Безсумнівно ви чули про такі відомі бренди, як Amazon, Wish, Aliexpress, Zappos, Wayfair. Це дропшипінгові компанії. Така бізнес-модель займається продажем товарів вироблені в інших країнах, здебільшого азіатського континенту. В цьому матеріалі пояснимо детальніше що це я і як працює. 

Дропшіпінг з’явився в Україні приблизно в 2010 році, з часом також виникли такі компанії: Drop1top, Tehnodrop, VVGROUP, ОПТ кави Україна.

Трішки історії

Сам термін “дропшипінг” походить від англійських слів “DROP” і “SHIP”, відповідно означає перевезення товарів морем. Він набув популярності в 2006 році, коли AliExpress став популярним в Сполучених Штатах після відкриття китайських магазинів електронної комерції (онлайн покупок).

У той час багато людей не знали, що таке дропшипінг, але деякі розумні підприємці взяли на себе ініціативу і відкрили свої магазини, щоб отримувати прибуток. Вони використовували AliExpress через низькі цін. Незабаром все більше людей приєдналося до цієї справи, і дропшипінг відразу ж став хітом.

Плюси і мінуси

Плюси:

– Для самих компаній, які цим займаються, особливо в період коронавируса, була проведена максимальна виручка, через не здатності людей виходити з дому, а доставка відбувалася майже до них під будинок. І в цілому, логічно звертатися в такій ситуації конкретно до компанії яка і до пандемії займалася сферою послуг, конкретніше, поставками товарів.

– Вартість товару, котрий купляє клієнт значно нижче, а за якістю є абсолютно аналогічним і навіть кращі за ті, що лежать на полицях магазинів.

Невелике уточнення, чому вони є дешевшими. Причина проста – поставка на пряму, передбачається менших витрат, коли той же Tefal коли отримує готові і упаковані сковорідки, в своїх головних офісах \ цехах, для реєстрації товару в базі, після, передає товар на центральні склади в різних країнах, а після він тільки потрапляє на полиці магазину.

Розумні ж, підприємець (наприклад) домовився зі згаданою компанії, на рахунок прямих поставок, а так же, дана людина закидає в корабель не тільки сковорідку, а й багато іншого, різної “дурниці”. Чому і доставка здійснюється, в кращому випадку, в перебігу двох місяці, тому що наповнюється цілий корабель товарами для покупців. Як відомо дорога по морю є найдешевшою, тому даний варіант є безпрограшним.

– Майже будь-який товар з будь-якої точки світу, може виявитися у вас в руках.

Мінуси:

– Швидкість доставки не може бути прикладом для гордості.

– Повернення товару вкрай важко здійснювати, знову ж таки, через швидкості доставки.

Дропшипінгова компанія, як бізнес-модель

Існує три варіанти участі в бізнесі цього типу:

 

  1. Перепродавець. Ви будете тим, хто домовляється за поставку товару, розміщує його на своїй платформі для клієнтів і продає. Першочергово це робота з постачальниками товарів. Вам потрібно знайти зв’язок для спілкування з представниками з інших країн (бажано трохи, оскільки, порівняно зменшується і вигода від угод і збільшується термін поставки), які тримають склад каструльок, власників для телефонів і іншої “неймовірною байди”.
  2. Розробник. Ви будете тим, хто створює програми по оптимізації роботи таких компаній, наприклад, створити оптимальну CRM-систему, за допомогою якої можливо що або відправляти, реєструвати і тд.
  3. Доставка. Ви будете конкретно постачальником товару. Наприклад: Meest, Нова пошта та інші. Однак, перша запропонована компанія – є постачальником за замовчуванням.

Питання. Чому я врахувала варіант причетності систем (наприклад: CRM) для організації процесів в даних компаніях? Тому що дана функція є основою бізнесу. Все закріплено за оборот і чим якісніше і швидше будуть реалізовуватися етапи покупки, тим швидше зростатиме кампанія

Тобто, маємо наступну формулу шляху товару: виробництво товару – розміщення товару на платформі – покупка і оплата клієнтом – вибір постачальника і вчинення доставки – задоволений клієнт. 

Чи варто починати такий бізнес зараз, коли епідемія вже пройшла?

Однозначно це ваш вибір, проте на даний момент, конкуренція на ринку не маленька, а спосіб просунути свої послуги майже єдиний – реклама в інтернеті.

Якщо ви чітко бачите план реалізації даного бізнесу – дерзайте, адже так і створюються бренди. Однак, якщо ви чогось не розумієте або плануєте “по ходу справи щось вирішити”, то краще вибрати іншу сферу, хоч і витрат майже не буде, але це справа, яку доведеться вести до кінця.

Варто завжди ще враховувати фактор того, яке діло до вас лежить. Якщо вам, ймовірно, дане заняття може сподобатися і ви насправді будете горіти справою, то будь-які питання відпадають.

Автор: Катерина Плохій

Бонусові матеріали: 

Читати попередні матеріали цього автора:

Різдвяні свята з Coca-Colа. Як червоний фургон став головним передвісником Нового року

Фінансові піраміди в Україні та світі