Щоденник PR-менеджера. Частина №4

Ми часто чуємо в журналістських та піар-колах слово “інфопривід”. Чому “інфопривід” так важливий? Що він таке? І чому без нього ламається будь-який медіа-план комунікацій? 

А комусь із вас на пошту у відповідь на прес-реліз журналіст міг написати “тут немає інфоприводу!” Ви закрили листа так і не зрозумівши, що він точно мав на увазі. Більшості з нас слово “інфопривід” здається чимось ефемерним і безпідставною причиною журналіста не опублікувати матеріал.

Що таке інфопривід?

Ну добре, саме слово інфопривід ми всі наче таки розуміємо. Інформаційний привід – те, чому про вас мають написати, щось цікаве. Проте, за цим одним словом стоїть набагато більша значимість для всього плану комунікації.

Якщо у вас немає інформаційного приводу – ядра цікавості проекту, то й всі комунікаційні інструменти втрачають сенс. Навіть якщо публікація вийде в найкращому журналі світу і замаячіє аудиторії разів так з 200 – ніхто все одно не перейметься матеріалом про вашу компанію. Буде відомий багатьом результат – сотні тисяч переглядів і дві три реєстрації чи звернення щодо продукції компанії. 

В чому суть інфоприводу в комунікаціях?

Інформаційний привід – це родзинка, унікальність, цікавість, харизма вашого проекту. Це те, що залишиться в пам’яті і зачепить читача. Людина не запам’ятає весь текст та кожну картинку, а от саму новину чи унікальність матеріалу – так.

Приклад: “відкрилася кав’ярня”. Ну і що? Сотні кав’ярень відчиняється кожен день. А як виглядає новина з інфоприводом? Ось приблизно так: “Відкрилася кав’ярня. Каву на барі подає жива мавпочка, навчена бути барменом.”:) Правда, звучить інакше?  Що запам’яталося перше чи друге? І ще важливіше – що вас зацікавить прийти в кав’ярню? Перше чи друге? Можливо друге і не зовсім правда, і там просто є якась мавпочка і вона не обов’язково подає каву, а просто розважає гостей.

Але вже цікаво, чи не так? Хоча б, щоб піти і зробити кумедне відео в інстаграм та насолодитися кавою. Так от у вас в прес-релізах і статтях, що ви хочете віддавати у ЗМІ, має бути своя “мавпочка”. Я люблю називати його “рожевий октопус” – щось цікаве, що змусить людей запам’ятати статтю.

Інфопривід – рожевий восьминіг?

Тож чому інформаційний привід – це рожевий восьминіг? Інформаційний привід має бути родзинкою, яка накладається на всі інструменти комунікації. Інфопривід – ядро, навколо якого обігруються і статті у ЗМІ, пости у соціальних мережах, і на зовнішній рекламі. Це справжній яскравий восьминіг, який має свою “лапку”/”родзинку” у всіх каналах комунікації з аудиторію. І, звичайно, він має строк дії. Через певний час бренду треба замінювати один інфопривід на інший з певним інтервалом. 

Бажаємо вам натхнення на створення своїх інфоприводів-восьминогів 😉 Читайте також попередні матеріали: 

Різнокольорова зебра дій або кольори PR

Реклама та PR. Історія про двох хлопців, яким подобалась одна і та ж дівчина

Автор: Ярослава Католик

Художник ілюстрації: Поліна Дудник