Чи варто створювати сайт? Який вид сайту обрати? Як зробити так, щоб він був одним з перших у пошуковій видачі? – питання які виникають перед кожним брендом чи бізнесом, що починає свою діяльність. Саме ці питання PRessA обговорили з Юрієм Старостою, засновником компанії Web Dev & SEO, аби дізнатись про актуальність сайтів та їх ефективне просування.
📌 Чи потрібен для бренду у 2021 році власний сайт? Якщо так, то чому?
Сайт останні 10 років загалом потрібен для будь-якої компанії. Враховуючи карантин, абсолютно все переходить в онлайн-режим, тому без сайту, без якоїсь персональної сторінки в інтернеті існування неможливе. Все, безумовно, залежить від типу бізнесу чи бренду, проте сайт піднімає репутацію, збільшує впізнаваність серед інших конкурентів, допомагає працювати з партнерами та взаємодіяти з іншими співробітниками і є суттєвою перевагою для збільшення кількості потенційних клієнтів.
📌 Які є види сайтів і у чому їх особливості?
Загалом можна виокремити такі основні види сайтів: односторінкові (іншим словом лендінги), сайт-візитка, корпоративний сайт, інетернет-магазин і якісь портали, форуми, блоги. Ці види можна також комбінувати.
Сайт-візитка підходить для якісного опису послуг та одного або декількох товарів. Такий сайт містить повноцінні сторінки «Про нас», «Контакти» та інші суміжні сторінки.
Лендінг – односторінковий сайт. Зазвичай на ньому описують якусь конкретну послугу чи товар. Чудово підходить для потенційних клієнтів, які потрапили на сайт через рекламу. Такі сайти максимально цілеспрямовані на продаж.
Корпоративний сайт або сайт для компанії. На сайті розкривається детально місія компанії, інформація про неї та її послуги. Чудово підходить для середнього та великого бізнесу.
Інтернет-магазини – повноцінний робочий магазин онлайн. Містить абсолютно всі потрібні основні та додаткові сторінки, як-от: «Про нас», «Контакти», «Політика конфіденційності», «Доставка та Оплата», «Договір Публічної Оферти». Також наявна структура сайту (категорії товарів), які можна переглянути, додати в кошик та оформити замовлення.
Корпоративні сайти – це щось по суті лендінги (кожна сторінка ним є, бо розповідає про щось) і як сайт-візитка (бо наявні сторінки «про нас», «контанкти» і т.д.). В корпоративному більше йде акцент на розкривання місії, ідея якоїсь компанії, про яку буде сторінка.
Інтернет-магазини. Тут все просто. Багато різних категорій, підкатегорій, сторінки з товарами, всі потрібні суміжні сторінки, як-от: «про нас», «контакти», «політика конфіденційності», «доставка та оплата».
І портали – це дуже великий сайт, який не схожий за структурою та завданнями з іншими. На них відбувається повноцінна взаємодія із користувачем. Це сайти знайомств, корпоративні портали і тому подібне, які потребують серйозного підходу та планування і призначені для великого трафіку.
📌 Опісля вибору сайту, які є особливості просування для кожного з цих видів?
Після того, як розроблений сайт, в залежності від його типу можна займатись просуванням. В ідеалі, щоб це був не лендінг, бо його можна лише один раз оптимізувати, наприклад, по швидкості і текстовому наповненню. У сайту-візитка теж мало сторінок, тому одразу рекомендується його максимально розширювати, але щоб це було без структур в структурі, де користувач заплутається і просто вийде з цього сайту. Це має бути в межах розумного.
Від цього вже обирається чи разова оптимізація, а саме на один два місяці для сайту візитки чи корпоративного сайту, чи більше. Оптимізуємо всі сторінки і далі просто чекаємо, бо немає жодних гарантій, що воно вистрілить. Це якраз про SEO, бо коли людина обирає рекламу, то розуміє, що вона заплатила за клік. Проте SEO набагато крутіша конверсія і продажі на сайті. Щодо блогу, то там можна робити різні статті, які можуть вистрілювати в топі і тим самим розширювати кількість сторінок сайту. З інтернет магазинами найкраще працювати, бо це довго, і з цього є великий сенс, бо можна просувати кожну категорію, підкатегорію.
📌 Що таке SEO, і навіщо воно потрібне у 2021 році?
