Ангеліна Дорофеєва – PR and Communications Lead компанії Uklon. Вже понад 6 років вона працює в сфері PR і комунікацій та має досвід роботи в таких організаціях України як Освіторія та Happy Paw. PRessA поспілкувалися з Ангеліною, обговорили тему кар’єрного шляху, PR-стратегії Uklon та різницю піару благодійних організацій та бізнесу.
📌 Почнемо з головного: чому, власне, PR? З чого починався ваш професійний шлях в цій сфері?
Мені з дитинства подобалось писати, згодом я дізналася про професію піарника і подумала: чому ні? До того ж, я дуже люблю спілкуватися з людьми. Отак особисті якості та бажання писати допомогли мені обрати свою професію.
В PR я працюю вже 6 років. Я встигла попрацювати і міжнародним журналістом, і івент-менеджером, і піарником в благодійному фонді та персональному піарі.
За всі ці роки, я зрозуміла, що для того, щоб комунікувати та доносити певну думку до людей, треба самостійно розуміти цінності компанії. Тільки тоді аудиторія зрозуміє вас.
📌 Ви сказали, що працювали піарником в благодійному фонді. В чому головна різниця роботи піарника в бізнесі та благодійному фонді?
Працюючи на стороні бізнесу, ти виступаєш певним «донором для соціальних ініціатив», а в фонді – певного «прохача». Коли працюєш у фонді, трохи переосмислюєш бюджети, які тобі дають. Ти розумієш усю цінність грошей, які впливають на майбутнє організації.
Коли працюєш у фонді, трохи переосмислюєш бюджети, які тобі дають.
📌 Чим PR Uklon відрізняється від PR інших секторів бізнесу?
Головна особливість Uklon – максимальна відвертість. Ми завжди коментуємо навіть найскладніші ситуації. В цьому році ми трохи змінили наші соціальні мережі, почали більше говорити про людей, чесно і відверто. Ми почали працювати з більш молодою аудиторією, тому завели TikTok, що ще більше збільшило коло наших споживачів.
Головна особливість Uklon – максимальна відвертість.
📌 Хто є вашою цільовою аудиторією?
Uklon нараховує три цільові аудиторії. Перша – наші пасажири, для яких ми таксі, друга – наші водії, для яких ми роботодавці, третя – інші бізнеси, B2B, для яких ми є IT-компанією. Усі аудиторії дуже відрізняються між собою. Той креатив, який може зацікавити пасажирів чи бізнес, у водіїв може визвати нерозуміння, тому нам важливо бути зрозумілими кожному.
📌 Зі скількох людей складається ваша PR-команда, частиною якої ви є? Плануєте збільшувати відділ?
За останній рік ми значно виросли. Локдаун допоміг нам зробити сильний ривок вперед. До того ж, коли я тільки прийшла в команду, в маркетинг-відділі була тільки одна я, а зараз в моїй команді вже 6 спеціалістів.
📌 Як ви виділяєтесь з-поміж конкурентів? В чому головний секрет?
Більшість наших конкурентів – міжнародні бренди, з іншими цінностями та форматами. Uklon – українська компанія, яка працює в межах нашої країни. Весь наш маркетинг, комунікації, націлені на українську аудиторію. Ми розуміємо, що потрібно, та цікаве жителям нашої країни. Ми ближче до аудиторії, тому і виділяємось.
Ми розуміємо, що потрібно, та цікаве жителям нашої країни.
📌 Що робить бренд успішним?
У кожного бренду має бути своє ДНК. Компанія має розуміти свій бренд, якщо хоче відсторонитися від конкурентів. Вони мають чітко знати відповіді на такі питання: хто ми і хто наша цільова аудиторія. Є багато брендів, які хочуть відсторонитися від конкурентів, не знаючи себе. Розуміння свого бренду – одне з головних правил успіху.
У кожного бренду має бути своє ДНК.
📌 Які тенденції PR – ринку прослідковуються останнім часом?
В останній час поняття PR дуже змінилося. Бренд вже не може бути просто прийомом бізнесу. Зараз піар, це вже піклування про людей, а не просто піклування про бренд та імідж компанії. Компанія повинна нести певну місію, яка буде корисна аудиторії. Також, за останній час бренди дуже тісно почали допомагати CSO сектору, що не може не радувати. Ми вийшли в еру корисності, соціальної відповідальності та “людинізації”. Час, коли люди стали головним пріоритетом.
Спілкувалася Юлія Фокша
Читати попередні матеріали цього автора:
“Людина має самостійно генерувати контент для медіа” — Тетяна Лукинюк, CEO компанії Red Bull Україна