Щоденник PR-менеджера. Частина № 5

Більшість представників компаній дивуються, чому про них не пишуть у ЗМІ. Вони впевнені, що практично кожен день отримують цікаві данні від свого бізнесу і дивуються, чому ніхто про них не пише? Розберемо детальніше, як правильно комунікувати зі ЗМІ.

Правило 1. Знайдіть відповідальну особу для своєї компанії, яка візьме на себе даний пласт роботи. Таку людину звуть “піар-менеджер”. Це професія, яка містить у собі великий пласт знань, який точно буде корисним вашій компанії. Піар-менеджер – “кореспондент”, який збирає внутрішню і зовнішню інформацію про компанію та доносить її громадськості. Головне – знає яку інформацію та кому її надавати.

Правило2. Якщо ви таки хочете спробувати власноруч вести комунікацію з компанією, то вмійте правильно комунікувати зі ЗМІ.
По-перше, треба зібрати список контактів журналістів, які пишуть про вашу сферу діяльності.
По-друге, треба вміти правильно сформувати їм листа. Пам’ятайте, що журналіст отримує десятки звернень на пошту і вам треба відрізнятися від них. Зазвичай вже з теми листа журналіст розуміє – цікаво йому відкрити листа чи ні. Тому тема листа має бути лаконічною, точно збігатися зі сферою журналіста і містити цікавий факт.

Художник ілюстрації: Поліна Дудник

Правило 3. Не надсилайте величезних прес-релізів та презентацій. Пам’ятайте, журналіст – теж людина і він одразу закриє ваше повідомлення, побачивши величезний масив даних. Достатньо прес-релізу, який містить яскраво ілюстрацію і цікавий текст на половинку А4.

Правило 4. Подумайте, чи дійсно ваш прес-реліз про компанію є цікавим. Він не має містити реклами чи бути загальним про вашу діяльність. Журналіст завжди відфільтровує інформацію за правилом “чи буде це читати та коментувати моя аудиторія?”. Не цікаві ваші досягнення, що можуть бути важливими тільки для вас самих. Має бути інформаційний привід (що це таке та як його згенерувати читайте у попередній статті).

Правило 5. Відстежуйте інформаційні приводи у ЗМІ. Читайте, що зараз актуально журналістам, та як ви можете на це зреагувати зі свого боку, який експертний коментар можете надати. Це допоможе вам орієнтуватися в інформаційному просторі та розуміти “що цікаво”.

Правило 6. Будьте ввічливі з журналістами. Якщо журналіст вам відмовив одного разу, не значить, що відмовить наступного. Тримайте комунікацію та запитуйте, як ви можете бути корисні ЗМІ. Журналіст візьме на замітку ваш контакт, якщо буде потрібний коментар чи інтерв’ю представника з вашої сфери – обов’язково звернеться.

Автор: Ярослава Католик

Читайте також попередні матеріали автора: 

Інфопривід. Рожевий восьминіг комунікацій

Різнокольорова зебра дій або кольори PR