Олександр Грехов – засновник та художник-ілюстратор Unicorn & Wine та автор скандальної виставки “Квантовий стрибок Шевченко”. PRessA поспілкувалися з Олександром, запитали про роль креативу у його роботах, про зародження ідей та резонансну виставку у київському метрополітені.
📌 Як зародилася ідея створювати подібні ілюстрації?
Складно спіймати той момент, але, напевно, коли почав викладати свої недолугі ілюстрації в соціальні мережі, їх лайкали і розповсюджували, так все і закрутилося.
📌 Креативність «народжується» разом з нами чи приходить з роками?
Креативність – це навик, з ним точно не народжуються, але якому можна навчитися, але і він може легко пропасти, якщо не відточувати його кожен день.
📌 Як ви розкручували ілюстрації на перших етапах роботи?
Тільки соціальні мережі, я малюю – люди купують, так все це працює. Був етап, коли намагався щось просунути через рекламу в тих же соцмережах і Google Ads, але для мене це виявилося не дуже ефективним, витратив на це кілька десятків доларів, і більше не повертався.
📌 З скількох осіб зараз складається ваша маркетинг-команда?
Вся моя маркетинг-команда – це я сам, і я же бухгалтер, іноді кур’єр і т.п. Не сказав би, що справляюся зі всім добре, але на даному етапі поки так.
📌 Як наразі просуваєте продукт? Які маркетинг-інструменти використовуєте?
Моє просування – це люди, які купують, а потім агітують робити це своїх друзів, це колаборації з декількома українськими брендами, які через свої канали рекламують наші спільні товари, а я тільки те й роблю, що просто малюю.
📌 Відсутність повноцінного відпочинку і недосипання позначається на сміливості ідей?
Звичайно, тут навіть справа не в сміливості, а взагалі у відсутності ідей, коли давно не відпочивав, тому періодично роблю собі паузи, щоб зібратися з силами.
📌 Грань між крутою і не дуже ідеєю тонка?
Все відносно, для мене може здаватися, що ідея крута, а хтось в цьому нічого не побачить, тому тут складно щось відповісти.
📌 Як визначаєте для себе, чи гарна ідея?
Якщо комерційний проєкт, то тут легко, є технічне завдання, і якщо малюнок все це передає, то ідея гарна. А якщо щось малюю для себе, то орієнтуюся більше на свої смаки, зазвичай закладені ідеї подобаються і іншим людям.
📌 Чи може реалізація ідеї зіпсувати її суть? Або це означає, що ідея спочатку була провальною?
Тут можуть бути ці два варіанти, але не завжди зрозуміло, провальна ідея чи ні, треба спробувати.
📌 Яка з ваших виставок була найвдалішою?
Та, яка була найрезонанснішою і найстресовішою, «Квантовий стрибок Шевченка» в лютому 2019 року на станції київського метрополітену, яка протрималася шість днів, і була знищена праворадикалами. Але все в результаті склалося добре, ось до середини січня, ця ж моя виставка, проходить в Сербії.
(Нагадаємо, що в 2019 році в київському метро з’явилася виставка «Квантовий стрибок Шевченка. Метро». На плакатах авторства Олександра Грехова Тарас Шевченко був зображений в образах Термінатора, Дарта Вейдера, Гаррі Поттера та ін. Через кілька днів після старту виставки кілька робіт вкрали, а частина інших порізав ножем вінницький «активіст» Юрій Павленко (Хорт))
📌 Як часто ви купуєте картини, роботи інших ілюстраторів? Яка остання робота була куплена вами?
Дуже рідко, якщо чесно, з мене неякий колекціонер, мабуть, що ще до цього не прийшов, тому зараз зазвичай купую тільки листівки колег.
📌 Маркетинг-завдання, які ви плануєте реалізувати найближчим часом?
Планую запустити товари зі своїми ілюстраціями, які раніше ніколи не робив, і підійти до цього більш серйозно, не відпускати, щоб якось само там собі пливло.
Спілкувалася Юлія Фокша
Читати попередні матеріали автора:
«Команда – один з головних факторів успіху», – Оксана Кононова, CEO сервісу моніторингу LOOQME
«Журналістика – це жива сфера», – Святослав Родюк, кореспондент ТСН