порадять, що купити тому, хто тільки розпочинає свій шлях в макіяжі.
Instagram лідери думок
Beauty контент: Гоар Аветисян, Пет Макграт, Ліза Елдрідж. За одну хвилину вони покажуть на своїх сторінках в інстаграмі, як створити ідеальний нюдовий макіяж та розкажуть, яких продуктів краще ніколи не мати в косметичці.
Нішеві блогери: тут тобі і фешн контент, і фітнес, і живий блог. Ці люди працюють у вузькій сфері та впливають на думки стосовно продуктів, що пов’язані з їхньою нішею.
Творці: люди, чий контент пов’язаний з творчістю. Сюди належать і художники, і співаки, і дизайнери. За допомогою своєї творчості вони виражають своє ставлення до світу та подій.
Як з ними працювати?
Перше, що необхідно зрозуміти – який продукт ви хочете рекламувати. Адже пропонувати блогеру-вегетаріанцю рекламу закладу, де основна фішка м’ясо – недоречно.
По-друге, необхідно звернути увагу на ставлення аудиторії до інфлюенсера. Почитайте статті та відгуки про цю людину, адже вона може не тільки не принести користі, а й нашкодити вашому продукту.
Третій крок – це зв’язок із інфлюенсером. Зазвичай, вони мають власних PR-менеджерів, тому варто звертатися до них. Попросіть надіслати статистику, адже аудиторія може бути «мертвою». За допомогою спеціальних програм можна ще довго підтримувати вигляд «живої» аудиторії.
Останній крок – домовитися про співпрацю. Якщо ви переконалися, що про цього блогера в ЗМІ немає згадувань щодо скандалів, а взаємодія з аудиторією на висоті, то дійте.
Авторка: Іванна Плисківська
Читати попередні матеріали авторки: