Instagram став частиною життя майже кожної людини. Хтось використовує його для розваги, а для когось це дієва платформа для просування власного бізнесу та бренду. Тому кожен намагається якомога швидше розкрутити свій аккаунт, використовуючи всі доступні популярні засоби. В цьому матеріалу розглянемо інструменти та дії, які можуть навпаки стати фатальними для вашого аккаунту.
Участь в GiveAway
GiveAway (далі гівевей) від звичайного конкурсу відрізняється наявністю великої кількості спонсорів. Зазвичай це 10-40 акаунтів, де кожен з яких має зробити внесок до призового фонду. Для цього організатор гівевей створюється окремий конкурсний акаунт, в якому прописані правила і збираються акаунти, які спонсорують активність. Для того, щоб взяти участь користувачі повинні підписатись на всі профілі організаторів та спонсорів гіву.
Прихована небезпека гівів. Основна ціль “ гівів” – приз який хочуть всі. Під час гівевею на вас підписується не цільова аудиторія. Цій аудиторії не цікавий ваш аккаунт, адже вони тиснуть “підписатись” заради “безкоштовного айфона”. Звичайно, після завершення конкурсу, мисливці за подарунками починають активно відписуватися від спонсорів і в таких випадках мінімум 40% підписників різко зникають з аккаунту.
Найбільша небезпека такої активності в тому, що Instagram пристально стежить за динамікою росту профілю, і якщо вона стає негативною протягом певного часу, то Instagram вирішує не показувати ваші пости користувачам. Для алгоритмів соцмережі тут діє просте правило: “від вас відписуються – отже ви стали робити нудний контент – отже інших він також не зацікавить”.
Відсутність єдиного стилю
Аудиторія нинішнього покоління не хоче гортати стрічку з хаотичних картинок. Нашим очам потрібна естетика – нам подобається те, що виглядає привабливо. Головним принципом єдиного стилю є витримка основної колірної палітри, яка присутня на кожному фото і гармонійно простежується в усьому аккаунті.
Найпоширеніша помилка – брати фото із стоків. Подібні фото дуже знецінюють зовнішній вигляд аккаунту, особливо якщо це комерційний профіль. Виникає відчуття, що той, хто веде сторінку надає послуги чи продає товари низької якості. А тому бажання про співробітництво як такого немає.
Накручення ботів
Одна з найпоширеніших помилок користувачів. Немає сенсу накручувати собі підписників. По-перше, вони не принесуть активність та прибуток. По-друге, інстаграм відчуває мертву аудиторію на вашому аккаунті. Крім того, що це впливає на перегляди, активність та охоплення, це ще й небезпечно для запуску вашої рекламної кампанії. Уявіть собі ситуацію, ви витративши час на оформлення аккаунту, побудови контент-плану та запустивши таргетовану рекламу постійно отримуєте від Інстаграм блок та несхвалення реклами. Все через те, що є “ мертвий вантаж” – накручених ботів, яким не цікавий продукт чи послуги.
Аккаунти із накрученими ботами дуже легко виявити. Варто лише погортати список підписників, поглянути на актив під постами і визначити, наскільки він природній. Для яскравого прикладу візьмемо на порівняння два аккаунти: один з накрученніми ботами, а другий з цільовими та органічними підписниками.
Боти проти живих підписників
Розглянемо два подібні профілі з однаковою кількістю підписників в 20 тис., – аккаунт відомого письменника та журналіста Марка Лівіна та аккаунт блогерши з Харкова.
Як показує статистика аккаунту, взаємодія аудиторії з постами Марка становить більше 10%, що є дуже добрим показником. Багато тематичних коментарів під постами та цілком природня кількість лайків дає нам зрозуміти, що профіль має живу активну аудиторію.
Зовсім сумну спостерігаємо картину з аккаунтом блогерши Віоли. З такою ж кількістю підписників як у Марка, взаємодія підписників з аккаунтом має 2-3%, а кількість коментарів взагалі мізерна. Ці показники дають нам можливість зрозуміти, що більшість цих підписників мертві, тобто звичайні боти.
Однак, потрібно зауважити, що в Instagram існує така тенденція – чим більше підписників в профілі, тим менше відсоток взаємодії. Нормальний показник аккаунту природної залученості без накручених підписників для профілів з кількістю від 1к до 100к коливається від 7% до 12%. А от в профілях з кількістю від 100к до 1м підписників нормальний показник взаємодії буде від 4 до 10%.
Отже, про що це говорить: кількість не важлива, головне – якість. Бо чим нижча активність ваших підписників, тим менше інстаграм буде показувати ваші пости у стрічці новин. Якщо ви все ж таки плануєте приймати участь у гівах, купувати накрутки ботів – краще сто разів подумайте. Чи готові ви витратити кошти, свій час та ризикнути своїм профілем в Instagram заради неактивних та мертвих підписників, які не принесуть ніякої користі та прибутку?
Автор: Іванна Якуб