Будь-яка глобальна мета, справа чи проект вимагає чіткого планування дій та розробки. Візуалізація ー найефективніший спосіб відслідковування цих задач. До того ж, існує велика кількість варіантів візуального планування, але у цій статті мова піде про систему розробки проектів з kanban дошками. У чому сутність цього методу? Які існують kanban дошки і в чому між ними різниця?

Що таке kanban дошки? 

Kanban 一 метод розробки та інструмент для управління проектами. Сутність даної системи планування полягає у використанні дошок чи бордів, де відображені всі задачі, над якими ведеться робота. Вони мають бути розбиті на етапи і віднесені у відповідні колонки на дошці (прикл. перша колонка – планується, друга – в роботі, третя – виконано). 

П’ять ключових пунктів методу Канбан:

  1. Візуалізація – для кращого сприйняття всіх процесів та розуміння необхідних змін.
  2. “Витягування” – один із стимулів для покращень в системі.
  3. Моніторинг роботи – активне керування, що дозволяє знаходити недоліки системи.
  4. Розуміння процесу.
  5. Feedback – робота над помилками, перегляд діючих операцій для вдосконалення.

За методом kanban були створені різні системи та програми для планування.

Trello

Trello 一 одна з найпопулярніших систем управління проектами в режимі онлайн, яка користується попитом серед невеликих компаній та стартапів. Вона була створена за японською методологією kanban і дозволяє ефективно організувати роботу.

Головними перевагами цієї системи є простота дизайну, безкоштовних доступ, зручність у використанні під час роботи. Весь інтерфейс побудований на основі канбан-дошок. За правило задачі на цій дошці розміщують за типом: 1) заплановані, 2) поточні, 3) зроблені.  

Структура Trello також може містити дошки, що розділені на списки з різними картками, які можна виділити для окремих процесів або навіть відділів роботи. Такий спосіб оформлення плану дій буде зручний та доречний для команди більше ніж 50 осіб, аби створити дошки окремо для кожного відділу. Це дає можливість ефективніше працювати, слідкуючи за виконанням задач на окремих дошках.

Asana

Asana – мобільний і веб-додаток для управління проектами в командах, система дрібних інструментів, що можуть стати заміною майже всім додаткам з управління проектами. Він створений у 2008 році співзасновником Facebook Дастином Московіцем і екс-інженером Джастіном Розенштейном. Важливим пунктом є те, що представлений додаток існує лише за англійською версією. 

Відомо, що функціонал програми Asana широкий, а інтерфейс досить зрозумілий для сприйняття. Тому знайомство з нею не займе багато часу. 

Головні правила роботи з Asana: 

  • Робота в додатку займає мінімум час на день; 
  • статус задач перевіряється на початку і в кінці дня;
  • кожна нова задача бо проект з пошти переноситься в програму.

Basecamp

Basecamp 一 інструмент для управління проектами, спільною роботою та розробки задач для проектів. Дана програма містить задачі, календар, дискусії, профайли, документі, лог проекту і дозволяє організувати роботу з партнерами та клієнтами. Варто зауважити, що Basecamp – не безкоштовний сервіс, але для команди досить зручний та корисний. З 2014 року існують додатки Basecamp для iPad, Android та iOS.

На офіційному сайті доступні численні платні і безкоштовні додатки, серед яких:

  • мобільні додатки;
  • звіти; 
  • графіки та модулі планування;
  • бухгалтерські системи; 
  • інструменти для розробки програмного забезпечення;
  • компоненти обліку робочого часу; 
  • віджети для робочого столу.

PayMO

Paymo – це онлайн-додаток для управління проектами. Його місія 一 допомагати виконувати проекти вчасно, враховуючи фінансові можливості команди. Цей додаток знадобиться вам для  керуванням завданнями і спільною роботою, відстеження часу, виставлення рахунків, оцінками і витратами.

PayMO дозволяє: 

  • об’єднати всі дані в єдине джерело надійної інформації для власної організації;
  • тримати всіх на одній сторінці з дошками та переглядайте статуси завдань.
  • співпрацювати в режимі реального часу з коментарями до завдань;
  • отримати точне уявлення про тривалість роботи, дозволяючи легко виставляти рахунки на основі даних табелів обліку робочого часу.

Worksection

Російськомовна онлайн-система для управління проектами. Містить панель управління, календар, сховище файлів, систему обліку часу, теги. Підтримка SSL, FTP користувача, субдоменів користувача. Серед найбільших переваг виділяють простоту й доступність. У новій версії програми з’явилися графік вихідних та відпусток, середня кількість робочих годин для кожного члена команди окремо.

Worksection вже використовують більше ніж 1300 компаній. З 2108 року в Worksection реалізовані Канбан дошки і автоматизація бізнес процесів. Також дуже зручним у використанні даної програми є розумні повідомлення, настройки робочого часу та гарячі клавіші, що дозволяють заощаджувати час на вирішення технічних моментів. Варто наголосити, що сервіс Worksection є доступним на всіх мобільних приладах, тому є дійсно доступним для кожного.

Авторка: Анастасія Заволока

Читати попередні матеріали цього автора:

Професія копірайтер: плюси та мінуси

Чи можна назвати блогінг журналістикою?