SEO – процес оптимізації сайту згідно з вимогами Google або інших систем. Є критерії та правила ранжування сайтів у топі пошукових систем, про які щось відомо офіційно, а про щось залишається лише здогадуватись. Проте є певний ряд дій, які можуть просунути сайт в пошуковій видачі, що і називається SEO просування. Воно не лише робить позицію сайту вищою в топі, але й збільшує ймовірність відвідуваності, впізнаваності і в майбутньому збільшення доходів.
📌 А чи необхідне SEO для сайтів, що вже знаходяться в топі пошуку?
SEO принципі потрібно постійно займатись. Ми зібрали семантику, написали заголовки, описи сторінок. Проте через півроку це потрібно знову робити та ще уважніше перевірити, бо поведінка людей завжди дуже швидко міняється в залежності навіть від таких звичайних речей, як-от: пори року, локації.
📌 Які є ознаки правильної роботи з SEO сайту?
В першу чергу сайт дуже швидко завантажується, наскільки це можливо. Також сайт має чітку структура, щоб відвідувач не заплутувався у сторінках. Якщо структура складна, але правильно та раціонально зроблена, то для таких сайтів більше можливостей використати більше ключових слів, за якими можна просувати бренд чи бізнес і потім отримувати цінний органічний трафік. Ще при правильній роботі з SEO правильно оптимізовані зображення, приємний дизайн сайту, заголовок та описи мають відповідати товару чи послузі, яку пропонує сайт. І варто, щоб текст відповідав мові, яка вказана на сайті.
📌 З яких етапів складається процес роботи з SEO сайту?
По-перше, відбувається забезпечення високої швидкості сторінок. Не може бути такого що людина сидить і 5 с чекає поки сайт завантажиться. Якщо людина чекає більше, ніж 2 с, то вона втрачає 80% органічного трафіку. Хоча було таке, що люди 15 с сиділи, чекали, і відвідуваність цього сайту була хороша, але це, напевно, через відсутність конкурентів.
По-друге, збираються всі ключові слова. Це називається семантичне ядро сайту. Виписується ключове слово і програма генерує безліч ключових слів, їх частотність, складність, конкурентність. Спеціаліст це сортує, ділить на групи, і потім на основі цього він пише унікальні мета-теги, а саме заголовки до опису, коли в Google пишеш якесь слово, і воно викидає варіанти речень з цим словом. Також є етап зміни певних елементів структури сайту, щоб він був зручніший для користувачів. Це лише декілька з усього переліку дій при роботі з SEO сайту.
📌 Як досягти унікальності сайту для бренду?
Загалом унікальність бренду залежить від самих клієнтів. Вони не приходять до нас з проханням зробити інтернет-магазин з нуля. Ми вже конкретно працюємо з готовими проектами. Люди до нас можуть прийти, і ми їм можемо розробити сайт. Вони зазвичай мають логотип, якщо не мають, ми їм радимо до кого звернутись, зазвичай це партнери. Також вони мають свою історію. Щодо створення унікальності для сайту, то це вже про дизайн, текстове наповнення, контент, який буде відрізнятись від конкурентів.
📌 І на завершення, чи є чинники, які можуть різко погіршити ефективність SEO, якщо так, то які?
Наприклад, можна потрапити в бан через різні причини. Коли люди займаються зворотніми посиланнями, тобто купують у якогось сайту можливість розміщення на їхньому сайті власного посилання. Відповідно, якщо ці сайти будуть неякісні і підбирали їх погано, то їхнє потрапляння в бан потягне за собою всі інші сайти, посилання яких він розміщував на своїх сторінках. Можна сказати, що воно все умовно пов’язане мережею.
Проте через це потрапити в бан дуже малоймовірно. Також причиною бану можу бути дублювання власного сайту. Це роблять для того, щоб охопити більшу аудиторію людей і збільшити шанси потрапляння в топ, так думають ті, хто цим займається. У таких сайтів однаковий товар, однакові номери та адреси, але Google це все прекрасно розуміє і блокує. І, звичайно, сайт може потрапити в бан через вірус. Якщо вчасно не вирішити цю проблему, то Google для захисту своїх користувачів перестане відображати ваш сайт у пошуковій видачі.
Спілкувалася: Анна Завірюха
Читати попередні матеріали цього автора:
Нативна реклама. Яка існує та чим відрізняється від звичайної?