Запускаючи новий проєкт рано чи пізно перед власником постає задача знайти спонсора. Процес взаємодії зі спонсором на перший погляд досить простий, але не все так легко як здається. Так як знайти людину, що готова буде вкласти кошти у ваші ідеї? Саме про це розповість у данному матеріалі новий автор блогу PRessA.
Давайте знайомитися! Мене звуть Влад Салун і у мене є своя історія успіху. Якщо коротко, в 16 років я почав організовувати фестивалі з брейк дансу. Мій перший івент зібрав 90 чоловік в звичайному актовому залі звичайної київської школи, і заробив я 18 гривень…Через 10 років мій івент став наймасштабнішим брейк-данс фестивалем у світі, організованому в 15-ти країнах і на якому виступали Busta Rhymes, Grandmaster Flash, L’one, і багато багато інших відомих зірок музичної і танцювальної хіп-хоп сцени.
Ну і до слова, у мене був контракт консультанта центрального Європейського офісу компанії Monster Energy Drink. Простими словами я допомагав і консультував компанію з питання розвитку бренду енерегетичних напоїв «BURN». Моїми спонсорами були бренди: Coca-Cola, Snickers, Honda, Nissan, Canon, посольство США, Міністерство Молоді та Спорту, Київська Міська Адміністрація та й сам я деякий час навіть встиг побувати радником Міністра Молоді та Спорту України.
Я знаю як мрія, пристрасть і справа, якою мариш день і ніч, може стати успішною в масштабах всієї планети і хочу поділитися з тобою своїм досвідом. Просто тому, що мрії збуваються і якщо мій приклад змусить тебе набратися терпіння і не зупинитися, то і твоя мрія збудеться!
Як стартувати зі своїм суперпроєктом
І так, як же стартувати і зробити супер проєкт, де знайти гроші, спонсорів? Погодьтеся, знайома ситуація, коли у тебе самого не так багато грошей і навіть мало досвіду, але ти знаєш як врятувати світ або хоча б зробити його кращим? Все починається з того, що у тебе є ідея, мрія і важливе «СВОЄ» бачення як вона повинна бути реалізована. В мене, на приклад, досвід у сфері фестивалів і івентів, але це не важливо, пропоную узагальнити вашу і мою ідеї під словом «проєкт».
У тебе є проєкт! Перше, що потрібно зробити – видихнути, поспати і на свіжу голову реально все зважити і відповісти на кілька запитань:
- Навіщо тобі спонсор? Дурне питання, так? Гроші, нехай дає гроші! Згоден.
- Якщо хтось дасть тобі гроші, що він захоче натомість? Давай, сфокусуємося на найголовнішому питанні і більш правильно сформульованому «Ти зможеш втілити свій проєкт так, як ти хочеш, якщо твій спонсор дасть тобі гроші. Адже спонсор захоче ВИКОРИСТОВУВАТИ твій проєкт в своїх рекламних/піар або інших цілях і це логічно, на те він і спонсор.
- ТИ впевнений, що зможеш реалізувати проєкт успішно і спонсор буде задоволений та продовжить співпрацю з тобою? Є ризик того, що все піде не по плану і навіть не тому, що ти недосвідчений менеджер, а просто форс-мажор, наприклад COVID або аномальний сніг і закриття аеропорту. А в тебе через 2 години на сцені повинен бути Busta Rhymes. Провальний проєкт може зіпсувати твій імідж, відбити всіх потенційних спонсорів, і найстрашніше – загнати в депресію і ти “заб’єш” на свою мрію.
Поради щодо спонсорства
Забудь про слово «спонсор», використовуй слово «партнер». Будь-які відносини повинні бути взаємовигідними інакше краще без партнера. Великі справи роблять поодинці. ТИ ніколи не знайдеш кращих з кращих менеджерів, які зроблять все за тебе, вони давним давно самі лідери та навіть велика зарплата не змусить їх робити роботу супердобре для тебе.
Пройди шлях природнього розвитку. Починай будь-який проєкт з тіста, пілотоного, маленького проєкту, якщо він працює, тоді у тебе є «ПРОДУКТ». Запевняю, тобі насправді не потрібен ні спонсор, ні партнер, але ти поки ще не розумієш цього) Поясню на прикладі маркетингу і рекламного контракту будь-якого бренду з будь-яким фестивалем.
Якщо на фестиваль приходить 500 чоловік, які купили квиток за 1000 грн і витратили ще хоча б по 500 грн., то будь-який спонсор розуміє, що якщо він заплатить гроші за рекламний прояв, то отримає контакт з платоспроможною аудиторією. Реально крутий фестиваль на 20 000 чоловік коштує від 2 до 5 млн. Можливо спонсорами / партнерами назбирати 30-50% від суми собівартості фестивалю, а решта має бути покрита продажами квитків.
Погодься, нерозумно розраховувати на те, що якщо ти побудуєш завод з виробництва сирників, то знайдеш спонсора, який заплатить за те, щоб на коробці сірників був його логотип?) Бувають випадки, коли спонсор робить бренд-івент і покриває 100% вартості проєкту, але це замовний івент і інша тема розмови. Спонсор, партнер, меценат – це додаткова можливість знизити собівартість твого проєкту і не більше того!
Зрозумій, твоя задача протестувати свій проєкт на малих масштабах і оцінити чи працює схема. Далі справа за масштабуванням і ось для цього можна використовувати будь-які можливості в тому числі і партнерські гроші. Пам’ятай одне правило – партнери можуть піти від тебе будь-якої миті і, зробивши суперпроєкт сьогодні за допомогою партнера, не факт, що завтра ти повториш це. Тому природні зростання і розвиток проєкту найбезпечніший шлях, довгий, але найправильніший.
Як знайти спонсора-партнера
Як знайти партнера? Пара підказок:
– простіше знайти 1 мільйон гривень, ніж 20 тисяч на «у нас дуже класний проєкт, ну дайте 20 тисяч – це ж не багато для вас, а нам значна сума».
– Навчися спілкуватися з партнером на одній мові. Ось відео підказка:
– У будь-якої людини з грошима мало часу на твої суперідеї, пиши короткі презентації і використовуй мінімум слів. Корисна порада – уяви ситуацію, що ти заходиш в ліфт і з тобою поруч випадково директор GUCCI, а тобі як раз потрібні в партнери GUCCI☺ Тобі їхати на 14 поверх, а йому на 11. У тебе 15 секунд … Розкажи людині, хто ти і що хочеш так, щоб він запам’ятав і зрозумів. Тренуйся!
– Вивчи партнера, зрозумій хто він і чим живе, які у нього інтереси та потреби. Сам для себе відповідай на питання «як партнер може проявитися в твоєму проєкті»
Найкраща порада – починай з малого, а то відразу візьмеш вагу в 200 кг і ця штанга передавить тебе самого.
P.S. Коли ти дізнаєшся всі секрети, успішний досвід інших людей, зрозумій, що цей досвід – це особистий приклад кожного. Тут важливо як людина себе вела, веде і поведе в тій чи іншій ситуації, у кожного свій шлях. Якщо ти повториш один в один все як робив хтось – нічого точно не вийде. Працюй, але не метушись.
Автор: Влад Салун, засновник VLADEE event agency
Читати попередні матеріали блогу: