Можливості у ХХІ столітті безмежні, особливо доступною стала інформація, яку на просторах Інтернету знайти достатньо легко. Однак із нагромадженням даних і зростанням кількості сайтів та різноманітних ресурсів, усе дедалі складніше знайти релевантну інформацію.

Дуже часто журналістам потрібно вдосконалити свої знання в професійній сфері й підвищити компетенцію, тому майстри слова вдаються до пошуку корисних ЗМІ, які можуть допомогти зануритися у світ справжньої журналістики з голови до ніг. Але які ресурси є справді пізнавальними для працівників медіапростору?

Типові Журналісти

Медіапроєкт створений задля підтримки журналістів і формує таке середовище, в якому можна легко знайти лайфхаки з приводу написання, підготовки авторських матеріалів. На інстаграм-сторінці є велика кількість рубрик, серед яких «Словник ТЖ» з великою кількістю професійних термінів, що має знати кожен журналіст, «Інтерактиви», «Корисності ТЖ» з практичними порадами у комунікації й не тільки.

Ресурсу всього рік, але він уже увірвався в медіасвіт й активно розвивається, своїми матеріалами допомагаючи молодим фахівцям творити об’єктивну реальність. Телеграм-канал Типових Журналістів щодня публікує вакансії, конкурси й можливості, які підійдуть кожному учаснику ЗМК. Посилання на сайт та соціальні мережі проекту: facebook, іnstagram, канал в telegram.

Курс «Новинна грамотність» від спецпроекту «Mediasapiens»

ГО «Детектор медіа» у 2020 році запустили власний онлайн-курс, спрямований аби підняти обізнаність у новинній журналістиці. Етичні норми, стандарти висвітлення новини, пошук матеріалів, дилеми, які можуть виникати під час написання інформаційного повідомлення – цих та багато інших тем торкається спецкурс.

Він буде корисним і для тих, хто цікавиться, як розпізнати фейки, що таке фактчекінг і як підвищити власну медіаграмотність. Посилання на курс.

Українська сторінка академії BBC

Англомовний ресурс, який дозволяє журналістам ознайомитися з механізмом виявлення фейкових новин, інструментами для фактчекінгу та верифікації даних. Короткі освітні відео й статті націлені на формування адекватного світосприйняття, без дезінформації та маніпуляції в медіа, чого так бракує сьогодні. Посилання на проект. 

Інститут масової інформації

Це громадська організація, яка розпочала діяльність 1995 року і вбачає свою мету в підтримці сталого розвитку українського суспільства та формуванні критичного мислення в громадян. Для журналістів постійно публікується розбір невдалих заголовків, різноманітні моніторинги, починаючи з досліджень замовних матеріалів і закінчуючи опитуваннями з приводу свободи слова в Україні та ставлення українців і медіа до актуальних питань.

Інститут масової інформації надає доступ до великої кількості посібників для ознайомлення зі світом медіа, створює інфографіки на основі суспільно значущих проблем і ділиться лайфхаками з приводу непередбачуваних ситуацій під час комунікації журналіста з респондентами. Відповідь на питання: «Як писати на будь-яку тематику, дотримуючись усіх стандартів?» можна знайти на цьому сайті.

Українська Академія Преси

Якщо хочеться чогось більш інтерактивного та незвичного, Українська Академія Преси підготувала онлайн-гру «Медіазнайко», яка в простій формі розкаже про радіо, онлайн- та друковані ЗМІ, телебачення й допоможе структурувати отриману інформацію в голові.

Ба більше, на сайті ресурсу є аналіз українських медіа, лекції про інфодемію, медіаграмотність та інші відповідні до журналістики теми. Тримайте посилання на гру та посилання на УАП.

MediaLab

Проект Львівського медіафоруму, покликаний ділитися найактуальнішими та найважливішими подіями сьогодення. Цікаві матеріали про редакторів, практичні фішки в написанні текстів, розповіді про механізми функціонування медіа та організацій, наприклад, таких, як «Читомо» чи «Радіо Поділ», тести, пов’язані з журналістикою та інші статті, які точно розширять кругозір навіть найбільших знавців своєї справи. Тримайте посилання на проект. 

Що подивитись?

Окрім корисних порталів з текстовою інформацією, у вашому розпорядженні найрізноманітніші курси, вебінари та подкасти про журналістику й медіапростір в цілому. У безмежному океані можливостей ми виділили частину корисних аудіовізуальних матеріалів і готові поділитися нею з вами.

Подкаст «Медіапрактики» від The Ukrainians

Українська медіасфера та перспективи її розвитку, труднощі, що можуть спіткати журналістику в майбутньому, нові бізнес ідеї — і це лише невеликий перелік тем, яких торкається подкаст «Медіапрактики». Запрошені гості — Ігор Стефурак, Андрій Чемес, Денис Бортніков, — молоді, сучасні спеціалісти, які формують новітній медіапростір України.

Подкаст у формі інтерв’ю, створений інтернет-журналом «The Ukrainians», робить слухача учасником дискусії і буде корисним для кожного журналіста. Посилання на подкаст. 

Курс «Культурна журналістика» від асоціації «Культура і креативність»

4 короткі лекції від журналістки Майі Джаґґі про те, як правильно підготуватися до публікації матеріалів і зацікавити аудиторію, що важливого потрібно знати про критичний аналіз інформації і культурну сферу. На сайті зібрано ще понад 10 курсів різних напрямків, від менеджменту до медіа-пітчингу. Посилання на проект.  

Англомовний курс “English for Journalism” від Coursera

Англійська мова — це маст ноу у будь-якій сфері. Курс “English for Journalism” направлений на те, аби допомогти фахівцям розширити словниковий запас журналістськими термінами та професійними висловлюваннями англійською мовою.

Лексика, граматика, корисні кейси, як брати інтерв’ю, подаватися на гранти, пітчинги та інші теми фахового спрямування будуть висвітлені на курсі, який спеціально створений для «не носіїв» англійської мови. Посилання на проект.

Сподіваємося, серед дев’яти зазначених вище ресурсів, ви знайдете ті, які впадуть в око і залишаться з вами як найулюбленіші, які порадила ваша Press Association.

Авторка: Анастасія Кузьменко

Автор ілюстрацій: Діана Тапіліна