Олександр Грехов – засновник та художник-ілюстратор Unicorn & Wine та автор скандальної виставки “Квантовий стрибок Шевченко”.  PRessA поспілкувалися з Олександром, запитали про роль креативу у його роботах, про зародження ідей та резонансну виставку у київському метрополітені. 

 

📌 Як зародилася ідея створювати подібні ілюстрації?

Складно спіймати той момент, але, напевно, коли почав викладати свої недолугі ілюстрації в соціальні мережі, їх лайкали і розповсюджували, так все і закрутилося.

📌 Креативність «народжується» разом з нами чи приходить з роками?

Креативність – це навик, з ним точно не народжуються, але якому можна навчитися, але і він може легко пропасти, якщо не відточувати його кожен день.

📌 Як ви розкручували ілюстрації на перших етапах роботи?

Тільки соціальні мережі, я малюю – люди купують, так все це працює. Був етап, коли намагався щось просунути через рекламу в тих же соцмережах і Google Ads, але для мене це виявилося не дуже ефективним, витратив на це кілька десятків доларів, і більше не повертався.

📌 З скількох осіб зараз складається ваша маркетинг-команда?

Вся моя маркетинг-команда – це я сам, і я же бухгалтер, іноді кур’єр і т.п. Не сказав би, що справляюся зі всім добре, але на даному етапі поки так.

📌  Як наразі просуваєте продукт? Які маркетинг-інструменти використовуєте?

Моє просування – це люди, які купують, а потім агітують робити це своїх друзів, це колаборації з декількома українськими брендами, які через свої канали рекламують наші спільні товари, а я тільки те й роблю, що просто малюю.

📌 Відсутність повноцінного відпочинку і недосипання позначається на сміливості ідей?

Звичайно, тут навіть справа не в сміливості, а взагалі у відсутності ідей, коли давно не відпочивав, тому періодично роблю собі паузи, щоб зібратися з силами.

📌 Грань між крутою і не дуже ідеєю тонка?

Все відносно, для мене може здаватися, що ідея крута, а хтось в цьому нічого не побачить, тому тут складно щось відповісти.

📌 Як визначаєте для себе, чи гарна ідея?

Якщо комерційний проєкт, то тут легко, є технічне завдання, і якщо малюнок все це передає, то ідея гарна. А якщо щось малюю для себе, то орієнтуюся більше на свої смаки, зазвичай закладені ідеї подобаються і іншим людям.

📌 Чи може реалізація ідеї зіпсувати її суть? Або це означає, що ідея спочатку була провальною?

Тут можуть бути ці два варіанти, але не завжди зрозуміло, провальна ідея чи ні, треба спробувати.

📌 Яка з ваших виставок була найвдалішою?

Та, яка була найрезонанснішою і найстресовішою, «Квантовий стрибок Шевченка» в лютому 2019 року на станції київського метрополітену, яка протрималася шість днів, і була знищена праворадикалами. Але все в результаті склалося добре, ось до середини січня, ця ж моя виставка, проходить в Сербії.

(Нагадаємо, що в 2019 році в київському метро з’явилася виставка «Квантовий стрибок Шевченка. Метро». На плакатах авторства Олександра Грехова Тарас Шевченко був зображений в образах Термінатора, Дарта Вейдера, Гаррі Поттера та ін. Через кілька днів після старту виставки кілька робіт вкрали, а частина інших порізав ножем вінницький «активіст» Юрій Павленко (Хорт))

📌 Як часто ви купуєте картини, роботи інших ілюстраторів? Яка остання робота була куплена вами?

Дуже рідко, якщо чесно, з мене неякий колекціонер, мабуть, що ще до цього не прийшов, тому зараз зазвичай купую тільки листівки колег.

📌 Маркетинг-завдання, які ви плануєте реалізувати найближчим часом?

Планую запустити товари зі своїми ілюстраціями, які раніше ніколи не робив, і підійти до цього більш серйозно, не відпускати, щоб якось само там собі пливло.

Спілкувалася Юлія Фокша

Читати попередні матеріали автора:

«Команда – один з головних факторів успіху», – Оксана Кононова, CEO сервісу моніторингу LOOQME

«Журналістика – це жива сфера», – Святослав Родюк, кореспондент ТСН