Щоденник PR-менеджера. Частина №3
Ви часто чули, що Public Relations – це велика кількість різних кольорів. Більш звичні для нас згадки про “чорний” чи “,білий” піар. А як щодо інших кольорів? Які вони та що значать у системі взаємодії з громадськістю?
Чорний та сірий піар ми розбирали вже на попередніх сторінках щоденника піарника. Нагадаю, чорний PR-це комунікація із суспільством, яка має на меті нашкодити неправдивою інформацією людям або певним людям. Сірий PR – це незаконне використання правдивих фактів або ж реальні факти, які несуть шкоду репутації певним особам. В комунікації PRще розрізняють жовтий, коричневий, зелений, червоний та білий. Тож розберемо кожен колір нашої PR-зебри.
Художник ілюстрації: Поліна Дудник
Жовтий PR
Не дивно, що яскравий жовтий колір символізує епатаж у Public Relations. Це комунікація, яка ставить на меті – яскравість, термінове звернення уваги, епатаж. Звичайно, правдивість того чи іншого факту в даній системі не береться до уваги. Головне, щоб ви прочитали певну новину, звернули увагу на яскраву картинку. Жовтий піар частіше всього можна зустріти в шоу-бізнесі чи політиці. Політичні технологи часто застосовують жовтий піар, щоб перемикнути увагу суспільства від певних подій у країні. Такий собі ”яскравий інформаційний шум” з блискучих жовтих “паєток”- статей у стрічці новин читача.
Коричневий PR
Система “нацьковування” і спекуляцій. Система комунікації, яка бере за основу певний глобальний факт чи негативну реакцію і під її егідою просовує власні інтереси. Приклад: “Годі купувати нікчемні іноземні чи то американські товари! Не потрапляй під вплив іноземних товарів! Купуй лише вітчизняний продукт. Як от наше молоко марки XXXX”. Зазвичай такий піар спекулює на стереотипах, культурних чи політичних поглядах.
Червоний PR
Вважають надзвичайно агресивним і військовим. Його задача – нав’язати не просто думку, а свої дії людині. Під цим кольором часто у певній історичній літературі називають комунікації всіх відомих минулих агресивних державних режимів.
Зелений PR
Це соціально-відповідальний піар. Вже з кольору зрозуміло, що мова йде про корисну активність та глобальні важливі речі людству. Приклад, акції щодо підтримки тварин під час пожеж в Австралії, комунікація щодо збору коштів на медичне обладнання для лікарень, інформаційна активність про культурні пам’ятки країни і т.д. Головна задача – звернути увагу на глобальну соціальну задачу і посприяти її вирішенню.
Білий PR
Це стандартна комунікація бренду. Вона несе в собі факти та неспотворену інформацію. Головна задача – розказати, проінформувати суспільство.
Ще окремо виділяють “Вірусний PR”.Про цей вид комунікацій ми вже розповімо на наступних сторінках нашого Щоденника про PR.
Ваш відвертий піар-менеджер 😉
Автор: Ярослава Католик