З чого починалася і які незвичайні факти таїть в собі історія найвідомішого в світі fashion-видання? Розповімо вам про культовий глянцевий журнал декількох поколінь естетів і модниць по всьому світу – про Vogue.  

Перший номер Vogue вийшов в Америці в 1892 році. А вже у 1909-му його придбав Конде Монтроз Наст – засновник провідного американського видавничого дому (Condé Nast Publications).  Кількість сторінок в журналі набагато збільшилася, акцент на моду для жінок – посилився, ціна журналу зросла. Попит на журнал збільшився і вже в 1920-му вийшов перший номер французького Vogue.

Конде Наст став власником цілого ряду журналів, включаючи House & Garden, британську, французьку та аргентинську версії Vogue, Jardins des Modes і Glamour. Тоді як інші видавці просто концентрувалися на збільшенні тиражу журналів, Конде Наст націлився на групи читачів по їх рівню доходів і загальних інтересів.

Яким був старт?

17 грудня 1892 року в Нью-Йорку дебютний випуск Vogue надійшов в кіоски преси всього за 0,10 долара, і був орієнтований на «ділову аудиторію». Це був ще не той Vogue, до якого ми звикли, він швидше нагадував щотижневу газету.

1905 році успішний видавець Conde Montrose Nast купив журнал і повністю присвятив його моді. Conde Nast збільшив частоту випусків Vogue з одного до двох разів на тиждень.

На фото – Конде Монтроз Наст, відомий видавець

Міжнародний успіх

У 1916 році Vogue відкрив британську версію, і це стало першим в світі прикладом міжнародної версії медіабрендів. Її робочою назвою було “Brogue”, а французької версії, запущеної в 1920 році, – “Frogue”, але жодне з цих назв не прижилося. Відкрита незабаром італійська версія Vogue була визнана кращим виданням про моду в світі.

У липні 1932 року американський Vogue розмістив першу кольорову – і відрізняється яскравим художнім підходом – фотографію на обкладинці журналу. Вона була зроблена фотографом Едвардом Штайхеном. З того часу кращі світові фотографи – Ірвін Пенн і Гай Берден, Річард Аведон і Норман Паркінсон, Хельмут Ньютон і Пітер Ліндберг – стали робити зйомки для Vogue.

Підходи до створення обкладинок Vogue c роками сильно змінювалися, включаючи сюрреалістичні пейзажі Сальвадора Далі.   

Наст, перетворив медіабрендів в успішний бізнес і жіночий журнал, визнаний у всьому світі. Саме за його життя продажу копій журналу значно зросли, він став топовим світовим медіабрендом.

Доленосні зміни

У 1960-х, з Діаною Вріланд на посаді головного редактора, Vogue трохи поміняв характер свого контенту. Він став більш молодіжним і емансипованим, з акцентом на моді і сексуальності. Діана прославилася ще й тим, що організувала найдорожчу фотозйомку в історії моди. У ній фотограф Річард Аведон зняв німецьку модель Верушкі фон Лендорф, замовивши для зйомок 15 вантажівок з одягом. З чуток, ця зйомка обійшлася в 1 мільйон доларів (що еквівалентно сьогоднішнім 7 мільйонам доларів).

Ще один важливий період в історії американського Vogue почався в 1988 році, коли головним редактором стала Анна Вінтур. Її талант, воля і відданість роботі, відображені у відомому фільмі “Диявол носить Прада”, зробили Vogue fashion-виданням номер один в світі. Тепер Vogue не тільки розповідає про модні тренди, але і створює їх.

На фото: зліва – Анна Вінтур, головний редактор Vogue. З права актриса Меріл Стріп, що грала прототип редакторки у х/ф “Диявол носить Прада”

Цікавий факт, на сучасний зовнішній вигляд журналу вплинув турецька арт-директор д-р Мехмед Фехмі Ага. Він зробив естетичну революцію серед глянцевих видань. Зробивши акцент на чистоті форм і конструктивізм, він прибрав з обкладинок рамки, застосував шрифти без зарубок і розробив верстку, при якій зображення стали ідеально взаємодіяти з текстом.

Vogue в Україні

Український Vogue був запущений в березні 2013, журнал випустив фотоальбом Ukraine in Vogue – це історія медіабрендів, зібрана в кращих кадрах і спогадах редакції. У ньому – зйомки за 2013-2018 роки в семи розділах: Обкладинки, “Нова хвиля” (імена, що з’явилися завдяки українському Vogue), Локації, Мистецтво, Колір, Романтика і Чоловіки.

Ukraine in Vogue – це чесний щоденник про життя українського Vogue, де самі редактори згадують успішні і складні переговори, цікаві планерки, зйомки на іншому кінці світу, важкі інтерв’ю – і діляться радістю, яку вони відчувають при виході нового номера.

Ольга Сушко, головний редактор журналу Vogue Ukraine: “Vogue – найкрасивіший і впливовий модний журнал в світі. Кілька років тому видавничий дім Conde Nast прийняв рішення випускати Vogue в Україні. Філософія і принципи для всіх видань Conde Nast однакові і максимально високі незалежно від геолокації, потрібно бути кращими і бути особливими. У Києві немає хмарочосів Нью-Йорка, але ми закотили рукави і зробили все так, що все задивлялися і зачитувалися. У цьому магія “.

І ця магія красивих друкованих видань продовжує закохувати в себе тисячі людей по всьому світу. На сьогоднішній день існує 23 міжнародні версії журналу Vogue, кількість його читачів в світі досягає 16-ти мільйонів чоловік щомісяця. Сила таких медіабрендів в тому, що вони не тільки виходять за рамки джерела інформації, а стають способом життя і натхненням цілих культурних епох. 

Автор: Крістіна Кобець