ELLE — міжнародний журнал, який містить інформацію про моду, красу, здоров’я та розваги. У цьому матеріалі детальніше розглянемо це видання та познайомимося з історією культового глянцю.
У перекладі з французької «ellе» – означає «вона». Ось так просто і лаконічно. А головне, відразу зрозуміло, що це жіноче видання, журнал «для неї», яке випускається в 29 версіях більш ніж в 60-ти країнах світу. Видання виходить щомісяця, а у Франції — один раз на тиждень.
Історія глянцю
Журнал ELLE був заснований в 1945 році у Франції подружжям Елен Гордон-Лазарефф і П’єром Лазарефф. Довгий час його творці були за сумісництвом і головними редакторами. Ними була розроблена концепція унікального жіночого журналу, яка працює і донині. Видання швидко набуло популярності у Франції. Вже до кінця 60-х років у журналу було 800 000 читачів.
Елен, натхненна успіхами, після повернення до Франції відкрила свою редакцію в будівлі газети France-Soir. Спочатку для запуску видання у неї не було нічого. Але талановита жінка домовилася з письменницею Колетт про написання розповіді для журналу, а також організувала друк в США, завдяки чому Elle першим з французьких видань вийшов із кольоровою обкладинкою.
Але головним досягненням Елен було те, що вона відчула, що в важкий повоєнний час жінкам хочеться свободи і позитивного погляду на світ — «смішного у важливому, серйозного в легковажному».
Перший номер щотижневого видання вийшов 21 листопада 1945 року тиражем в 110 тисяч екземплярів. 24 сторінки журналу пропонувалися за ціною 15 франків. Конкуруючи з такими усталеними виданнями, як Vogue, Marie France, l’Officiel de la Mode і Modes et travaux, Elle зміг завоювати ринок – в 1960-х роках у Франції продавалося майже мільйон копій.
Фемінізм на сторінках видання
Елен Гордон-Лазарєв, яка під час війни жила разом з чоловіком в США, привнесла в своє видання американські свободу мислення і деяку іронічність по відношенню до чоловіків. Почавши з освітлення тенденцій високої моди і репортажів про нові колекції Крістіана Діора, в кінці 1950-х років журнал сконцентрувався на прет-а-порте, в той же час редакція продовжувала бачити в якості свого головного читачки «заможну парижанку».
Емансипований журнал швидко став успішним і до кінця 60-х років мав аудиторію в 800 тисяч читачок. У той час його гаслом були слова: «Якщо вона читає, вона читає Elle». До 1960-х років аудиторія журналу оцінювалася в 800 тисяч читачів.
Журнал підтримав «другу хвилю фемінізму», висвітлюючи на своїх сторінках такі теми, як рівноправність жінки, в тому числі при прийомі на роботу і занятті посад. У 1970-х він публікує матеріали, присвячені контрацепції і проблеми абортів.
У 1972 році фотографія адвоката Жизель Халімі (Gisèle Halimi), що виходить із залу суду після винесення вироку жінці, яка зробила підпільний аборт, демонструє непривабливу сторону влади – активна позиція преси в цьому питанні врешті-решт призвела до того, що в грудні 1975 року міністр охорони здоров’я Симона Вейль прийняла рішення про те, що жінки мають право на самовизначення в цьому питанні.
Зміни власника та міжнародний успіх
У 1980-х журнал повернувся до питань моди і індустрії краси. Своїми публікаціями він підтримував експерименти таких модельєрів, як Жан-Поль Готьє, Иссей Міяке і Аззедін Алайя. У 1990-і тенденція «легкої журналістики» продовжилася, за винятком кількох репортажів про долю жінок з Алжиру і Югославії.
А у 1981 році Даніель Філіпачі і Жан-Люк Лагардера викупили видання серії «Hachette», в число яких входив і Elle. Після цього журнал набув статусу міжнародного видання, і вийшов спочатку на ринок Великої Британії (1985 рік), а потім і США (1988 рік). Elle Росія з’явився в 1996 році, а українська версія — в 2001.
У 1995 році сукупний тираж журналу складав 5 мільйонів екземплярів, 300 тисяч з яких (6%) продавалися у Франції. 21 листопада 1995 року журнал відзначив своє п’ятдесятиріччя, випустивши ювілейний номер з фотографією Ванесси Параді на обкладинці.
Журнал ELLE сьогодні
Сьогодні ELLE – це найбільший міжнародний журнал про моду, красу і здоров’я. Він включає в себе 39 національних видавництв і випускається в 60 країнах, в тому числі у Франції, в США, Канаді, Бразилії, Мексиці, Аргентині, Німеччині, Іспанії, Росії та в Україні. Крім друкованої версії у журналу близько 20 сайтів в Інтернеті.
За підрахунками маркетологів аудиторія ELLE – це майже 5 мільйонів читачів. Аудиторія досить обширна, адже модним журналом цікавляться дівчата і жінки від 18 до 49 років з різних країн і континентів. Хтось із них вважає за краще підписку на електронне видання, комусь подобається тримати глянцевий журнал в руках. Однак, всі вони знають, що ELLE – це чудовий гід по жіночому світу.
Журнал має свою колекцію одягу, вона називається Elle Contemporary Collection. Крім того у США журнал ELLE щорічно проводить церемонію нагородження Women in Hollywood, лауреатами якої стають найзнаменитіші жінки Голлівуду — актриси, продюсери, режисери.
Мода, краса, стиль життя і багато інших важливі складові нашого суспільства, які виходять за рамки наших звичних уявлень про суть глянцевої преси, – все це отримало унікальне розвиток в журналі ELLE. Наші найвищі стандарти в журналістиці, візуальній культурі і, звичайно, комерційний успіх дозволили українському виданню стати частиною лідируючих журналів в міжнародній родині ELLE.
Автор: Крістіна Кобець
Читайте більше матеріалів цього автора: