Для кожного журналіста важливо мати уявлення про теми, що найбільше хвилюють суспільство для того, щоб подавати актуальну та потрібну інформацію. Інколи інфоприводи вичерпуються, але це потреба аудиторії. Саме тому важливо знати «камені спотикання», які хвилюють читачів.

Коронавірус

Як банально б це не звучало, але коронавірус був і залишається головною темою, яка хвилює аудиторію. З появою вакцини люди частіше шукають інформацію про процес щеплення, їхні види, ефективність тощо. Актуальними залишаються і запити про рівень захворюваності, одужання та летальних випадків.

Серед українських компаній, що переймаються цією проблемою –  сервіси виклику таксі Bolt, Uber та Uklon, що безплатно перевозять медпрацівників під час карантину, та «ПриватБанк», який виділив мільйон євро на 28 апаратів штучної вентиляції легень для українських лікарень.

Екологічні проблеми, стан довкілля

Глобальне потепління, критична забрудненість водойм і повітря, вичерпання природних ресурсів та інше – все це рано чи пізно спричинить екологічний бум. Частина свідомого суспільства моніторить стан довкілля та намагається не ускладнювати ситуацію. Справжнім трендом став екофрендлі та «zero waste» способи життя.

Люди стають вегетаріанцями та веганами, щоб не бути частиною індустрії, що негативно впливає на екологію. Оскільки тема надзвичайно актуальна, великі компанії та бренди ледь не змагаються у своїх прагненнях бути екофрендлі та допомогти ситуації. Тут не можна не згадати Стеллу Маккартні – модельєрку, яку вважають засновницею бренду екофрендлі у фешн-індустрії.

У своїх колекціях вона не використовує хутро, шкіру, пір’я. Її рекламні компанії спрямовані на привернення уваги до екологічних проблем, а сама Стелла є членом організації PETA, що опікується етичним поводженням з тваринами.

Фемінізм

Питання прав жінок як ніколи гостро стоїть перед суспільством. Культура віктімблеймінгу, толерантності до насильства та аб’юзу, нав’язані стандарти краси, шлюбні традиції в східних країнах та мізогінія – лише мала частина того, з чим бореться фемінізм.

Особливо помітною стала актуальність цієї проблеми після виходу Туреччини зі Стамбульської конвенції – документу, що криміналізує будь-який вид насильства. Численні протести в країні, бурхлива реакція політичних лідерів та міжнародних організацій та увага ЗМІ виконали роль каталізатора суспільного інтересу до цієї проблеми.

Важливий вклад у боротьбу жінок за свої права зробило таке явище як «фемвертайзинг» – реклама, заснована на ідеях фемінізму, що закликає боротися з гендерними стереотипами.  А популяризували її такі бренди, як  L’Oréal («Адже ти цього заслуговуєш») та Dove, що у своїй рекламі демонструє ідеї бодіпозитиву.

Ментальне здоров’я

Ця тема стала особливо актуальною з початку карантинних обмежень. Перебуваючи на ізоляції, люди відчувають потребу в живому спілкуванні, що часто стає причину психологічного дискомфорту. Через пандемію вони стали більш схильними до тривожності та паніки.

Найчастіше під час карантину люди страждають від таких психологічних проблем:

  • депресія через самоізоляцію;
  • конфлікти в сім’ї через постійне перебування вдома;
  • проблеми з роботою, навчанням;
  • зловживання їжею та алкоголем;
  • надмірна тривога;
  • панічні атаки та тривожні розлади;
  • фобія смерті та хвороби.

Соціальна мережа Tumblr розпочала акцію щодо психічного здоров’я, спрямовану на забезпечення людей підтримкою під час пандемії коронавірусу. Вони об’єдналися з благодійною організацією Ditch the Label, що бореться з булінгом та залякуваннями,  щоб створювати контент, який допоможе пережити емоційні труднощі, пов’язані з карантином.

Проблема війни та миру

Нестабільна політична ситуація у світі, регіональні конфлікти та нарощування озброєння провідними країнами світу не може не турбувати суспільство. Ескалація російських військ біля українського кордону спричинила «інформаційний бум» та викликала бурхливу реакцію не лише українців, а й політичних лідерів.

Чи варто й казати про ситуацію в інших країнах світу, де повно активних та заморожених військових конфліктів. На жаль, немає компанії, в яку можна було б донатити, щоб зберегти мир у всьому світі. Все це лягає на плечі політиків та дипломатів, тому ми можемо лише поширювати інформацію та вірити у краще.

Авторка: Ольга Ковальчук

Авторка ілюстрацій: Діана Тапіліна

Читати попередній матеріал цього автора:

ТОП-5 фільмів для журналістів