Щоденник PR-менеджера. Частина № 6

Будь-який бізнес чи компанія мріють стати «брендом». То ж, чому не всім це вдається навіть з великими інвестиціями в рекламу? Що визначає – бути вашому бізнесу «брендом» чи ні?

Проведемо аналогію. Статус «бренду» для компанії чи бізнесу щось типу світової слави та нагороди Греммі для музиканта. Беззапаречне лідерство і висока ціна за статус. Більшість піар-менеджерів звикли чути одразу ж на першій консультації з представником компанії «Хочемо стати брендом! Chanel у світі парфумів, але в Україні!” Знайома фраза? По-перше, справжній бренд не хоче бути на когось схожим, навіть якщо це Chanel чи Porsche. Бренд – це ідентичність та унікальне ДНК компанії. По-друге, більшість взагалі не розуміє що це таке і з чого починається так бажаний статус “бренд”. Тож розберімо його суть і складові утворення.

Стандартним визначенням “бренду” є таке. Бренд – це комплекс асоціацій, уявлень, думок про продукт у споживача.

Візьмемо за приклад автомобільну компанію та її продукт автомобіль.

Логотип і дизайн

Це візуальні знаки компанії. Логотип НЕ дає вам статус бренда, але це важливий атрибут візуальної впізнаваності компанії. Чим якісніше і чіткіше він створений, тим краще для вашої компанії. Логотип має: відображати суть вашого бізнесу та бути впізнаваним.

Художник ілюстрації: Поліна Дудник

Неймінг. Назва компанії

Це звуковий “якір” вашої компанії. Назва має бути унікальною, не довгою та милозвучною. Логотип та назву дуже легко перевірити на якість. Покажіть лого та скажіть назву компанії п’яти людям. Потім наступного дня запитайте чи пам’ятають вони вашу назву та лого?

Сильний маркетинг

Правильно налагоджені продажі, клієнтський сервіс та якість продукту – безумно не менш важливі речі. Бренд не може дозволити собі низьку якість або сервіс “як у всіх”. Клієнт бренду має розуміти, що у цієї компанії він отримує найкращу продукцію чи послугу. Сервіс має бути на висоті з унікальними “фішками” та пропозиціями. Обслуговування вашої компанії для клієнтів – справжнє свято чи винятковий ритуал.

Зараз напевно всередині вас йдуть суперечки в думках “І що? Є багато компаній з якісними продуктами та сервісом і про них ніхто не знає!”. Звичайно, ми зараз переходимо до таємних найважливіших складових.

Сторітеллінг

Всім цікаво купувати компаніє з історією. Коли клієнт купує, він має у вас “придбати” емоції, враження та дивовижну казку. Покупець просто автоматично стає її частиною. Всі ми хочемо відчувати себе унікальними або ж володіти унікальними речами. Продумайте історію своєї компанії, проте базувати її варто на реальних фактах, лише з невеликими вкрапленнями фантастичності.

PR (Public Relations)

Наче і логотип та назва належні, цікаву історію придумано, але про вашу компанію ніхто не говорить? Значить ви ще не бренд. Відносини з аудиторію, детально пропрацьовані меседжи, масовістю цього повідомлення, інформаційні приводи, які змусять про вас заговорити. Все це і є головною складовою формули під назвою “бренд”. Ви маєте розробити комунікаційну стратегію, пропрацювати інформаційні канали та розробити інформаційні приводи.

Звичайно,  вказані вище ознаки бренду зможуть на вас працювати тільки у разі належного їх виконання.

Автор: Ярослава Католик

Читайте також попередні матеріали автора:

Як комунікувати зі ЗМІ, щоб про вас написали?

Комікс № 5. Як зацікавити ЗМІ?