В сучасному світі розвиваються різні способи просування своїх послуг. Серед них опинилася й електронна комерція. Що це таке? Які її переваги та недоліки? Розберімося!

Електронна комерція – це вид підприємницької діяльності, який пов’язаний з просуванням та рекламування товарів або послуг через мережу Інтернет. Простіше кажучи, це будь-яка транзакція, яка здійснена з електронного пристрою та підключена до мережі. В це поняття також входять інтернет-банкінг, бронювання квитків або номерів у готелях, реклама, онлайн-маркетинг та онлайн-продажі.

Як це працює? Алгоритм дій

1. Скажімо, Петро купує онлайн через смартфон або ноутбук, або шини для свого автомобіля.

2. Він залишає на сайті запит, який потрапляє в систему обробки замовлень.

3. В цей час магазин перевіряє, чи є такі шини в наявності. Якщо так, то про це повідомляють Петру та уточнюють строки доставлення.

4. Петро здійснює платіж за покупку через електронну платіжну систему.

5. В цей час товар готують до відправлення.

6. Замовлення нарешті прямує до клієнта.

7. Петро забирає своє замовлення.

Багато результатів на Google SERP при пошуку "електронна комерція", "бізнес", "підприємництво"

Типи електронної комерції

1. B2B (Business-to-Business): це взаємодія між економічними суб’єктами ринку. Вони вкладають між собою угоди, підписують контракти, ведуть переговори тощо. 

2. B2G (Business-to-Government): це співпраця приватних компаній з одного боку та державних органів – з іншого. Зазвичай тут підписуються угоди на дуже великі суми. 

3. B2C (Business-to-Consumer): будь-які угоди між фізичною та юридичною особою. Наприклад, коли наш Петро розрахувався за свої шини, то це був прояв саме цього типу. 

4. G2C (Government-to-Citizens): під цю категорію підпадає сплата комунальних послуг, податків тощо. 

5. С2С (Consumer-to-Consumer): тут взаємодіють між собою споживачі. Найпростіший приклад – людина, яка може не бути підприємцем, розмістила оголошення на Olx. 

Переваги 

– відсутні географічні межі, взаємодіяти можна з будь-якої точки планети;

– нижчі ціни, ніж на офлайн ринку: це пов’язано з тим, що додатково не потрібно витрачати кошти на приміщення для магазину, додаткових працівників тощо;

– клієнт може зробити замовлення в будь-який час, коли йому буде зручно;

– можна легко знайти відгуки про компанію або порівняти товари в різних інтернет-магазинах;

– всю необхідну інформацію про послугу можна знайти на сайті;

– власник бізнесу може легко аналізувати продажі за допомогою сервісів аналітики. 

Багато результатів на Google SERP при пошуку "електронна комерція", "бізнес", "підприємницька діяльність"

Недоліки

– потрібно слідкувати за дотриманням авторських прав, оскільки в мережі часто недобросовісні користувачі “зливають” продукти інтелектуальної власності (книги, журнали, онлайн-курси тощо);

– залежність від стабільного підключення до мережі: не у всіх регіонах є високошвидкісний інтернет;

– велика конкуренція: зараз компаніям доводиться боротись ледь не за кожного клієнта;

– відсутність законодавства, яке достатньою мірою регулювало б діяльність бізнесів;

– потрібно розробити ефективний алгоритм доставлення товарів, оскільки покупець не може сам забрати товар. 

І наостанок

Електронна комерція зараз займає одну з найголовніших позицій в сучасному світі продаж. Якщо ви розумієте, що це та кому потрібно, то ви зможете успішно відкрити власний бізнес.

Автор: Марія Смальоха

Попередні матеріали цього автора: