Ні для кого не секрет, що більшість прес-релізів, які потрапляють до рук журналіста – залишаються непрочитаними. Хто ж винен – виснажений журналіст чи, можливо, автор прес-релізу? На ці та інші питання допомогла нам знайти відповіді журналістка Ольга Пташка.

Ольга Пташка – журналістка відомого видання «Бізнес». Журнал входить в топ-5 бізнес-видань України. Будь-який підприємець країни мріє побачити публікацію про себе у ньому.  

На жаль, кожен другий впевнений, що прес-релізи не читають. Так, дійсно, журналісти перезавантажені власною редакційною роботою. Проте, це не звільняє їх від обов’язку постійного моніторингу пошти. Тому в 9 з 10 випадків причина «ігнору» чи негативної відповіді є сам лист відправника. 

Здавалося б, прес-реліз – це невеличкий лист з описанням інфоприводу для ЗМІ. Та саме від вміння його правильного написання і залежить зацікавленість у вас. 

Ольга констатує, що більшість авторів прес-релізів геть не розбираються у тематиках видань та часто пишуть «не туди»:
«На пошту журналістів та редакцій щодня приходять сотні прес-релізів і більшість із них навіть не дочитуються.  Одна з головних причин – ви пишете не в цільове видання. Коли економічному виданню приходить реліз нової косметичної продукції, то це недоречно!». Тож, перед тим як відправляти прес-реліз проаналізуйте кому з журналістів ваша новина є потенційно цікавою. 

Журналістка також радить не надсилати просто ознайомчі з компанією або ж взагалі «комерційні» прес-релізи. Ви маєте зацікавити журналіста, а не змусити його прорекламувати компанію. Ольга коментує: «Комерційний реліз – це для рекламного відділу видання, а не редакції. “Наша компанія розробила нові трактори, де ми змінили колір з жовтого на червоний” змушує мене долонею закривати обличчя. Сюди відносяться релізи абсолютно нікому нецікаві, стандартний заголовок і текст, власне, без новини».

Лайфхак від журналістки бізнес-видання:
«Зазвичай причина, чому ваш реліз не читають банальна – немає стосунків із журналістами чи редакціями. Так, реліз може прийти на пошту інфо, але це не запорука, що його опублікують, тому найкраще писати напряму журналісту чи редактору. Вони зможуть дати зворотний зв’язок.» 

Якщо хочете бути впевненими у публікації релізу – напишіть особисто журналісту видання та запитайте як саме покращити матеріал та зробити його редакції цікавим.

Ольга Пташка надала коротке резюме дій, яке допоможе створити дійсно цікавий прес-реліз для ЗМІ:

1. Реліз для редакції чи журналіста – це можливість взяти інформацію для новини чи матеріалу. Уявіть себе на місці журналіста чи читача видання: вам самому цікаво дізнатися те, про що ви пишете у релізі? Чи дійсно у ньому є новина? Журналісти люблять релізи, підкріплені цифрами, даними, дослідженнями. Ви маєте довести, що ваш продукт чи послуга є дійсно актуальні і корисні читачеві. 

2. Надавайте якісні цікаві коментарі представників компанії чи експертів. 

3. Цінуйте час редакції, адже їм не хочеться перероблювати роботу піарників.

4. Якщо у вас івент-агентство, або ви організовуєте заходи, теж надсилайте журналісту прес-релізи з нього із інсайтами та цитатами спікерів, адже це гарна можливість про себе заявити.

Поради дуже прості. Та треба мати уважність і вибагливість до себе після написання релізу. Press Association радить написати прес-реліз, відкласти його на день і потім знову передивитися та запитати себе “чи мені це дійсно цікаво читати?”

Впевнені, що вже наступний ваш прес-реліз зацікавить цільові редакції та принесе бажану увагу аудиторії! 

Categories: Uncategorized