Приходячи до друзів на вечірній перегляд якого-небудь фільму, усе частіше ви можете помітити яскраву кнопку Netflix, на пульті, або збережену вкладку на ноутбуці із відповідним логотипом. Американська компанія, котра тільки нещодавно лише була невиличким магазином з прокату дисків, стала лідером на мультимедійному онлайн ринку.
Основні дані про компанію
Netflix — розважальна компанія-постачальник фільмів, телешоу, мультфільмів і серіалів на основі потокового мультимедіа. Експерти називають її найуспішнішою за всю історію телетрансляцій.
Сайт компанії — www.netflix.com.
Основні конкуренти — Apple TV+ (Apple), Disney+ (Walt Disney), YouTube TV (YouTube), Prime Video (Amazon).
Всі сфери діяльності Netflix — це кіно- і телевиробництво, потокове відео і онлайн-прокат. За даними на сторінці Netflix у Linkedin (посилання) у компанії працюють близько 13 200 людей, та відкрито 2200 вакансій.
Штаб-квартира в Лос-Гатос (штат Каліфорнія, США) існує з 1997 року, кількість зареєстрованих користувачів варіюється між 165 мільйонами осіб (станом на 2020 рік). В Україні сервісом користуються приблизно 250 тис. чоловік. Однак чіткої кількості передплатників компанія Netflix не розголошує.
Засновники Netflix — Рід Хастінгс і Марк Рендольф. За даними 2017 року, власниками є Рід Хастінгс і інституційні інвестори, тобто юридичні особи — Capital Group Companies, The Vanguard Group, BlackRock і Morgan Stanley.
Компанія уважно стежить за реакцій користувачів на будь-які зміни в роботі сервісу і відразу ж вносить необхідні корективи. Також, активно вивчаються інтереси й потреби аудиторії, що дозволяє пропонувати клієнтам саме той продукт, який вони хочуть.
У 2013 році компанія вийшла за рамки прокату і почала випускати власні кінопродукти. Глядачі щорічно можуть подивитися понад 100 нових фільмів, серіалів і телепрограм виробництва Netflix.
Акції: NFLX 516,55 $ (станом на 30.07.2021)
Історія компанії Нетфлікс
Усе почалось із 1997 року, коли Рід Хастінгс надихнувся успіхом Амазон й захотів його повторити. Вибір впав на прокат фільмів, який у той час мав певну пріоритетність, оскільки не було інтернету із доступом до фільмів. На щастя, у той самий рік коли засновники створюють компанію, касети завершують своє існування та на ринок виходять диски — це була відкрита можливість для сильного початку. Тоді ж Рід створює перший онлайн сервіс, де люди через інтернет могли замовити оренду диску із бажаним фільмом. Люди просто обирали фільм, натискали купити, та чекали кур’єра, котрому відадуть 4 бакси за оренду на тиждень.
У 1999 році компанія показала прогрес. Кількість дисків у світі зросла від 900 (1998) до 250,000, вже працювало 120 чоловік. Того ж року компанія збільшує прибуток шляхом модернізації упаковання, у якій доставляють диски поштою, та придумала “місячну підписку”, яка просто розірвала їх конкурентів.
У 2000-ному році стається ще більший прорив — в онлайн сервіс Нетфлікс ввели систему, яка виявляє бажання покупця, через що, продажі збільшились вдвічі!
У 2001 стається трагедія, яка стала успіхом для компанії. Люди бояться виходити на вулицю, через що, сервіс стає ще популярнішим. Тим паче Нетфлікс вирішує розширити аудиторію, додавши абсолютно різносортних фільмів: індійські, європейські, завдяки чому залишається у виграші. Але після, стався крах усіх доткомів.
У 2002 компанія не стала чекати розвалу, та виставила свої акції на IPO та результат не змусив чекати. За 2 місяці було продано більше 2 мільйонів цінних паперів по 15 доларів за штуку, та сумарний прибуток складав 270 мільйонів доларів. У цей же рік Марк Рендельф йде з проекту та створює власний сервіс по прокату книжок, а аудиторія досягає близько мільйона чоловік.
2005 ПАУ! За 24 години Нетфлікс виконало 1 мільйон замовлень (аудиторія прибл. 4 млн. осіб). Усі журналісти назвали компанію лідером з росту.
2007 — компанія йде на ризики та виходить в абсолютний онлайн і це рішення виявилось вірним. Підписка коштувала усього 8 доларів, коли похід у кіно коштувало 6 доларів.
2010 — конкуренти в обличчі Блокбастер самі знищують себе, намагаючись обігнати Нетфлікс, однак нічого не вдається й останні стають безпосередніми лідерами на ринку мультимедійного прокату.
2011 — Нетфлікс створює дочірню компанію Нетфлікс оріджинал та знімає свій перший серіал – ” Картковий будинок”. Сценаристи з усього світу починають присилати свої ідеї компанії для можливої реалізації.
2013 — Рід Хастінгс підписує договір з Марвел, що додало ще більше аудиторії (актуальна цифра: 50 млн. осіб)
Висновки
Компанія Нетфлікс є найкращим прикладом того як потрібно поводитись компанії у будь-який період, як потрібно створювати корпоративну культуру, як взаємодіяти із покупцем та як правильно пропонувати товар. Особиста рекомендація прочитати книгу “Наснага” від Петті Мак-Корда, впевнена, звідти кожен зможе узяти корисну інформацію.
Автор: Катерина Плохій
Попередні матеріали цього автора: